نام و نام خانوادگی: عرفان غیاثوند
پایه: نهم
نام شهر و استان: آبیک - قزوین
میانگین تراز: 6213
از چه سالی عضو کانون بوده: 1 سال
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - لیسانس حسابداری
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم - کارگر
مصاحبهگر: شیده شیرازی
شما به توصیه چه کسی در آزمون ثبت نام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
من از طریق یکی از بستگانم با کانون آشنا شدهام. در امتحانات کلاسی و امتحانات نوبت اول و دوم بسیار موفق بودهام و پیشرفت چشم گیری داشتم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، مطابق برنامه راهبردی درس میخواندم و هر روز درسی را مشخص میکنم و در همان روز تمام میکنم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، در آزمونهای هدف گذاری و مشابه پارسال نیز شرکت میکردم زیرا باعث میشد مطلبهایی که من یاد گرفته بودم را قبل آزمون اصلی در این آزمونها استفاده کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه ۵ نوع درس و کارنامه پروژهایی. از کارنامه ۵ نوع درس برای دیدن نقاط قوت، درسهای نوسانی و نقاط قوت پایدار استفاده میکردم و از کارنامه پروژهایی برای دیدن روند آزمونهایی که دادهام استفاده میکردم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
درسهای علوم، پیام های آسمانی، عربی، زبان اینگلیسی، نقاط قوتم هستند. اول کتاب را کامل میخواندم و بعد از آن درسنامههای کتاب تستم را میخواندم و بعد شروع به تست زدن میکردم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، درس علوم یکی از درسهایی بود که من در آن ضعیف بودهام ولی با تغییر روش خواندم و آن را به نقطه قوت خودم تبدیل کردهام.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
روزانه ۴ الی ۴/۵ ساعت در روز درس میخواندم و حدود ۴۵ دقیقه از زمانم را صرف تست زدن میکردم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، دفتر برنامه ریزی داشتهام. از لحاظ درسی پیشرفت چشمگیری داشتهام و از لحاظ غیر درسی هم کارهایم با نظم و یکپارچه انجام میشد.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اول توضیح گزینههای درست را در دفتری که به تحلیل آزمونها اختصاص داده بوده مینوشتم و تحلیل میکردم و بعد سراغ گزینههای غلط و بدون پاسخ میرفتم و آنها را هم تحلیل میکردم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار میبرید؟
سعی میکنم از کتابهای پرتکرار برای دوره امتحانات استفاده کنم. تستهای زیادحل کنم و بعد از حل تستها آنها را تحلیل کنم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از ۵ مهر امسال شروع به مطالعه کردهام .
از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای هوش استعداد تحلیلی(هوش کلامی) و از کتاب ویژه ورودی نمونه دولتی و تیزهوشان استفاده میکنم. روزانه اول با خواندن درسنامه و حل ۲۰ تست، خواندن این کتابها را ادامه میدهم .
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
همه قسمتهای کتاب برایم جالب بود ولی قسمتی که من خیلی دوست دارم و احساس میکنم خیلی برایم مفید بوده درس نامهها بوده است.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
به صورت پیمانهای. یعنی هر پیمانه که تمام میشد شروع به خواندن پاسخنامه میکردم. معمولا هر ۲۰ الی ۳۰ تست پاسخنامه را نگاه میکردم . بله حتی گزینههای درست هم باز پاسخنامه تشریحی را نگاه میکردم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
من کتابم را تقسیم بندی میکردم و در کتاب تست هم اول درس نامه و بعد شروع به تست زنی میکردم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار میکند؟
برخی از مطالب که سنگین تر و سخت تر هستند را چند بار و مطالب آسان را دو بار مطالعه میکردم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکنید؟
سعی میکردم همیشه ۱/۴ مطالعهام را صرف استعداد تحلیلی و ۳/۴ را صرف استعداد تحصیلی کنم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت است؟
آزمونهای قبلی که دادهام را مطالعهی دوباره کنم و همچنین کتاب خودم را با تقسیم بندیهای صحیح بخوانم.
