نام و نام خانوادگی: محمد عینی
استان و شهر: گیلان، لاهیجان
پایه تحصیلی: نهم
تعداد سال کانونی: سه سال
میانگین تراز: ۶۸۱۴
نام مدرسه: یاسین لاهیجان
تحصیلات و شغل پدر: لیسانس، فرهنگی بازنشسته
تحصیلات و شغل مادر: لیسانس، فرهنگی بازنشسته
مصاحبه گر: محمدجمشیدعینی
چگونه با آزمونهای کانون آشنا شدید و چه زمانی تصمیم گرفتید در آزمونها ثبتنام کنید؟
من در کلاس ششم بسیار به تستزدن و مطالعهی مطالب دشوار علاقه نشان میدادم.از همین رو مورد تشویق معلم قرار گرفتم و ایشان پیشنهاد شرکت در آزمونهای قلمچی را به من دادند.
مهمترین دستاورد خود را از شرکت در آزمونهای کانون چه میدانید؟
شرکت در آزمونهای کانون برای من دستاوردهای فراوانی داشت؛ دستاوردهایی از قبیل پیدا کردن برنامهی هدفمند برای مطالعهی صحیح، بالا رفتن سرعت تستزنی، کاهش استرس، افزایش اعتمادبهنفس و…
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکنید؟ دلیل آن چیست؟
بله، شرکت در این آزمونها برایم بسیار راهگشا بوده است.با شرکت در آزمون هدفگذاری خود را برای آزمون اصلی آماده میکنم و با شرکت در آزمونهای مشابه پارسال، در یک شبیهساز واقعی با سؤالات همراستا شرکت میکنم.
از کدام یک از کارنامهها استفاده میکنید؟ دلیل استفاده را توضیح دهید.
کارنامه هدفگذاری کمک میکند دقیق متوجه شوم در کدام مباحث قوی هستم و کجاها ضعف دارم._و کارنامه بازیابی چون نشان میدهد کدام سؤالها را بلد بودم ولی به هر دلیل اشتباه پاسخ دادهام. این کارنامه کمکم میکند بفهمم مشکل از بیدقتی است، فراموشی یا ضعف مفهومی.
آیا مطابق برنامه میخوانید؟ برای پوشش دادن تفاوتهای احتمالی در راهبرد طی دو هفته چه میکنید؟
هر سه روز یکبار برنامه را مرور میکنم تا مطمئن شوم با اهدافم همخوانی دارد و اگر نیاز باشد آن را اصلاح میکنم.
برنامهریزی مطالعاتی خود را چگونه انجام میدهید؟ روزانه، هفتگی یا بعد از هر آزمون؟
ابتدا در روز آزمون به بررسی آزمون میپردازم و از کارنامه بازیابی استفاده میکنم. سپس شروع به نوشتن برنامهای دقیق برای مطالعه میکنم.
نقاط قوت شما کدام درسها هستند؟ روش مطالعهی آنها را توضیح میدهید.
دروس ریاضی، علوم تجربی و زبان انگلیسی ، ابتدا در مدرسه با تدریس دبیر مربوطه یادگیری اتفاق می افتد سپس این دروس را تمرین و مطالعه کرده و از کتاب سه سطحی و ابی تست کار میکنم.
آیا درسی بوده که در آن ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، درس فارسی _با برنامهریزی روزانه تعداد تست بیشتری کار میکردم و در آخر از پاسخنامه علت درستی و نادرستی آنها را مطالعه میکردم.
تاکنون در آزمونهای کانون چند بار غیبت کردهاید؟ دلیل غیبت شما چه بوده است؟
تا به حال در آزمونهای کانون غیبت نکردهام و قهرمان پیوستگی هستم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما چگونه است؟آیا همه سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط غلطها و بدونپاسخها؟
تحلیل آزمون من در همان روز آزمون انجام میشود._فقط سؤالهای غلط یا نزده را تحلیل نمیکنم؛ تمام سؤالات را بررسی میکنم.
از کدام منبع آموزشی بیشترین استفاده را کردهاید؟ چگونه و چه زمانی از آن استفاده میکنید؟
کتابهای کمکدرسی آبی قلمچی.
در هفتهی اول پاسخنامه را مطالعه میکنم و درس را بهخوبی یاد میگیرم و در هفتهی دوم تست انجام میدهم.
دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟ این دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله، همیشه دفتر برنامهریزی را با جزئیات کامل پر میکنم.
نقش آموزشی خانواده، بهویژه پدر و مادر، در این سالها چگونه بود؟
بسیار پیگیر بودند؛ تمام امکانات لازم برای تحصیلم را فراهم کردند و همیشه مشوق من بودند.
آیا دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله، چندین بار در رشتههای تئاتر صحنهای، نمایشنامهخوانی، نقالی و معرفی کتاب در سطح استان افتخار کسب کردهام.
وقتی در طول سال خسته میشدید یا انگیزهتان کم میشد، برای بیشتر شدن انگیزه چه میکردید؟
برای خودم هدفگذاری انجام میدادم تا با تیک زدن هر هدف، یک قدم به هدف اصلی نزدیکتر شوم.وقتی به هدف اصلی میرسیدم، برای خود یک جایزهی کوچک تعیین میکردم.
معمولاً با خودتان رقابت میکنید یا دوستانتان؟آیا رقابت از طریق افزایش ساعت مطالعه است یا افزایش نمره و تراز؟
رقابت با خود، سالمترین و سازندهترین نوع رقابت است. افزایش ساعت مطالعه که در نتیجه باعث بالا رفتن تراز شود مهم است، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، باید کیفیت مطالعه را بررسی کرد.
کدام بخش مجله آزمون برای شما جالبتر است؟
بخش گفتوگو با ترازهای برتر و قهرمانهای پیوستگی، چون میتوانم از تجربیات آنها استفاده کنم.
