نام و نام خانوادگی :فاطمه زهرا آذرسخن
پایه : نهم
نام شهر و استان: شهرستان سیرجان و استان کرمان
میانگین تراز: 5800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1403و7 آزمون
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم آزاد
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس معلم
مصاحبهگر : فرزانه روح الامینی
1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟اولین بار توی مدرسه اسم کانون رو شنیدم، بعد هم دوستام خیلی ازش تعریف کردن همین شد که بیشتر جذبش شدم.
2- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟آزمونهای کانون به من کمک کردن خودم رو محک بزنم، مدیریت زمانم بهتر بشه و با شناخت دقیقتر از سطح علمیام، مسیر مطالعهام رو هدفمندتر کنم.
3- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چه بود؟بله اما به دلیل نداشتن زمان کافی گاهی اوقات از آزمون های هدف گذاری جا میموندم اما مشابه پارسال شرکت می کردم.
4- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟ تاحدودی طبق برنامهی راهبردی پیش میرفتم. بیشتر وقتها درسها رو طبق جدول میخوندم، ولی بعضی وقتها بسته به نیازم تغییرش میدادم.
5- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ دروس عمومی، دروس عمومی نیاز به خواندن با جزئیات کتاب دارد و بعد نیاز به تست زدن دارد.
6- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟حدود 5 ساعت، حدود 3 ساعت وبقیه تایم را برای دروس تشریحی مدرسه میگذاشتم.
7- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟بله، ساعات مطالعه خودم رو نسبت به روز قبل و هفته های قبل میسنجیدم و این انگیزه ای برای رقابت با من دیروز بود.
8- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟حتی وقتی وارد مدرسهی تیزهوشان شدم، آزمونهای کانون رو ادامه دادم چون برام مثل یه معیار بود؛ میتونستم خودم رو بسنجـم و مطمئن بشم که مسیر درست رو میروم.»
9- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟پس از هر ازمون تا ازمون بعدی تایم طلایی برای تحلیل بود و سعی میکردم که دروسی که درصد خطایی بیشتری داشتم رو در تایم طلایی تحلیل کنم.
10- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟خیر زمان کافی برای انجام کار های متفرقه نداشتم و تمرکزم بر روی موفق شدن در ازمون تیزهوشان بود.
11- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟برنامهم این هست که درسها رو مرحلهبهمرحله مرور کنم، خلاصهها رو بخونم و تمرینهای نمونه حل کنم. برای نمره بالا بیشتر روی قسمتهایی که سختتر وقت میذارم.
12- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟از تابستان سال قبل شروع کردم.
13- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 1500تست، برای خودم بازه زمانی مشخص میکردم و سعی میکردم با توجه به سرعت انجامم در تست چیزی ازتست ها باقی نگذارم.
14- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ در چند هفته قبل درسنامه رو میخواندم سپس تست میزدم و هر بار که یک تست رو حل میکردم همان لحظه پاسخنامه رو چک میکردم و سوال رو تحلیل میکردم و در اخر درسنامه رو جزئی میخواندم.
15- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟کتاب های کمک درسی رو در یک دفعه خلاصه کردم اما کتاب های مدرسه رو تا 5 بار مرور کردم.
16- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کرد؟به دلیل زود شروع کردنم تایم برای انجام همه ی دروس بود.
17- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟بیشتر از روی درسنامه کتاب های کمک درسی میخواندم که هم نکات کتاب رو در بر داشت و هم نکات اضافه بر سازمان ضروری در بر داشت.
18- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟بله فرصت خوبی برای شناخت بود که در لحظات نزدیک به آزمون در کدام فصل ها مشکلات جدی هستند.
