گفتگوبا دانش آموز علی علیزاده عضو باشگاه 500تایی

آزمون‌ها کمکم می‌کنند ضعف‌هایم را زودتر بشناسم و با دیدی روشن‌تر به سمت هدف نهایی حرکت کنم.

گفتگوبا دانش آموز علی علیزاده عضو باشگاه 500تایی

نام و نام خانوادگی  علی علیزاده

پایه:  یازدهم انسانی 

نام شهر و استان: استان ‌‌آذربایجان غربی _خوی

شغل و تحصیلات مادر :  ابتدایی _ خانه دار

شغل و تحصیلات پدر :‌ ‌ ‌ دیپلم _ آزاد

میانگین تراز  :‌ ‌ ‌۶۱۲۰ ‌‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ 

سال‌های حضور در کانون‌ :‌ ‌ ‌‌۲ سال

چند آزمون شرکت کرده است:32 آزمون ‌ ‌‌ ‌ 

مصاحبه گر: کمیل سهراب

‌ 

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

«در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنم تا مسیر مطالعه‌ام منظم و قابل‌سنجش بماند؛ آزمون‌ها کمکم می‌کنند ضعف‌هایم را زودتر بشناسم و با دیدی روشن‌تر به سمت هدف نهایی حرکت کنم.»

 

مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟

«مهم‌ترین دستاورد من در مهرماه، پیدا کردن نظم واقعی در مطالعه بود؛ ماهی که برنامه‌ریزی‌ام شکل جدی‌تری گرفت و توانستم بخشی از ضعف‌هایم را برطرف کنم. همین ثبات و پایبندی، اصلی‌ترین دلیل پیشرفتم شد.»

 

در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 

«در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنم، چون فضای آزمونِ واقعی را بهتر شبیه‌سازی می‌کند؛ تمرکزم بیشتر است و مدیریت زمانم دقیق‌تر سنجیده می‌شود. احساس می‌کنم حضوری‌بودن، کیفیت ارزیابی را بالاتر می‌برد.»

 

شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

«کارنامه‌ام را معمولاً روز آزمون از صفحه  شخصی ام دریافت می‌کنم؛ چون سریع‌تر در دسترس است و می‌توانم جزئیات و تحلیل‌ها را دقیق‌تر بررسی کنم.»

 

برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می کنید؟

«برای هر آزمون، ابتدا نتایج قبلی‌ام را مرور می‌کنم تا دقیقاً بدانم روی چه بخش‌هایی باید تمرکز کنم. بعد بر اساس همان ضعف‌ها و بودجه‌بندی آزمون بعدی، یک برنامه کوتاه‌مدت می‌نویسم که قابل اجرا و قابل سنجش باشد. هدفم این است که در هر آزمون یک قدم مشخص بهتر شوم.»

 

روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.

«موفق‌ترین روش مطالعه‌ام در جامعه‌شناسی، تکیه بر درک مفهومی و ارتباط دادن بخش‌هاست. ابتدا درس را یک‌بار روان می‌خوانم تا خط فکری آن را بشناسم، بعد مفاهیم کلیدی و مثال‌ها را خلاصه‌نویسی می‌کنم. در مرحله آخر هم با حل تست‌های ترکیبی، ارتباط بین فصل‌ها را می‌سنجم. همین پیوستگیِ مطالعه باعث می‌شود مطالب بهتر در ذهنم ماندگار شود.»

 

با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

«چون هنوز چند ماه تا امتحان نهایی مانده، فعلاً درس‌ها را هم‌زمان با تدریس مدرسه عمیق می‌خوانم و با نمونه‌سؤال تثبیت می‌کنم. هدفم این است که تا قبل از عید پایه درس‌ها را کامل بسازم و ماه‌های آخر را فقط به جمع‌بندی و مرور اختصاص بدهم.»

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

«بله، مطابق برنامه راهبردی پیش می‌روم؛ چون مسیر مطالعه‌ام را منظم و قابل‌پیگیری می‌کند. برای هر دو هفته هم ابتدا بودجه‌بندی آزمون را می‌بینم، بعد بر اساس نقاط ضعفم چند هدف مشخص می‌گذارم و مطالعه‌ام را بین روزها تقسیم می‌کنم. سعی می‌کنم برنامه کوتاه، واقعی و قابل اجرا باشد تا در پایان دوره بتوانم پیشرفتم را دقیق بسنجیم.»

 

از کدام کارنامه های جعبه ابزارکارنامه استفاده می کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می کنید؟

«علاوه برکارنامه روز آزمون که اطلاعات جامعی از عملکردم را درآزمون نشان میدهد ومیزان پاسخگویی وتعداد پاسخ درست واشتباهم را متوچه میسازد، از کارنامه پروژه‌ای نیز استفاده می‌کنم؛ هم به‌خاطر نمودارهایی که دارد و هم اینکه روند پیشرفت را خیلی شفاف نشان می‌دهد. با نگاه به همان نمودارها می‌فهمم در کدام درس‌ها بهتر شده‌ام و کجا هنوز نیاز به کار دارم، و همین به برنامه‌ریزی آزمون بعدی کمک می‌کند.»

 

از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟ 

بعد از هر آزمون با دریافت مشاوره کارنامه از پشتیبانم سعی میکنم منایع مورد سفارش ایشان را تهیه ومطالعه کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 خودم برنامه ریزی میکنم 

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 

«تحلیل آزمون را همان روز انجام می‌دهم؛ چون هنوز یادم هست برای هر سؤال از چه تکنیکی استفاده کرده بودم. اول سؤال‌های غلط و نزده را مرور می‌کنم، دلیلشان را مشخص می‌کنم و نکات مهم را در کتابم درهمان قسمت که مربوط به سوال هست می‌نویسم.»

 

منابع و برنامه ای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید به چه بود؟

برای آزمون های تشریحی پاییز ثبت نام نکرده ام وقصددارم که برای ازمونهای بهار ثبت نام کنم.

Menu