گفتگو با دیانا ممتاز دانش آموز برتر نهم از دهاقان

گفتگو با دیانا ممتاز دانش آموز برتر نهم و قهرمان پیوستگی پاییز از دهاقان

گفتگو با دیانا ممتاز دانش آموز برتر نهم از دهاقان

نام و نام خانوادگی : دیانا ممتاز 

پایه : نهم

نام شهر واستان : اصفهان - دهاقان 

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم – خانه دار 

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم - آزاد 

میانگین تراز:۶۰۰۰ 

سال های حضور در کانون : 4 سال 

تعداد آزمون : 69 آزمون 

مصاحبه گر: مریم حسینی

 

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

آشنایی با تکنیک‌های تست زنی - موفقیت در امتحانات مدرسه و آزمون‌های تیزهوشان

 

مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیم سال اول چه بوده است؟ 

دستاورد اصلی من ایجاد یک نظم پایدار در مطالعه که نتیجه‌اش کسب رتبه خوب در آزمون‌های جمع‌بندی بود .دلیل موفقیتم در این زمینه پشتکار و تعهد به اهداف بلند مدت بود . من یاد گرفتم که خستگی یا نمره پایین در یک آزمون نباید باعث انحراف از مسیر اصلی من شود و با انرژی بیشتر به برنامه برگردم.

 

در آزمون‌های حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

 در آزمون‌های حضوری شرکت می‌کنم. دلیل انتخاب من فراهم بودن محیط کاملاً رقابتی و متمرکز در جلسات حضوری است. به نظر من حضور فیزیکی در کنار سایر دانش آموزان به شبیه سازی دقیق تر شرایط آزمون‌های سرنوشت ساز آینده کمک می‌کند. این تجربه حضوری نظم و انضباط لازم برای موفقیت بلند مدت تحصیلی و شغلی را در من نهادینه می‌کند.

 

شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید حضوری یا صفحه شخصی؟ 

من ترجیح می‌دهم کارنامه را به صورت آنلاین و از طریق پنل شخصی ام دریافت کنم این کار به من این امکان را می‌دهد که در خلوت و با آرامش بیشتری تحلیل اولیه را انجام دهم و سوالاتم را دسته‌بندی کنم.

 

برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 

برنامه‌ریزی من با توجه به مقطع زمانی بین آزمون‌ها تنظیم می‌شود. درهفته اول بعد از آزمون مطالعه عمیق کتاب درسی را انجام می دهم و در هفته دوم  نزدیک آزمون کاملاً به مرور خلاصه نویسی و نکات پر تکرار اختصاص دارد تا آموخته‌های هفته‌های قبلی را فراموش نکنم.

 

روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید. 

درس علوم . رویکرد من در درس علوم یادگیری بصری و دسته‌بندی است ابتدا نمودارها و تصاویر کتاب درسی را بررسی می‌کنم تا ساختار اصلی مفهوم مثلاً چرخه حیات یا ساختار سلول را در ذهنم مجسم کنم .سپس خلاصه نویسی‌های کوتاه و دسته‌بندی شده تهیه می‌کنم تا تمام نکات زودتر مرور شود.

 

با توجه به اهمیت امتحانات و معدل چه برنامه‌ای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

 برنامه من سه مرحله‌ای است. اول جمع‌بندی کامل ،هر فصلی را به صورت مبحثی مرور می‌کنم . دوم  تمرین زیاد، تعداد مشخصی تست و نمونه سوال حل می‌کنم تا مطمئن شوم نکته‌ای جا نمانده است. سوم مرور سریع روزانه، برای حفظ مطالب پایدار.  روزی ۲۰ دقیقه به مرور نکات اصلی فصل‌های قبلی اختصاص می‌دهم.

 

مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید. چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

 بله طبق برنامه راهبردی پیش می‌روم، سعی می‌کنم مطالب مربوط به آزمون را تا هفته اول مطالعه کنم بعد از آن شروع به تست زنی و مرور نکات می‌کنم.

 

از کدام کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هر یک چه استفاده‌ای می‌کنید؟ 

از کارنامه روز آزمون حتماً استفاده می‌کنم تا کارنامه‌ام را داشته باشم. از کارنامه اشتباهات برای اینکه نقاط کور یادگیری ام را شناسایی و اصلاح کنم.

 

از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟آیا منبع شما نیاز به تغییر و بازبینی دارد چرا؟ 

ازهمه  کتاب های آبی و پرتکرار استفاده می‌کنم. می خواهم  کتاب استعداد تحصیلی را اضافه کنم تا در دفترچه تیزهوشان برایم مناسب تر باشد.


دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 گاهی اوقات پایبندی به دفتر برنامه‌ریزی و نوشتن روزانه مطالبی که خوانده‌ام و ساعات مطالعه برای من سخت بوده است. اما این دفتر کمک زیادی به من می‌کند تا برنامه‌های درسی‌ام را در آن یادداشت کنم و عملکرد خودم را در هفته ارزیابی کنم، تا برای هفته آینده برنامه دقیق‌تری داشته باشم و از ساعت مطالعه‌ام را افزایش دهم.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 

معمولاً روز بعد از آزمون تحلیل آزمون را انجام می‌دهم یا اگر درس‌های مدرسه‌ام اجازه نداد در هفته اول حتماً تحلیل آزمون را تمام می‌کنم. ابتدا درس‌های تخصصی مثل ریاضی و علوم را تحلیل می‌کردم سوالات غلط و نزده، سپس به سراغ درس های عمومی می رفتم.

 

با توجه به عملکرد و نتایج نیم سال اول چه تغییرات مثبتی برای نیم سال دوم ایجاد خواهید کرد؟ 

تغییراتی در برنامه ریزی و ساعات مطالعه انجام می دهم و تعداد تست هایم را افزایش می دهم.

Menu