گفت و گو با صبا ممتاز فر دانشجو ورودی 1404 پرستاری دانشگاه تهران

گفت و گو با صبا ممتاز فر دانشجو ورودی 1404 پرستاری دانشگاه تهران از منطقه شرق دختر

گفت و گو با صبا ممتاز فر دانشجو ورودی 1404 پرستاری دانشگاه تهران

نام و نام خانوادگی: صبا ممتازفر

مقطع: دوازدهم تجربی

نام شهر: تهران

میانگین تراز: ۶۰۰۰

معدل: ۱۹

سال‌های حضور در کانون: ۳ سال 

تحصیلات مادر: دیپلم

تحصیلات پدر: فوق دیپلم


مصاحبه‌گر: خانم آزاده درخشانی 


با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت چه تصمیمی برای کنکور تیر گرفتید؟

بعد از بررسی نقاط قوت و ضعف کنکور اردیبهشت، تصمیم گرفتم تا کنکور تیر را هدف اصلی قرار دهم و با یک برنامه دقیق‌تر و تمرکز بیشتر روی دروسی که نیاز به تقویت داشتند، خودم را برای یک نتیجه بهتر آماده کنم.


برای امتحانات نهایی چه برنامه‌ای داشتید؟

برای امتحانات نهایی ابتدا یکبار درس‌نامه‌ها را مرور کردم و سپس تست‌های ترکیبی مربوط به هر فصل را زدم. بعد از هر امتحان هم زمان مشخصی برای جمع‌بندی درس بعدی اختصاص می‌دادم تا کاملاً مسلط باشم.


چه برنامه ای برای کنکور تیرماه داشتید؟

برای کنکور تیرماه برنامه‌ام شامل مرور کامل مباحث پایه دهم و یازدهم، حل تست‌های سطح متوسط و سخت، و شرکت منظم در آزمون‌های جمع‌بندی بود. همچنین هر هفته یک آزمون جامع زمان‌دار برای شبیه‌سازی کنکور اجرا می‌کردم.


آیا توانستید در کنکور سوالات ساده را تشخیص دهید و به آنها پاسخ بدهید؟

بله، تمرکز اصلی من بر حل سؤال‌های ساده و متوسط بود و توانستم آن‌ها را از ابتدا تشخیص دهم. برای سؤال‌های وقت‌گیر نیز مدیریت زمان را رعایت کردم تا فرصت پاسخ‌گویی به سؤالات قابل‌حل را از دست ندهم.


آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟

بله. از تکنیک زمان ناقص و ضربدر و منها استفاده کردم تا اول سراغ سؤال‌هایی که مطمئنم بروم و زمانم را برای سؤال‌های دشوار تلف نشود.


اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید، چه برنامه ای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردیبهشت اجرا میکنید؟

اگر به آن بازه برگردم، آزمون‌های جامع بیشتری حل می‌کردم و روی مباحثی که تسلطم کمتر بود تمرکز ویژه می‌گذاشتم. همچنین سعی می‌کردم بی‌نقص‌تر مرور کنم و زمان‌های استراحتم را بهتر مدیریت کنم.


شما برای دوران جمع بندی چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

در دوران جمع‌بندی، مباحث را با استفاده از تست‌های نشانه‌دار، دفترچه‌ی اشتباهات، و آزمون‌های جامع دوره کردم. هر شب تنها مباحثی که نیاز به تقویت داشتند را مرور سریع انجام می‌دادم.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟

بله، به‌طور منظم شرکت می‌کردم. از نظر من هرچه بیشتر تمرین میکردم و تست میزدم و آزمون میدادم آمادگی بیشتر و بهتری کسب میکردم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟

بیشتر از کارنامه‌ی «پنج نوع درس»، «اصلی» و «اشتباهات» استفاده می‌کردم، چون به من برای تشخیص دقیق نقطه ضعف‌ها کمک می‌کردند.


آیا مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندید؟چگونه شخصی سازی میکردید؟

بله، ساختار اصلی برنامه‌ام مطابق برنامه راهبردی بود؛ اما بسته به وضعیت خودم، حجم هر مبحث و تعداد تست‌ها را شخصی‌سازی می‌کردم. مباحث سخت را در روزهای انرژی‌دارتر قرار می‌دادم و مباحث ساده‌تر را برای روزهای سبک‌تر.


روش‌تان برای تحلیل آزمون ها چگونه بود؟توضیح دهید.

بعد از هر آزمون ابتدا سؤالات غلط و نزده را بررسی می‌کردم. سپس علت هر خطا را مشخص می‌کردم: بی‌دقتی، کمبود تسلط، یا زمان‌بری. تست‌های مهم را در دفترچه اشتباهات ثبت می‌کردم و دوباره به آن‌ها برمی‌گشتم.


در طول روز میانگین چند ساعت مطالعه داشتید؟چه میزان از ساعت مطالعه را به تست اختصاص میدادید؟

به‌طور میانگین روزانه ۷ تا ۹ ساعت مطالعه مفید داشتم.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده میکردید؟این کتاب ها چه ویژگی داشتند؟

از کتاب‌های آبی، سه‌سطحی، و پرتکرار امتحانی استفاده می‌کردم.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

مباحث پایه را در بازه‌های مشخص مرور می‌کردم و بعد از هر مرور، یک مجموعه تست زمان‌دار از همان بخش می‌زدم تا تسلط کامل حاصل شود.


آیا از سايت کانون استفاده میکردید؟

بله


کدام قسمت از سايت کانون برای شما کاربرد بیشتری داشت؟

بخش آزمون‌های آنلاین، کارنامه‌های تحلیلی، و فیلم‌های آموزشی برایم بیشترین کاربرد را داشتند.

مطالب مرتبط

Menu