نام و نام خانوادگی : محدثه رحیم پور
پایه : نهم
نام شهر و استان : استان اذربایجان شرقی ، شهرستان اذرشهر
میانگین تراز : 6071
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال پنجم ابتدایی در ازمون ها شرکت کرده ام.
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم
مصاحبهگر : مهشاد رحمتی
شما به توصیه چه کسی در آزمون ثبت نام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
به توصیه خانواده و معلم ها در ازمون های کانون قلمچی شرکت کردم .
بزرگ ترین دستاورد من شناخت نقاط قوت و ضعفم و پیشرفت درسی و همچنین نظم در مطالعه و یادگیری روش درست برنامه ریزی بوده است .
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله تقریبا مطابق برنامه راهبردی درس میخوانم ، ابتدا درس های مدرسه را مرور می کنم و بعد طبق برنامه ازمون ساعت های مطالعه را در طول هفته تقسیم می کنم تا همه درس ها پوشش داده شود.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله. آزمون هدف گذاری باعث می شد پیش بینی دقیق تری از تراز و درصد های اینده داشته باشم و ازمون های مشابه پارسال هم به من کمک کردند با سبک سوال ها اشنا شوم و نقاط ضعفم را راحتتر پیدا کنم .
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه های مبحثی و کارنامه اشتباهات استفاده میکردم . کارنامه مبحثی کمک میکرد تا بدانم چقدر در هر مبحث قوی یا ضعیف هستم، کارنامه اشتباهات باعث می شد اشتباهات تکراری نداشته باشم و علت هر اشتباهم را بدانم .
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
نقاط قوت من در درس های ریاضی، علوم و زبان انگلیسی هستند . ابتدا درسنامه های هر کدام را مفهومی و دقیق مطالعه می کنم سپس تست اموزشی می زنم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله درس عربی.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
بعد از مدرسه حدود پنج ساعت مطالعه می کنم و حدود 20 درصد زمان خود را برای تست زدن اختصاص می دهم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله . دفتر برنامه ریزی باعث شد که زمانم را مدیریت کنم، بدانم در چه درس های پیشرفت و در چه درس هایی غقب افتاده ام و تعادل درس خواندنم را حفظ کنم .
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اول اشتباهاتم را دسته بندی می کنم : اشتباهاتی که بی دقتی کردم ، اشتباهاتی که در ان مبحث ضعف داشتم و اشتباهات که کمبود زمان در حل کردن انها را داشتم و سپس زمانی را برای جبران کردن انها اختصاص میدهم و دوباره حل می کنم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
زبان انگلیسی را در اموزشگاه میخوانم و به صئرت تفریحی والیبال بازی می کنم .
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در دوران امتحانات ابتدا در هر درس به صورت مفهومی و عمیق درسنامه و نکات را میحوانم، سعی می کنم هر درس را سه دور بخوانم و سپس نمونه سوال و امحان های سال قبل را حل می کنم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
فعلا شردع جدی نکرده ام اما هر هفته حدود بیست تست برای دروس اصلی علوم ، ریاضی، فارسی حل می کنم تا با سوالات اشنایی داشته باشم.
از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب های هوش کانون استفاده کردم . معمولا چند تست می زنم سپس پاسخ نامه تشریحی را دقیق می خوانم.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
درسنامه برای فهم بهتر درس جالب تر و بهتر هستند.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
بعد از حل ده یا پانزده تست پاس نام را نگاه می کردم. برای سوالات صحیح م پاسخنام تشریحی را می خواندم تا روش استاندارد حل را یاد بگیرم .
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
اول درسنامه کتاب ها را مطالعه می کردم و نکته برداری میکردم سپس تست اموزشی و چند سوال زمان دار حل می کردم .
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار میکند؟
معمولا هر منبع را یک دور کمل با دقت مطالعه می کردم .
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکند؟
برنامه ریزی هفتگی را به طوری تقسیم بندی میکردم که به همه مباحث برسم .
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت است؟
دوران جمع بندی شامل مرور نکته ها ، حل ازمون های جامع ، بررسی اشتباهات و تست زمان دار است .
