نام و نام خانوادگی: آیدا حمیدی
مقطع:دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: شهر اصفهان استان اصفهان
از مقطع یازدهم عضو کانون بودند و در 30 آزمون برنامه ای کانون شرکت کردند
مصاحبهگر : روژان روستاپور
از چه زمانی جمعبندی را شروع کردید و روشتان چگونه بود؟ (روش خود را توضیح دهید.)
از اواخر اسفند جمعبندی رو شروع کردم و به این صورت بود که اول خلاصه نکات خودم یا کتاب جمعبندی را سریع مرور میکردم و بعد هم آزمون میدادم و تحلیلش میکردم به همین روال همه فصل هارو با آزمون مرور میکردم ...
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
هدفگذاری برای پیشرفت پله به پله و بهتر شدن نیازمند استمرار در آزمون هاست.نباید نتیجه بد انقدر باعث دلسردی بشه که دیگه برای مرحله بعد تلاش نکرد.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
مدیریت زمان یکی از چالش های آزمونی مهم و البته سخت برای من بود. خیلی وقت ها باید از سوالاتی که بلدیم و حتی مطمئنیم که به جواب درست میرسیم ولی طولانی هستند باید رد بشیم ، به نظرم رد شدن از سوال متوسط خیلی جرات بیشتری میخواد نسبت به رد شدن از سوال سخت . و این تکنیک و مدیریت ازمون رو تو خونه تمرین میکردم .
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اشتباهات خیلی کمک کننده هست ، با تمرکز رو اشکالات و اشتباه هایی که تو آزمون داشتیم میتونیم با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله سعی میکردم برای هر آزمون به بودجه اون برسم ولی گاهی تو دروس پایه این کار خیلی سخت میشد و عقب میفتادم .ولی با برنامه ریزی و کمی فشرده شدن دروس سعی میکردم جبران کنم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤالهای ساده ؟
برای تحلیل آزمون اول از همه سؤالات اشتباه را بررسی میکردم چون یادگیری ناقص هستند و معمولا با ندانستن یا اشتباه کوچک کردن غلط شدن. بعد هم سوال های نزده را ابتدا سعی میکردم خودم حل کنم و اگر نمیشد یا غلط میشد پاسخنامه را بررسی میکردم و در انتها اگر فرصت داشتم پاسخنامه سوال های درست را سریع نگاه میکردم .
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
سعی میکردم این تعادل بین تست و کتاب و فیلم آموزشی حفظ بشود. برای دروس ریاضی و فیزیک سعی میکردم دو سوم تایم برای تست و تحلیلش گذاشته بشود و برای شیمی و زیست تقریبا نصف نصف بود .
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله ، خب قطعا خیلی کمک کننده هست، بدون نظم و برنامه قطعا نمیشه موفق شد. ما باید بدونیم که داریم چیکار میکنیم و همین نوشتن برنامه و گزارش بهمون کمک میکند تا عقب ماندگی هارا جبران کنیم و اگر اشکالی در اجرای برنامه هست مثل وسواس مطالعاتی و کند خوانی آنرا رفع کنیم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب برنامه ریزی ،کتاب جمع بندی نوروز و البته کتابهای سه سطحی برای شیمی و فیزیک استفاده میکردم
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردیبهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
من بعد از کنکور اردیبهشت سعی کردم خیلی روی اشکالاتم کار کنم و آزمون بزنم ولی تراز تیرم نسبت به اردیبهشت تقریبا ۳۰۰ تا افت داشت با اینکه خیلی بیشتر تلاش کرده بودم و به نظرم این اتفاق به خاطر عدم مدیریت آزمون بود .
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟ چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
بخش زیادی از دروس پایه را در تابستان جمعبندی کردم و ادامه را موازی با دوازدهم پیش میبردم .سعی میکردم تعداد تست ها و آزمون هارو افزایش بدم و البته همراه با تحلیل بهتر و دقیق تر و همچنین روی مدیریت زمان و آزمون کار میکردم .
فکر میکردید چنین نمره ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
قطعا حس کمالگرایی باعث میشه حتی اگه نتیجه خوبی گرفتی باز هم حسرت بهتر بودن را داشته باشی منم توقع بیشتری از خودم داشتم و فکر میکردم نتیجه بهتر باشد.
کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟
من از بخش پلکان خیلی استفاده میکردم و با آزمون هاش مرور رو انجام میدادم .
