گفتگو با کیانا میرزاامینی؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

گمان میکنم رسم جدول تحلیل و تحلیل آزمون به صورت منظم یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت دانش آموزان من بوده است.

گفتگو با کیانا میرزاامینی؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

نام و نام خانوادگی پشتیبان: کیانا میرزاامینی

نام رشته و دانشگاه: داروسازی دانشگاه تهران

رتبه در منطقه: 630

عیار کانونی: 3 سال پشتیبان کانون  و 6 سال دانش آموز کانون

مقطع پشتیبانی: نهم

درصد پیشرفت دانش آموزان تحت پوشش: %74

نام مدیر: الهام چنگیزپو

 

مصاحبه‌گر: الهام چنگیزپو


"گمان میکنم رسم جدول تحلیل و تحلیل آزمون به صورت منظم یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت دانش آموزان من بوده است."


به نظر شما مهم‌ترین عامل موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانتان چه بوده است؟

من در گروه خودم تاکید زیادی بر تحلیل آزمون با روش خاص خودم را دارم. به دانش آموزانم یاد میدهم جدول تحلیل رسم کنند. جدولی که کمک می‌کند در یک نگاه وضعیت آزمون ایشان را بررسی کنیم و نقاط ضعف و قوت شان را پیدا کنیم. گمان میکنم رسم جدول تحلیل و تحلیل آزمون به صورت منظم یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت دانش آموزان من بوده است.



در ابتدای کار، بیشترین چالش تحصیلی دانش‌آموزان شما چه چیزی بود و چطور با آن برخورد کردید؟ 

مهمترین چالش دانش آموزان در ابتدای سال هماهنگ کردن برنامه ی آزمون و مدرسه است. من و همکارانم در این راستا به صورت منظم برای دانش آموزان تحت پوشش‌مان جلسات مشاوره ای تک نفره برگزار کردیم و برنامه ریزی و روش درس خواندن صحیح را به دانش آموزان آموختیم.



چه تفاوتی بین روش مشاوره‌ی شما و روش‌های رایج وجود دارد؟ 

من سعی میکنم با دانش آموزان دوست شوم و برای آنان قابل اعتماد باشم. در ثانی تلاش من همیشه توانمند و مستقل کردن دانش آموز در برنامه ریزی است. سعی میکنم به جای فقط برنامه دادن، برنامه ریزی کردن را به خود دانش آموز آموزش دهم.



برای افزایش انگیزه‌ی دانش‌آموزان کم‌انگیزه چه راهکارهایی به کار بردید؟ 

حتی در کارنامه ی ضعیف ترین دانش آموز هم نکات مثبتی وجود دارد. در ابتدا بر نکات مثبت عملکرد دانش آموز تاکید می‌کنم سپس به او راهکار های عملی میدهم تا به تدریج پیشرفت کند. پس از جلسات مشاوره ای و ارائه ی راهکار آن ها را رها نمیکنم و پیگیر عملکردشان هستم.

گفتگو با کیانا میرزاامینی؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم


نقش برنامه‌ریزی درسی در پیشرفت دانش‌آموزانتان چقدر پررنگ بوده و چگونه آن را شخصی‌سازی می‌کنید؟ 

سعی میکنم اصول کلی برنامه ریزی را به آنها بیاموزم تا بتوانند مطابق شرایط برای خودشان برنامه ریزی کنند. برنامه هایی را که مینویسند برای من می‌فرستند تا نکاتی برای بهتر شدن برنامه  به آنها ارائه کنم.



چطور پیشرفت یا افت تحصیلی دانش‌آموزان را ارزیابی و اصلاح مسیر می‌کنید؟ 

برای رصد پیشرفت دانش آموزان از ابزار کارنامه ی پروژه ای استفاده میکنم. این کارنامه به خوبی تغییرات تراز دانش آموز را در بازه های مختلف سال نشان می‌دهد.



نقش خانواده را در این پیشرفت‌ها چطور می‌بینید و تعامل شما با والدین چگونه است؟

با اولیاء به صورت تلفنی و در جلسات حضوری ارتباط میگیرم. از آن جایی که اولیاء از نزدیک در ارتباط با دانش آموز هستند و به صورت دقیق تری عملکرد او را رصد می‌کنند می‌توانند اطلاعات خوبی درباره ی وضعیت فعلی دانش آموز در اختیار پشتیبان قرار دهند. من از اولیاء برای شناخت بیشتر دانش آموز و نظارت بر او کمک میگیرم.



آیا نمونه‌ای از یک دانش‌آموز با پیشرفت چشمگیر دارید؟ کمی از مسیر رشد او بگویید.

بله دانش آموزی داشتم که چند ماه در بازه ی ترازی ۴۰۰۰ متوقف شده بود. متوجه شدم مشکل اصلی ایشان بی برنامگی است. برنامه ریزی درسی را برای ایشان آغاز کردم. برنامه همراه با تلاش و پیگیری خود دانش آموز باعث افزایش تراز ۱۰۰۰ تایی او در همان ماه اول شد.



دانش‌آموزان شما چقدر به طور جدی از دفتربرنامه ریزی استفاده می کنند؟ 

من از دانش آموزان میخواهم دفتر برنامه ریزی تکمیل شده را روز آزمون همراه خود داشته باشند. در روز آزمون تمام دفتر ها را به دقت بررسی میکنم و کامنت می‌گذارم.



چه توصیه‌ای برای مشاوران آموزشی تازه‌کار و همچنین دانش‌آموزان دارید؟ 

مشاوران تازه کار باید بدون تعصب از همکاران خود نکات جدید یاد بگیرند. هر کسی چه تازه کار و چه با تجربه چیزی برای آموختن به ما دارد. یادگیری از همتایان نه فقط برای مشاوران بلکه برای دانش آموزان هم امری ضروری است.

مطالب مرتبط

Menu