گفت و گو با عبدالرزاق تاجی زاده: قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

روزهای عادی ساعت 6 صبح بیدار می‌شوم . بعد از مدرسه، از ساعت 15 مطالعه را آغاز می‌کنم . در روزهای تعطیل نیز ساعت 8 صبح شروع به درس خواندن می‌کنم .

گفت و گو با عبدالرزاق تاجی زاده: قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی : عبدالرزاق تاجی زاده  

پایه دوازدهم انسانی 

میانگین تراز : 6000

شغل پدر و تحصیلات : کشاورز _ راهنمایی

شغل مادر و تحصیلات : خانه دار _ بی سواد


مصاحبه‌گر:امیر کبیریان


چگونه با کانون آشنا شدید؟                                                                                                                   

 از طریق دوستانم با کانون فرهنگی آموزش آشنا شدم. همچنین به این دلیل که آزمون‌های قلم‌چی تراز واقعی‌تر و دقیق‌تری نسبت به سایر آزمون‌ها ارائه می‌دهد، تصمیم گرفتم در این آزمون‌ها شرکت کنم .


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟                                                

تنها یک‌بار در آزمون غیبت داشتم، به دلیل اینکه حالم مناسب نبود؛ با این حال همان آزمون را به‌صورت آنلاین شرکت کرد       


روش شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟                                                                                                  

معمولاً مطابق با روش تحلیلی که مشاورم توصیه می‌کنند، آزمون‌ها را بررسی می‌کنم. با این حال، گاهی فقط به تحلیل سؤالات غلط و نزده می‌پردازم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شما هستند؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟                                                                

درس‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، جغرافیا و فنون دهم و یازدهم از نقاط قوت من هستند .در این دروس معمولاً طبق روش مشاور، تمرکزم بر مطالعه مفهومی و سپس تمرین تستی است .در مدرسه نمرات این دروس من ۲۰ بوده و در آزمون‌ها معمولاً درصدی بین ۷۰ تا ۸۰ کسب می‌کنم.     


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟                                                                              

مطالعه‌ی این درس‌ها را بر اساس برنامه‌ریزی مشاورم انجام می‌دهم و دقیقاً طبق برنامه پیش می‌روم.


روزانه چند تست می‌زنید؟                                                                                                                          

روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست کار می‌کنم.

 

روزانه چند درس مطالعه می کنید؟  

روزانه حدود ۵ تا ۶ درس مطالعه دارم.


آیا منطق برنامه‌ی راهبردی کانون را به‌درستی اجرا می‌کنید؟                                                                                 

بله، من منطق برنامه‌ی راهبردی را به‌طور کامل اجرا می‌کنم.


یک روز معمولی خود را برای ما تشریح کنید؟                                                                                                 

  روزهای عادی ساعت ۶ صبح بیدار می‌شوم . بعد از مدرسه، از ساعت ۱۵ مطالعه را آغاز می‌کنم .  در روزهای تعطیل نیز ساعت ۸ صبح شروع به درس خواندن می‌کنم .


ترتیب مطالعه‌ی درس‌هایتان چگونه است؟

ابتدا درس‌هایی را که برایم دشوارتر هستند مطالعه می‌کنم، سپس به سراغ درس‌های آسان‌تر می‌روم.       

 

  نتیجه و تحلیل مصاحبه

1. تعهد بالا به برنامه‌ریزی

آصف با وجود داشتن فقط یک غیبت (آن هم به‌دلیل بیماری) و اجرای کامل برنامه‌ی راهبردی کانون، نشون داده به برنامه‌ریزی خودش و توصیه‌های مشاور پایبند است..

2. روحیه‌ی تلاش و استمرار

مطالعه‌ی روزانه‌ی ۵ تا ۶ درس و زدن ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست در روز، نشون‌دهنده‌ی پشتکار بالا و تلاش مستمر برای پیشرفت در کنکور است.

3. شناخت دقیق از نقاط قوت و ضعف

او می‌داند در چه درس‌هایی قوی است (روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، جغرافیا، فنون) و اولویت مطالعه‌اش را بر اساس سختی یا آسانی دروس تنظیم می‌کند، که نشانه‌ی خودآگاهی تحصیلی است..

4. روش مطالعه‌ی اصولی و مشاوره‌محور

پیروی از روش مشاور و انجام تحلیل آزمون‌ها (هرچند گاهی ناقص)، نشان‌دهنده‌ی استفاده‌ی درست از بازخورد و منابع علمی یادگیری است.

5. نتایج پایدار و قابل اتکا

میانگین تراز ۵۵۰۰ و درصدهای بالا در دروس انسانی (۷۰ تا ۸۰ درصد) بیانگر این است که او در مسیر درستی برای کسب رتبه‌ی خوب در کنکور و احتمالاً پذیرش در رشته‌های فرهنگیان قراردارد. 

جمع‌بندی:

عبدالرزاق دانش‌آموزی منظم، پرتلاش و با انگیزه است که با اجرای دقیق برنامه‌ی راهبردی، پیگیری منظم و روحیه‌ی یادگیری، توانسته پیشرفت پایداری در مسیر کنکور داشته باشد..

در صورت ادامه‌ی همین روند و تمرکز بیشتر بر تحلیل کامل آزمون‌ها، می‌تواند تراز خود را از ۵۵۰۰ به حدود ۶۵۰۰ یا بالاتر افزایش دهد.

                                                                                                 .

   

Menu