گفت و گو با سپنتا یحیی زاده قهرمان پیوستگی پایه یازدهم ریاضی

گفت و گو با سپنتا یحیی زاده قهرمان پیوستگی پایه یازدهم رشته ریاضی

گفت و گو با سپنتا یحیی زاده قهرمان پیوستگی پایه یازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی :  سپنتا یحیی زاده

مقطع و پایه : یازدهم ریاضی 

نام شهر و استان : استان تهران . شهر تهران

میانگین تراز : 6500

سال های حضور در کانون : یک سال 

شغل پدر : پزشک 

شغل مادر : پزشک


مصاحبه گر : علیرضا احمدی


1- برنامه ریزی کلی شما در تابستانی که گذشت چگونه بود و روی سوالات تشریحی بیشتر تمرکز داشتید یا تستی ؟

در تابستان بیشتر تمرکزم روی تستی‌ها بود چون برای تسلط و سرعت‌عملم مؤثرتر بودند. برنامه‌ریزی‌ام هم بیشتر حول تست‌زنی بعد از مطالعه می‌چرخید.


2- همانطور که در جریان هستید با شروع سال تحصیلی جدید ، دو دفترچه خواهیم داشت که شامل دروس تخصصی و عمومی هستند ، با توجه به اهمیت دروس عمومی در امتحانات نهایی شما به چند درس عمومی در آزمون پاسخ خواهید داد ؟

بر اساس اهمیت امتحانات نهایی، قصد دارم فقط به یک یا دو درس عمومی پاسخ بدهم تا مدیریت زمانم بهتر باشد.


3- میانگین ساعت مطالعه شما در روز های تابستان به چه صورت بود؟

به‌طور متوسط روزی حدود سه ساعت درس می‌خواندم و سعی می‌کردم این زمان با تمرکز بالا باشد.


4- در طول هفته به چه نسبتی ساعت مطالعه را بین دروس تخصصی و عمومی تقسیم می‌کردید ؟

حدود ۸۰ درصد وقتم را به دروس تخصصی اختصاص می‌دادم و بخش کمی را به عمومی‌ها برای حفظ تسلط.


5- آیا آزمون ها را به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا به صورت آنلاین ؟ و فایده آزمون های حضوری از نظر شما چیست ؟

آزمون‌ها را حضوری می‌دادم چون به نظرم شرایط جلسه واقعی امتحان را بهتر شبیه‌سازی می‌کند.


6- چه نکاتی را برای افزایش بازدهی مطالعاتی امتحان کردید که در روند مطالعه موثر بوده است؟

روی افزایش تمرکز و حذف عوامل حواس‌پرتی کار کردم و این روش تأثیر زیادی روی کیفیت مطالعه‌ام داشت.


7- بعضی از دوستان گمان می‌کنند کمیت مطالعه اهمیت بیشتری نسبت به کیفیت دارد ، نظر شما در این رابطه چیست ؟

به نظرم بهترین حالت ترکیب کیفیت و کمیت است، چون هیچ‌کدام به تنهایی کافی نیستند.


8- چه پیشنهادات درسی و مشاوره ای دیگری با توجه به تجربیاتتان ، برای دوستانی که این مصاحبه را می‌خوانند دارید ؟

به دوستانم پیشنهاد می‌کنم برنامه‌ریزی منظم داشته باشند و با آزمون و تحلیل آن‌ها مسیر پیشرفتشان را مشخص کنند.

Menu