گفتگوبا دانش آموز مهدیس علی یاری عضو باشگاه 500تایی

باعث افزایش تمرکزم برای پاسخ دهی صحیح به سوالات در امتحانات مدرسه شد . و باعث شد که نظم بهتر و بیشتری به مطالعه ام بدهم و از اتلاف وقت جلوگیری کنم .

گفتگوبا دانش آموز مهدیس علی یاری عضو باشگاه 500تایی

نام و نام خانوادگی: مهدیس علی یاری 

پایه : نهم 

نام شهر و استان: آذربایجان غربی شهرستان خوی 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار و دیپلم  

شغل و تحصیلات پدر: آزاد و دیپلم 

میانگین تراز: ۶۳۰۰ 

معدل : ۲۰ 

سال‌های حضور در کانون 3سال 

 چند آزمون شرکت کرده است: 68 آزمون 

شمارنده:  ۵۱۸۵۰۱۶۰۷

مصاحبه کر: لیلا حسینعلی زاد


هدف شما از شرکت در آزمون های کانون چیست؟  

هدف من سنجش خودم و پیشرفت در درس هایم و آماده شدن برای امتحانات نهایی و آزمون تیزهوشان است و اینکه بتوانم نقاط قوت و ضعف درسی ام را مشخص کنم و با برنامه ریزی بهتر نمراتم را در مدرسه بالا ببرم و همچنین  شرکت در آزمون ها به من کمک می‌کند که خودم با را سطح دانش آموزان سرار کشور مقایسه کنم . 


مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهر ماه چه بود ؟ 

در مهر ماه تواتستم  تسلط بیشتری روی مباحث درسی پیدا کنم و همچنین باعث افزایش تمرکزم برای پاسخ دهی صحیح به سوالات در امتحانات مدرسه شد . و باعث شد که نظم بهتر و بیشتری به مطالعه ام بدهم و از اتلاف وقت جلوگیری کنم .


در آزمون ها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین چرا؟  

من همیشه در آزمون‌ها به صورت حضوری شرکت می‌کنم، چون در فضای حضوری تمرکزم بیشتر است و معتقدم فضای واقعی آزمون باعث می‌شود بتوانم تمرکز، مدیریت استرس و کنترل زمان را بهتر تمرین کنم. در آزمون حضوری حس رقابت، جدیت و مسئولیت بیشتری دارم. این تجربه کمک می‌کند وقتی در امتحانات مهم‌تر یا آزمون‌های آینده شرکت می‌کنم، آمادگی ذهنی بالاتری داشته باشم و بتوانم توان واقعی خودم را نشان دهم . 


شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی ؟  

کارنامه آزمون را معمولاً از صفحه شخصی سایت کانون دریافت می‌کنم، چون سریع‌تر در دسترس است و می‌توانم نمودار رشد و تحلیل درس‌ها را ببینم. بعد از آن، نکات مهم را یادداشت می‌کنم تا در برنامه‌ریزی بعدی به کارم بیاید و بلافاصله بعد از دیدن کارنامه، جواب‌هایم را بررسی می‌کنم تا بفهمم در کدام درس پیشرفت کرده‌ام و در کدام نیاز به تمرین بیشتر دارم. این کار باعث می‌شود برای آزمون بعدی هدفمندتر برنامه‌ریزی کنم. 


برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می‌کنید؟   

قبل از هر آزمون، برنامه‌ام را طبق بودجه‌بندی دروس تنظیم می‌کنم. ابتدا درسی را که ضعیف‌ترم بیشتر مرور می‌کنم، بعد سراغ دروس قوی‌تر می‌روم تا حفظ تعادل کنم. دو روز آخر فقط تست‌های جمع‌بندی و مرور اشتباهات قبلی را می‌زنم و در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکنم. 


روش مطالعه موفق شما در کدام درس است ؟ توضیح دهید. 

 در درس علوم روش مطالعه‌ام مؤثرتر است. اول کتاب را دقیق می‌خوانم، بعد نکات کلیدی را خلاصه‌نویسی می‌کنم و از روی خلاصه‌ها تست می‌زنم. بعد از غلط‌ها دوباره همان بخش کتاب را مرور می‌کنم تا مطلب کاملاً تثبیت شود . 


باتوجه به اهمیت امتحانات و معدل چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید ؟  

من همیشه از چند هفته قبل از شروع امتحانات مرور درس‌ها را مرحله‌به‌مرحله آغاز می‌کنم. ابتدا خلاصه‌نویسی‌هایی که در طول سال تهیه کرده‌ام را مرور می‌کنم، سپس تست‌ها و تمرین‌های کتاب درسی را دوباره حل می‌کنم تا اشکالاتم مشخص شود. برای هر درس، زمان مشخصی در برنامه روزانه‌ام دارم و درس‌های سخت‌تر را در ساعات اولیه‌ی روز می‌خوانم. در هفته‌ی آخر هم فقط مرور و حل نمونه سؤالات سال‌های قبل انجام می‌دهم تا آمادگی‌ام کامل شود. 


مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟  چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟   

بله، من سعی می‌کنم دقیقاً طبق برنامه‌ی راهبردی قلم‌چی پیش بروم. بعد از هر آزمون، ابتدا کارنامه و نقاط ضعفم را تحلیل می‌کنم، سپس برای دو هفته‌ی آینده برنامه‌ریزی می‌کنم. در هفته‌ی اول بیشتر روی مطالعه‌ی دقیق و یادگیری مطالب جدید تمرکز دارم، در هفته‌ی دوم تمرکزم بیشتر بر روی مرور، تست‌زنی و جمع‌بندی است. در آخر هر شب هم مرور کوتاه و بازبینی کارهای آن روز را انجام می‌دهم تا از مسیرم عقب نمانم. 


از کدام کارنامه‌ های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هر یک چه استفاده ای می‌کنید؟  

من معمولاً از چند نوع کارنامه استفاده می‌کنم:  کارنامه‌ی بازیابی: برای پیدا کردن سؤال‌هایی که اشتباه پاسخ داده‌ام تا دوباره تمرینشان کنم. کارنامه‌ی مقایسه‌ای: برای دیدن اینکه در هر درس نسبت به دیگر دانش‌آموزان چه جایگاهی دارم. کارنامه‌ی عملکرد در زمان: تا بررسی کنم آیا در آزمون وقت را خوب مدیریت کرده‌ام یا نه. کارنامه‌ی کلی: برای شناخت پیشرفت کلی و روند رشد نمراتم در چند آزمون متوالی. 

Menu