گفتگو با ونداد طوائی حمیدی دانش آموز پرتلاش پایه دهم ریاضی

گفتگو با ونداد طوائی حمیدی دانش آموز پرتلاش پایه دهم ریاضی کانون فرهنگی آموزشی قلم چی

گفتگو با ونداد طوائی حمیدی دانش آموز پرتلاش پایه دهم ریاضی

نام و نام خانوادگی : وندا طوائی حمیدی

مقطع و پایه : پایه دهم ریاضی 

نام شهر و استان : تهران - تهران

میانگین تراز : 6600

سال های حضور در کانون : 2 سال

شغل پدر : کارمند شرکت نفت

شغل مادر : معلم


مصاحبه گر : عماد جمشیدی


1 - برنامه ریزی کلی شما در تابستانی که گذشت چگونه بود و روی سوالات تشریحی بیشتر تمرکز داشتید یا تستی ؟

بیشتر روی سوالات تستی تمرکز کردم و سعی کردم در بخش سوالات تستی پیشرفت داشته باشم.


2 - همانطور که در جریان هستید با شروع سال تحصیلی جدید ، دو دفترچه خواهیم داشت که شامل دروس تخصصی و عمومی هستند ، با توجه به اهمیت دروس عمومی در امتحانات نهایی شما به چند درس عمومی در آزمون پاسخ خواهید داد ؟

من فعلا برنامه ای برای دروس عمومی ندارم و در آزمون ها صرفا به سوالات نخصصی پاسخ می دهم.


3 - میانگین ساعت مطالعه شما در روز های تابستان به چه صورت بود؟

میانگین ساعت مطالعه من در تابستان معمولا 3 الی 4 ساعت در شبانه روز بود.


4 - در طول هفته به چه نسبتی ساعت مطالعه را بین دروس تخصصی و عمومی تقسیم می‌کردید ؟ 

من بیشتر وقتم را روی دروس تخصصی می گذارم و در صورت وجود زمان، به دروس عمومی نیز می پردازم.


5 - آیا آزمون ها را به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا به صورت آنلاین ؟ و فایده آزمون های حضوری از نظر شما چیست ؟ 

من سعی کردم تمام آزمون ها را به صورت حضوری شرکت کنم و فایده آن آماده شدن دانش آموز برای مدیریت و کنترل آزمون ها است. 


6 - چه نکاتی را برای افزایش بازدهی مطالعاتی امتحان کردید که در روند مطالعه موثر بوده است؟

من با مرور مطالب درسنامه ها بازدهی مثبتی داشته ام و به نظرم تاثیر خوبی در فرایند درسی من گذاشته است.


7 - بعضی از دوستان گمان می‌کنند کمیت مطالعه اهمیت بیشتری نسبت به کیفیت دارد ، نظر شما در این رابطه چیست ؟

به طور کلی کيفيت درک از مسائل مهمتر از تعداد تست ها است و باید در کنار کمیت، حتما به کیفیت هم توجه بشود.


8 - چه پیشنهادات درسی و مشاوره ای دیگری با توجه به تجربیاتتان ، برای دوستانی که این مصاحبه را می‌خوانند دارید ؟

تعادل بین درک درس و تست زدن برقرار باشد و با رعایت این نکات و نظم در فرایند درسی شاهد پیشرفت خواهند بود.

Menu