ریحانه احمدیان فرد؛ دانش‌آموز مستعد یازدهم تجربی از بندرماهشهر

ریحانه احمدیان فرد؛ با تراز 6156 و شرکت در تمام آزمون‌های کانون قلم چی از تابستان سال 1404 دانش آموز برتر ماهشهر

ریحانه احمدیان فرد؛ دانش‌آموز مستعد یازدهم تجربی از بندرماهشهر

نام و نام خانوادگی : ریحانه احمدیان فرد

پایه تحصیلی : یازدهم تجربی

استان و شهر : خوزستان، بندرماهشهر

از چه سالی عضو کانون قلم چی بوده اید و تقریبا در چند آزمون شرکت کرده اید: از تابستان سال 1404 شروع به آزمون دادن کردم و تا به الان هیچ غیبتی نداشتم.

تحصیلات و شغل پدر : کارمند، کارشناسی ارشد برق

تحصیلات و شغل مادر : کارمند، کارشناسی ارشد


مصاحبه گر : محمد ثابت

 

  1. چه عاملی باعث شد تصمیم بگیرید به طور جدی و پیوسته در آزمون‌های کانون شرکت کنید؟

 

هدف اصلی من آشنایی بیشتر با سوالات تستی و آمادگی برای کنکور بود. همچنین با شناختی که از موفقیت رتبه‌های برتر کنکور در سال‌های گذشته داشتم و می‌دانستم بسیاری از آنان از آزمون‌های کانون استفاده می‌کردند، انگیزه بیشتری برای شرکت در این آزمون‌ها پیدا کردم.

 

  1. وفاداری به "برنامه راهبردی" کانون چه نقشی در موفقیت شما داشت؟ چگونه برای شخصی‌سازی این برنامه و مدیریت زمان خود اقدام کردید؟

 

برنامه راهبردی کانون به من کمک کرد تا درس‌هایی را که هنوز در مدرسه تدریس نشده بود، پیش‌خوانی کنم. این کار باعث می‌شد تدریس معلمان برایم مرور باشد و مفاهیم را بهتر یاد بگیرم. از آنجایی که مشاور تحصیلی ندارم، این برنامه مانند یک راهنمای دقیق به من جهت می‌دهد.

 

  1. روش دقیق شما برای "تحلیل آزمون" بعد از هر آزمون چگونه بود؟ 

 

پس از هر آزمون، سوالاتی را که نتوانسته بودم پاسخ دهم یا به اشتباه پاسخ داده بودم، ابتدا خودم حل می‌کردم. سپس تحلیل سوالات را مطالعه می‌کردم و اگر نکته جدیدی داشت، آن را یادداشت‌برداری می‌کردم تا در مرورهای بعدی از آن استفاده کنم.

 

  1. مهم‌ترین درسی که از یک کارنامه شکست خورده گرفتید، چه بود؟

 

متوجه شدم که باید آزمون‌ها را جدی‌تر بگیرم و حتماً قبل از هر آزمون، درس‌ها را به طور کامل مطالعه و مرور کنم تا بتوانم تراز بهتری کسب کنم.

 

  1. آیا درسی بود که ابتدا در آن ضعف داشتید اما با تغییر روش مطالعه، آن را به یک نقطه قوت تبدیل کنید؟

 

درس فیزیک: در گذشته فقط به مطالعه کتاب بسنده می‌کردم، اما الان سعی می‌کنم هم مطالعه بیشتری داشته باشم و هم تست‌های متنوعی کار کنم که این تغییر روش کمک زیادی به پیشرفتم کرده است.

 

  1. تعادل شما بین "مطالعه عمقی" و "تست زنی" چگونه بود؟ معمولاً چند درصد از زمان مطالعه خود را به تست زنی (مخصوصاً زماندار) اختصاص می‌دادید؟

 

مطالعه من در حد آمادگی برای امتحانات کلاسی است و بیشتر زمان آزاد خود را به تست‌زنی اختصاص می‌دهم. سعی می‌کنم بین این دو تعادل برقرار کنم.

 

  1. برنامه و روش اصلی شما برای جمع‌بندی و تثبیت مطالب در هفته دوم (فاصله بین دو آزمون) چه بود؟ مثلاً آیا از ابزار خاصی مثل دفتر برنامه ریزی یا آزمونهای گذشته استفاده می‌کردید؟

 

با توجه به محدوده‌های مشخص شده در برنامه راهبردی، کتاب را مطالعه می‌کنم و سپس تست‌های مربوط به همان قسمت را حل می‌کنم.

 

  1. آیا مهارت یا دستاورد غیردرسی (مثل موسیقی، ورزش، هنر و...) دارید؟ فکر می‌کنید این فعالیت چقدر به موفقیت درسی شما کمک کرد؟

 

بله، در زمینه هنر فعالیت دارم. به نظرم این فعالیت برای استراحت ذهن و کسب تمرکز بیشتر برای درس خواندن ضروری است.

 

  1. اگر بخواهید فقط یک توصیه به یک دانش‌آموز متوسط بکنید که بتواند مانند شما نتیجه بگیرد، آن توصیه چیست؟

 

توصیه می‌کنم مهارت تست‌زنی خود را تقویت کنند. آشنایی با انواع تست‌ها و تمرین مستمر تست‌زنی می‌تواند پیشرفت قابل توجهی ایجاد کند.

 

  1. مدرسه و معلم‌های شما چه نقشی در موفقیت‌تان داشتند؟ آیا برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون تلفیق می‌کردید؟

 

تنها منبع آموزشی من تدریس معلمان مدرسه است. سعی می‌کنم برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون هماهنگ کنم و اگر از برنامه عقب باشم، پیش‌خوانی می‌کنم.

 

  1. به طور کلی، اگر بخواهید سهم مدرسه و کانون را در موفقیتتان به درصد بیان کنید، چقدر برای هرکدام در نظر میگیرید؟توضیح دهید.

 

حدود ۴۰ درصد برای کانون و ۶۰ درصد برای مدرسه در نظر می‌گیرم. از آنجایی که در مدرسه نمونه دولتی تحصیل می‌کنم، کیفیت آموزش بسیار بالاست و توانسته‌ام از آن نهایت استفاده را ببرم. در کنار آن، نکاتی که از تحلیل آزمون‌های کانون یاد می‌گیرم بسیار کمک‌کننده است، مخصوصاً که شنیده‌ام سطح سوالات آزمون‌ها نزدیک به کنکور است و این انگیزه من را افزایش می‌دهد.

Menu