گفتگو با فاطمه انصاری قبولی رشته پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز

از کنکور اردیبهشت به بعد، چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه داشتید؟ سعی کردم ساعات مطالعه را افزایش دهم تا بتوانم تراز بهتری کسب کنم.

گفتگو با فاطمه انصاری قبولی رشته پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز

نام و نام خانوادگی: فاطمه انصاری نسب  

پایه تحصیلی: دوازدهم تجربی 

رتبه کنکور : 852 

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه اهواز

 شهر و استان: گچساران ، استان کهگیلویه و بویراحمد 

 میانگین تراز: ۶۱۷۷ 

 معدل:   84/18

 سال‌های حضور در کانون: ۴ سال 

 تعداد آزمون‌های شرکت‌شده: ۱۳۷ آزمون 

 شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار ، دیپلم 

 شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته ، فوق‌دیپلم 


گفتگو با فاطمه انصاری قبولی رشته پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهوازمصاحبه‌گر:  زینب رضوی  
 

با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت و تیر، چه تصمیمات جدیدی گرفته‌اید؟  

با توجه به اینکه با تلاش‌های انجام‌شده نتیجهٔ مطلوبی در کنکور کسب کرده‌ام، تصمیم دارم این روند تلاش را در دوران تحصیل در دانشگاه نیز ادامه دهم. 


از کنکور اردیبهشت به بعد، چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه داشتید؟  

سعی کردم ساعات مطالعه را افزایش دهم تا بتوانم تراز بهتری کسب کنم.   

آیا توانستید در جلسهٔ کنکور سؤالات ساده را تشخیص داده و به آن‌ها پاسخ دهید؟  

بله؛ با شرکت در آزمون‌های کانون به مدت چهار سال، این توانایی را به‌خوبی کسب کرده‌ام.   


آیا در جلسهٔ کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟  

بله؛ هم در کنکور تیر و هم در کنکور اردیبهشت از تکنیک «ضربدر منه» استفاده کردم. البته این تکنیک را پیش از کنکور در آزمون‌های جمع‌بندی قلم‌چی تمرین نموده بودم.   


اگر به هفتهٔ آخر فروردین ماه بازمی‌گشتید، چه برنامه‌ای برای کسب نتیجهٔ بهتر در کنکور اردیبهشت اجرا می‌کردید؟  

سعی می‌کردم از آزمون‌های زمان‌دار بیشتر استفاده کنم و تکنیک «ضربدر منه» را بیشتر تمرین نمایم.   


آیا سؤالات کنکور اردیبهشت و تیر ماه را تحلیل کردید؟  

بله؛ سؤالات هر دو کنکور را تحلیل کردم.   


اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟  

مهم‌ترین دلیل پیشرفت من، تمرین تست‌های بیشتر و مرور سریع مطالب فراموش‌شده بود.   


شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌ای اجرا کردید؟ چه منابعی و چه روشی؟  

در دوران جمع‌بندی، مرور درس‌ها را به‌صورت دوره‌ای انجام دادم و تست‌های نشان‌دار و آزمون‌های قبلی را دوباره بررسی کردم. برای هر درس، خلاصه‌نویسی‌های شخصی خود را مطالعه نمودم و سعی کردم هر روز یک آزمون جامع شبیه‌سازی‌شده برگزار کنم تا مدیریت زمانم تقویت شود.   


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

پیوستگی در شرکت آزمون‌ها باعث شد تا نقاط ضعفم را به‌مرور شناسایی کنم و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی نمایم. همچنین، این پیوستگی به حفظ نظم مطالعاتی و جلوگیری از انحراف از مسیر اصلی مطالعه کمک کرد.   


آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایدهٔ این آزمون‌ها برای شما چه بود؟  

بله؛ در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنم، چرا که این آزمون‌ها امکان مقایسهٔ عملکرد فعلی با گذشته را فراهم می‌آورند و به من کمک می‌کنند تا میزان پیشرفت خود را دقیق‌تر ارزیابی کنم. این آزمون‌ها همچنین به شناسایی نقاط ضعف جزئی‌ترم کمک کردند.   


