نام و نام خانوادگی :هلیا حیدرزاده
پایه : نهم
نام شهر و استان: استاد آذربایجان شرقی شهرستان بناب
میانگین تراز: ۶۲۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:از سال پنجم
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم ـخانه دارشغل و تحصیلات پدر: معلم ـ فوق لیسانس
مصاحبهگر : نسرین دژم پور
1- شما به توصیه چه کسی در آزمون ثبت نام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
برای شرکت در آزمونها به توصیه مشاوران و پیشرفت شخصی خود اقدام کردم. دستاورد من از این آزمونها، ارتقای مهارتهای تحلیلی و شناخت نقاط قوت و ضعف خود بود.
2- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله، از مطابق برنامه راهبردی درس میخواندم وبرنامهریزی منظم داشتم. اهدافم را مشخص میکردم و زمان را بین دروس تقسیم مینمودم. از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکردم و پیشرفت خود را ارزیابی میکردم.
3-آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، هدفگذاری میکردم و در آزمونهای مشابه سالهای قبل شرکت میکردم تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنم و بهتر آماده شوم.
4-از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامههای پیشرفت تحصیلی و ارزیابی توانمندیهای قلم چی استفاده میکردم. کارنامه پیشرفت برای نظارت بر روند یادگیری و کارنامه ارزیابی برای شناسایی تواناییها و نقاط ضعف بود.
5-6-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
نقاط قوت من در درسهای فارسی و علوم است. برای مطالعه فارسی، به تحلیل متنها و شعرها میپرداختم و نکات ادبی را میآموختم. در علوم، مطالب را به کمک تجربیات عملی و آزمایشها بهتر یاد میگرفتم و مفاهیم را برای خودم شفاف میکردم.
7-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، در ابتدا در درس ریاضی ضعیف بودم، اما با تغییر روش مطالعهام به تمرین مستمر و استفاده از منابع آموزشی متنوع، توانستم آن را به نقطه قوت تبدیل کنم. حالا با حل مسائل مختلف و درک بهتر مفاهیم، در این درس پیشرفت زیادی داشتهام.
8-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
به طور میانگین روزی ۴ تا ۵ ساعت درس میخواندم. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زمانم را نیز به تست زدن اختصاص میدادم تا مهارتهای خود را ارزیابی کنم و با نوع سوالات آشنا شوم.
9-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، دفتر برنامهریزی داشتم. کمک کرد زمانم را سازماندهی کنم و پیشرفتم را پیگیری کنم.
10- 11-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
برای تحلیل آزمون، نتایج را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف را شناسایی میکردم. به سوالات غلط توجه میکردم و روی اصلاح آنها کار میکردم.
12-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
مهارتهای ارتباطی و حل مسئله را نیز به دست آوردهام. این مهارتها به من کمک کرده تا در تعاملات اجتماعی و مواجهه با چالشها بهتر عمل کن
13-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
1. برنامهریزی: زمان مشخص برای هر درس. 2. مرور روزانه: مطالب مهم. 3. تمرین تستی: تست زدن. 4. استراحت: زمانهای استراحت. برای نمره بالا: - یادداشتبرداری - تدریس به دیگران - محیط مناسب
14-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از مهر ماه به طور دقیق شروع به مطالعه کردم تا بتوانم به خوبی آماده شوم.
15-از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
برای هوش، از منابع مختلفی استفاده کردم، از جمله کتابهای تمرین هوش و تستهای نمونه کتاب کمپلکس هوش را به طور منظم مطالعه کرده و تمرینات آن را انجام میدادم تا مهارتهای تحلیلی و منطقی خود را تقویت کنم. همچنین، به حل مسائل مختلف در هر فصل پرداختم تا با نوع سوالات آشنا شوم.
16-کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
قسمت سوالها و تمرینات کتابها جالب بود و به تقویت مهارتهای تحلیلیام کمک کرد. درسنامهها نیز مفهوم را بهتر روشن کردند.
17-روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
حدود ۱۰ تست را حل میکردم و سپس به پاسخنامه مراجعه میکردم. برای سوالات صحیح، پاسخنامه تشریحی را میخواندم تا روشهای حل را بهتر بیاموزم.
