نام و نام خانوادگی: نارین وثوقی
رتبه سال 1404: ۲۳۳ در منطقه ۳
نام شهر و استان: استان کردستان، شهرستان سقز
میانگین تراز: ۶۷۳۸
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:
از پاییز ۱۴۰۳ (پایه دوازدهم) و ۲۱ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: معلم، لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: معلم، لیسانس
درصدهای کنکور 1404 (اردی بهشت و تیر):
کنکور اردیبهشت: زیست شناسی ۵۵٪ - فیزیک ۶۲٪ -
شیمی ۵۶٪ - ریاضی ۵۲٪ - زمین شناسی ۶۲٪
کنکور تیر: زیست شناسی ۶۵٪ - فیزیک ۶۹٪ -
شیمی ۵۹٪ - ریاضی ۴۹٪ - زمین شناسی ۳۳٪
تراز کنکور (اردی بهشت و تیر):
اردیبهشت ۹۸۹۰ و تیر ۱۰۳۹۵
تراز سوابق تحصیلی: ۱۰۲۹۹
قبولی: پزشکی دانشگاه ایران
مصاحبه گر : محمد امین موسوی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
نمره های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی تان چند شد؟ نمرات پایه دوازدهم:
زیست شناسی ۲۵/۱۹، فیزیک ۲۵/۱۹، شیمی ۲۰، ریاضی ۷۵/۱۹، دین و زندگی ۷۵/۱۹، عربی ۲۰، زبان انگلیسی ۲۰، فارسی ۵/۱۹، علوم اجتماعی ۵/۱۹ و سلامت و بهداشت ۲۵/۱۵ بودند. نمرات پایه یازدهم: زیست شناسی ۲۰، شیمی ۲۰، دین و زندگی ۵/۱۹، عربی ۲۰، زبان انگلیسی ۲۰ و فارسی ۲۵/۱۹ بودند. ترازهای امتحانات نهایی من هم در پایه دوازدهم ۱۰۲۰۴ و در پایه یازدهم ۱۰۵۴۰ بود، و در نهایت تراز کل سوابق تحصیلی من برابر با ۱۰۲۹۹ شد.
شما در آزمونهای کانون به صورت حضوری شرکت می کردید یا آنلاین؟ چرا؟
بخشی از سال به صورت حضوری در آزمون ها شرکت می کردم و بخشی از سال هم شرکت در آزمون به صورت آنلاین را امتحان کردم. تا جایی که امکان داشت به صورت حضوری آزمون را جواب می دادم، تا بهتر شرایط کنکور را برای خودم شبیه سازی کنم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، من در آزمونها غیبت نداشتم، سعی می کردم پیوستگی خودم را حفظ کنم تا در حد ممکن منطبق بر برنامه و بودجه بندی پیشروی و مرور را انجام دهم.
مطابق برنامه ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه شخصی سازی می کردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله. من برنامهی هر دو هفته ی خودم را بر اساس بودجه بندی آزمون و همچنین کلاسهای مدرسه به طور تقریبی و در ابتدای بازه ی دو هفته ای مشخص می کردم و زمانهایی را هم برای مرور و همچنین زمان جبرانی اختصاص می دادم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همه ی سؤالات را تحلیل می کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کردید؟
روش من برای تحلیل آزمون، برای هر درس و با توجه به میزان یادگیری خودم از آن درس، متفاوت بود. مثلا برای درسهای فیزیک و شیمی اکثرا فقط سوالات غلط و نزده و سوالات جالبتر را به طورکامل تحلیل می کردم و بقیه را به صورت اجمالی بررسی می کردم. اما برای درس زیست شناسی در ابتدای سال همه سوالات را تحلیل کامل می کردم اما در ادامه روشم برای بعضی مباحث زیست شناسی تغییر کرد. برای ریاضی هم ابتدا سوالات نزده و غلط و جالب را تحلیل کرده بودم اما در دوران جمع بندی همه ی سوالات آزمونها را دوباره حل کردم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه ی این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمره ای برای این درسها کسب می کردید؟
به درسهای فیزیک و شیمی علاقه بیشتری داشتم. روش مطالعه من به طور کلی بررسی کتاب درسی و جزوه ی معلم (برای شیمی) یا درسنامه کتاب تست (برای فیزیک)، حل مثالهای جزوه یا درسنامه و در نهایت حل تستهای مختلف به صورت آموزشی، زماندار و... بود. در بازه های زمانی مناسب هم مطالب را به روشهای مختلف مرور می کردم.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله. حضور در مدرسه به من انگیزه می داد و سعی میکردم تا حد ممکن نیز از کلاسهای مدرسه بهره ببرم تا مرحله یآموزش در درس خواندن برای آسانتر شود.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
در ابتدای سال تحصیلی از دفتر برنامهریزی استفاده می کردم که باعث نظم و ترتیب بخشیدن به برنامه یدرسی من شده بود و با اطمینان از داشتن برنامه، تمرکز بهتری در بازه های زمانی درس خواندن داشتم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده می کردید؟ این کتابها چه ویژگی هایی دارند؟
کتابهای سه سطحی. دسته بندی سوالات در سطحهای نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر برایم جالب بود.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم وار بنویسید.
