معصومه والاگهر؛ دانش‌آموز هدفمند پایه نهم از بندرماهشهر

معصومه والاگهر؛ با تراز 6411 و شرکت در تمام آزمون‌های تابستان دانش آموز برتر بندرماهشهر

معصومه والاگهر؛ دانش‌آموز هدفمند پایه نهم از بندرماهشهر

نام و نام خانوادگی : معصومه والاگهر

پایه تحصیلی : نهم

استان و شهر : خوزستان ،بندر ماهشهر

از چه سالی عضو کانون قلم چی بوده اید و تقریبا در چند آزمون شرکت کرده اید: سال ۱۴۰۴ اولین سال آزمونی من بوده و تقریبا در تمام آزمون های کانون شرکت کردم.

تحصیلات و شغل پدر : کارمند، دیپلم

تحصیلات و شغل مادر : خانه دار، دیپلم


مصاحبه گر : آمنه آلبوناصری

 

  1. چه عاملی باعث شد تصمیم بگیرید به طور جدی و پیوسته در آزمون‌های کانون شرکت کنید؟


هدف اصلی من قبولی در آزمون‌های تیزهوشان و نمونه‌دولتی بود که انگیزه اصلی من برای شرکت جدی در آزمون‌های کانون شد. این آزمون‌ها به من کمک می‌کنند تا هم با سوالات تستی آشنا شوم و هم سطح علمی خود را بسنجم.

 

  1. وفاداری به "برنامه راهبردی" کانون چه نقشی در موفقیت شما داشت؟ چگونه برای شخصی‌سازی این برنامه و مدیریت زمان خود اقدام کردید؟

 

برنامه راهبردی کانون یک چارچوب کلی برای مطالعه، مرور و تمرین در اختیارم گذاشت. من با کمک مشاورم، این برنامه را با برنامه مدرسه تطبیق داده و شخصی‌سازی می‌کنم تا بتوانم به بهترین شکل از آن بهره ببرم.

 

  1. روش دقیق شما برای "تحلیل آزمون" بعد از هر آزمون چگونه بود؟

 

پس از هر آزمون، سوالات را دوباره در خانه حل می‌کنم و دلایل اشتباهاتم را بررسی می‌کنم. برای سوالات حفظی نیز مطالب را از کتاب و جزوات مرور کرده و نکات مهم را در دفتر تحلیل یادداشت می‌کنم.

 

  1. مهم‌ترین درسی که از یک کارنامه شکست خورده گرفتید، چه بود؟

 

یاد گرفتم که لازم نیست در همه آزمون‌ها بهترین باشم. شکست در یک آزمون می‌تواند فرصتی برای یادگیری نکات جدید و بهبود عملکرد در آینده باشد.

 

  1. آیا درسی بود که ابتدا در آن ضعف داشتید اما با تغییر روش مطالعه، آن را به یک نقطه قوت تبدیل کنید؟ 

 بخش حفظیات علوم:

  • روش قدیم: یادگیری شفاهی و وقت‌گیر
  • روش جدید: یادگیری از طریق تست‌زنی و تمرین فراوان
     این تغییر روش باعث شد تا در این بخش به تسلط کامل برسم

 

  1. تعادل شما بین "مطالعه عمقی" و "تست زنی" چگونه بود؟ معمولاً چند درصد از زمان مطالعه خود را به تست زنی (مخصوصاً زماندار) اختصاص می‌دادید؟

 

با راهنمایی مشاور، زمان کوتاه و عمیقی برای مطالعه درسنامه اختصاص می‌دهم و سپس با تست‌زنی و تمرین، مباحث را تقویت می‌کنم.

 

  1. برنامه و روش اصلی شما برای جمع‌بندی و تثبیت مطالب در هفته دوم (فاصله بین دو آزمون) چه بود؟ مثلاً آیا از ابزار خاصی مثل دفتر برنامه ریزی یا آزمونهای گذشته استفاده می‌کردید؟

 

آزمون‌های سال گذشته را بررسی کرده و نکات دفتر تحلیل را مرور می‌کنم. سپس تست‌زنی مجدد انجام می‌دهم تا مطالب کاملاً تثبیت شوند.

 

  1. آیا مهارت یا دستاورد غیردرسی (مثل موسیقی، ورزش، هنر و...) دارید؟ فکر می‌کنید این فعالیت چقدر به موفقیت درسی شما کمک کرد؟

 

بله، به صورت حرفه‌ای کاراته کار می‌کنم. این ورزش به من کمک می‌کند تا ذهنم متمرکز شده و برای درس خواندن آماده شوم.

 

  1. اگر بخواهید فقط یک توصیه به یک دانش‌آموز متوسط بکنید که بتواند مانند شما نتیجه بگیرد، آن توصیه چیست؟

 

از شکست نترسید، استمرار داشته باشید و بدانید که حتی نیم ساعت مطالعه در روز بهتر از مطالعه نکردن است.

 

  1. مدرسه و معلم‌های شما چه نقشی در موفقیت‌تان داشتند؟ آیا برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون تلفیق می‌کردید؟

 

معلمان باتجربه مدرسه در یادگیری بهتر دروس و رفع ضعف‌هایم به من کمک زیادی کرده‌اند. سعی می‌کنم برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون تلفیق کنم.

 

  1. به طور کلی، اگر بخواهید سهم مدرسه و کانون را در موفقیتتان به درصد بیان کنید، چقدر برای هرکدام در نظر میگیرید؟

 

مدرسه و معلمان ۲۰ درصد و کانون ۲۰ درصد در موفقیت من نقش داشته‌اند. ۶۰ درصد باقی‌مانده حاصل تلاش و استمرار شخصی خودم است.

Menu