گفتگوبافاطمه ستهاپشتیبان پیشرفت تحصیلی (بهبهان پسران)

آموزش هدفمند، پیگیری فردی و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان بوده است. این تجربه نشان داد که با برنامه‌ریزی منسجم و ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان، رشد و پیشرفت تحصیلی کاملاً قابل دستیابی است.

گفتگوبافاطمه ستهاپشتیبان پیشرفت تحصیلی (بهبهان پسران)

نام و نام خانوادگی پشتیبان:  فاطمه ستها

نام رشته و دانشگاه: کارشناسی آموزش ابتدایی

عیار کانونی : ۲ سال

مقطع پشتیبانی: پایه( پنجم و ششم دبستان)

نام مدیر:  خانم حسن زاده

مصاحبه‌گر: خانم حسن زاده

 گفتگوبافاطمه ستهاپشتیبان پیشرفت تحصیلی (بهبهان پسران)


با توجه به اینکه ۷۳درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟

  پیشرفت ۷۳ درصدی حاصل ترکیب کار تحلیلی، آموزش هدفمند، پیگیری فردی و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان بوده است. این تجربه نشان داد که با برنامه‌ریزی منسجم و ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان، رشد و پیشرفت تحصیلی


دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟ 

ریاضی وفارسی


مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزان، ترکیب انگیزه‌ی درونی آنان با پیگیری منظم آموزشی و تحلیل مستمر نتایج آزمون‌ها بوده است. این فرایند موجب شد هر دانش‌آموز به‌تدریج روش صحیح مطالعه و کنترل عملکرد خود را بیاموزد.


فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

این روند رشدی در صورت استمرار برنامه‌ریزی آموزشی، تحلیل منظم نتایج آزمون‌ها و تقویت انگیزه‌ی درونی دانش‌آموزان می‌تواند تا پایان سال تحصیلی تداوم داشته باشد.پایداری این رشد مستلزم پیگیری مستمر، بازخورد دقیق، و همکاری مؤثر بین معلم، دانش‌آموز و اولیا است.


آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله، در بخشی از مسیر رشد برخی دانش‌آموزان با چالش‌هایی مانند کاهش انگیزه و ضعف در روش مطالعه مواجه بودم.

با تحلیل علل و گفت‌وگوی فردی، برنامه‌های مطالعاتی متناسب طراحی کردم و با ارائه‌ی بازخورد و تشویق تدریجی، به بهبود عملکرد آنان کمک کردم.

این رویکرد باعث شد روند پیشرفت دوباره تثبیت شود.


کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

از آموزه‌های مؤثر کانون، فرهنگ تحلیل کارنامه و یادگیری از اشتباهات نقش ویژه‌ای در پیشرفت دانش‌آموزان داشت.

این روش موجب شد دانش‌آموز با آگاهی از روند عملکرد خود، برای آزمون‌های بعدی هدفمندتر عمل کرده و نقاط ضعفش را به‌تدریج برطرف کند.


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟

 آیا آنها استفاده کرده اند؟کتاب های آبی کانون و سه سطحی کانون و آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال و...


ایا با اولیا دانش اموزان ارتباط دارید؟این ارتباط چه تاثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندان شان داشته است؟

بله، برقراری ارتباط منظم با اولیا از طریق جلسات حضوری و گزارش‌های تحلیلی پس از هر آزمون، بخشی جدایی‌ناپذیر از فرآیند آموزشی من است.

این ارتباط باعث همسویی در راهبردهای مطالعاتی خانه و مدرسه شده و با تقویت حس حمایت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموز، به تثبیت و ادامه‌ی روند رشد او کمک شایانی کرده است.


برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول)چه برنامه ای دارید؟

برنامه‌ی نیمسال اول بر تثبیت نتایج گذشته از طریق رفع اشکال دروس پایه و تعمیق یادگیری مطالب جدید با تمرکز بر خلاصه‌نویسی مفهومی و مهارت خودارزیابی متمرکز است. در نهایت، آمادگی برای آزمون‌های اصلی از طریق شبیه‌سازی محیط آزمون تضمین می‌شود.

مطالب مرتبط

Menu