نام و نام خانوادگی :آیدا بهزادی
پایه : دهم
نام شهر و استان: شهرستان سیرجان استان کرمان
میانگین تراز: ۵۸۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: ازسال ۱۴۰۳ و ۱۷ آزمون شرکت کردم.
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم و کارمند هستند.
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم و خانه دار هستند.
مصاحبهگر : فرزانه روح الامینی
1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ از طریق مشاور مدرسه آشنا شدم.
2- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ افزایش سرعت تست زدی و باعث آشنایی با سوالات سطح بالا بود.
3- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چه بود؟بله در هر دو آزمون شرکت میکردم و آزمون هدف گذاری باعث شناخت ضعف های خودم در مباحث جدید بود و مشابه پارسال هم خودم را برای آزمون روز جمعه محک میزدم.
4- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟ بله و شناخت ضعف ها و نقاط قوت در درس ها ساعت برای مطالعه آن ها را برنامه ریزی می کردم.
5- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ درسهای عمومی و علوم نقاط قوت من بودند و هر روز درس های همان روز را مطالعه میکردم و تست ها را با دقت بالا میزدم و آنها را تحلیل میکردم.
6- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ روزانه حدود ۸ الي ۱۰ ساعت درس میخواندم و حدود ۶۰ درصد آن را به تست زدن اختصاص میدادم.
7- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ بله داشتم و در افزایش ساعت های مطالعه من نسبت به هفته های قبل کمک میکرد و باعث ایجاد نظم در کارهایم میشد.
8- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟ چون هدف بعدی من قبولی در رتبه های برتر کنکور است و قلم چی آزمون های استاندارد و بهترین منابع آموزشی دارد.
9- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟همان روز آزمون سوالات را تحلیل میکردم چون همه سوالات و جواب ها را به خاطر داشتم و اشتباهاتم را بهتر متوجه میشدم.
10- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ بله به کلاس زبان انگلیسی میرویم و مدرک زبان نوجوانان را کسب کردم.
11- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ همه کتاب ها را با دقت میخواندم تا به صورت مفهومی سوالات را بلد باشم و بعد تست برای اطمینان از یادگیری میزدم.
12- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ از دی ماه به صورت ویزه شروع کردم.
13- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ از کتاب های سه سطحی و آبی برای همه دروس استفاده میکردم و بعد از اتمام تست های کتاب آبی، تست های کتاب سه سطحی را میزدم.
14- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ ابتدا با توجه به مطالبی که در مدرسه یادگرفته بودم تست میزدم و بعدش اگر جایی را متوجه نمیشدم پاسخ نامه را میخواندم و در تست های آموزشی بعد از جواب دادن به سوالات آن ها را تحليل میکردم، اما در تست های سرعتی بعد از اتمام زمان مشخصی آنها را تحلیل می کردم.
15- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ سعی کردم همه آنها را تا اوایل اردیبهشت ماه و بعد از امتحان های ترم دوم آنها را از اول مرور و رفع اشکال کردم.
16- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کرد؟ قرار دادن ساعت مطالعه و تست زنی یکسان برای آنها.
17- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ پیوستگی خود را حفظ کردم و مباحثی که در آنها مشکل داشتم را تحلیل و رفع اشکال کردم.
18- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟ بله بسیار آزمون های تاثیر گذار و پر کاربردی بودند.