بهترین درصد کنکورم مربوط به درس فیزیک بود. همانطور که اشاره کردم، ابتدا کتاب درسی و مطالب کلاسی را می خواندم و درسنامه ی کتاب تست را بررسی کرده و مثالهای آن را حل می کردم، بعد هم به سراغ حل تستهای مختلف می رفتم. تمرین تستهای زمان دار و اهمیت دادن به مرور برای کسب مهارت در تستهای فیزیک مهم است.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردیبهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامه ای اجرا کردید؟
سعی کردم درسها را مرور کنم، سوالات آزمونها یا سوالات مهم را دوباره حل کرده و نکته هایی که نوشته بودم را مرور کنم. آزمونهای جامع زیادی را هم به صورت زمان دار پاسخ دادم. همچنین با تحلیل کنکور اردیبهشت، سعی کردم اشتباهاتی را که روند آزمون اردیبهشت داشتم، در آزمون تیر تکرار نکنم.
در طول سال چقدر به رتبه فکر می کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می کردید؟
گاهی به رتبه فکر میکردم. خانواده ام همواره و از هر لحاظ حامی من بودند و با دلگرمی و حمایت اعضای خانواده نگرانی من کمتر میشد. و خودم برای کاهش استرس، سعی می کردم بیشتر به تلاش و درس خواندن بپردازم نه این که مدام به رتبه فکر کنم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟
من در تابستان یازدهم به دوازدهم در این آزمونها شرکت نکردم.
برنامه ی شما برای مطالعه ی درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
چون در تابستان وقت محدودتری داشتم سعی کردم ابتدا مباحث مهمتر و مباحثی را که خودم در آنها ضعف داشتم یا وقت کافی برای یادگیری و مرور آنها در پایه های دهم و یازدهم صرف نکرده بودم، اولویت قرار دهم. بقیه مباحث را هم در ادامه ی تابستان و همچنین در بقیه ی سال تحصیلی، همراه با آزمونها مرور کردم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
از مشاور مدرسه مان، سرکار خانم قنادی تشکر می کنم که در طول سال کنکور با حوصله و صبوری فراوان در کنار ما بودند و به سوالات ما پاسخ می دادند. همچنین از آقای دکتر مجیدی (دبیر شیمی) و سرکار خانم مصری (دبیر زبان انگلیسی) تشکر می کنم چون نحوه ی تدریس شان دیدگاه خوبی نسبت به درسهای شیمی و زبان در من ایجاد کرد، و علاقه و تلاش من برای یادگیری این درسها بیشتر شد.
فکر می کردید چنین رتبه ای کسب کنید؟ خاطره ی لحظه ی اعلام نتایج را برای ما تعریف می کنید؟
با توجه به این که بعد از کنکور درصدهای خودم را محاسبه کرده بودم حدس می زدم چنین رتبه ای کسب کنم؛ اما هنگامی که پدرم به من خبر دادند که نتایج اعلام شده است، باز هم با دیدن نتایج احساس شگفت زدگی و خوشحالی داشتم.