از کدام ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.  

بیشتر از کارنامهٔ تحلیلی و کارنامهٔ مقایسه با نفرات برتر استفاده می‌کنم. کارنامهٔ تحلیلی به من کمک می‌کند تا مباحثی که در آن‌ها ضعف دارم را شناسایی کنم، و کارنامهٔ مقایسه‌ای نیز سطح خود را نسبت به داوطلبان قوی‌تر ارزیابی کرده و انگیزهٔ بیشتری برای پیشرفت کسب نمایم.   


مطابق برنامهٔ راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه آن را شخصی‌سازی می‌کنید؟  

بله؛ با توجه به سطح تسلط خود بر مباحث، برنامهٔ راهبردی را برای خود شخصی‌سازی می‌کردم.   


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همهٔ سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟  

بله؛ همهٔ سؤالات را تحلیل می‌کنم. در اولویت اول، سؤالات نزده و غلط زده را بررسی می‌کردم و سپس به سؤالاتی که به‌درستی پاسخ داده بودم می‌پرداختم. 


  به‌طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟  

حدود ۱۰ ساعت در روز مطالعه می‌کردم؛ اما از ماه بهمن، ساعات مطالعه افزایش یافت و بیش از نیمی از زمانم را به حل تست اختصاص می‌دادم.   


دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی و ساعات مطالعه کرده است؟  

بله؛ دفتر برنامه‌ریزی دارم. این دفتر به من کمک کرد تا از ساعات مطالعه و عملکرد خود آگاهی داشته باشم، خود را با روزهای گذشته مقایسه کنم و برای افزایش هم کمیت و هم کیفیت مطالعه برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشم.   


کدام‌یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟  

از کتاب‌های سه‌سطحی استفاده می‌کردم که از هر مبحث، تست‌هایی با سطح دشواری متفاوت ارائه می‌دادند.


برنامهٔ شما برای مطالعهٔ درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟ 

 مطالعهٔ درس‌های دهم و یازدهم را مطابق با برنامهٔ راهبردی قلم‌چی پیش می‌بردم. 

 

 برنامهٔ شما در تابستان سال گذشته و پاسخ‌گویی به سؤالات «نگاه به آینده» چه بود؟ 

 در تابستان گذشته به سؤالات «نگاه به آینده» نیز پاسخ می‌دادم که این امر باعث شد پیش از شروع سال تحصیلی، بر بخش قابل‌توجهی از مطالب تسلط کسب کنم. 

 

 بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطالعهٔ این درس را توضیح دهید. 

 بهترین درس من در کنکور اردیبهشت، زیست‌شناسی بود. روش مطالعهٔ این درس شامل تسلط کامل بر کتاب درسی، یادداشت‌برداری نکات مربوط به هر شکل در کنار آن و مرور مداوم این نکات قبل از کنکور بود. همچنین، تمرین تست‌های فراوان و تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته نیز بخشی از این روش را تشکیل می‌داد. 

 

 آیا از سایت کانون استفاده می‌کنید؟ هر چند وقت یک‌بار به سایت کانون مراجعه می‌کنید و چه بخش‌هایی را مشاهده می‌کنید؟ 

 بله؛ تقریباً هر هفته به سایت کانون مراجعه می‌کردم و از آزمون‌های مکمل استفاده می‌نمودم. 

 

 از کدام کارنامه‌های سایت کانون بیشتر استفاده می‌کنید؟ 

 بیشتر از کارنامهٔ تحلیلی استفاده می‌کردم که امکان مقایسهٔ عملکرد من با هم‌ترازانم را فراهم می‌آورد. 

 

 کدام بخش از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟ 

 آزمون‌های کانون و کارنامه‌های تحلیلی که پس از هر آزمون فعال می‌شدند، بیشترین کاربرد را برای من داشتند. 

 

 برنامهٔ شما برای جمع‌بندی تا کنکور تیر چگونه است؟ 

 برنامهٔ من شامل استفاده از آزمون‌های زمان‌دار، تحلیل کنکور اردیبهشت و مرور سریع نکات کلیدی بود.

 

Menu