نام و نام خانوادگی: نازنین زهرا حاجی محمدی
پایه:یازدهم
نام شهر و استان:استان تهران
تعداد سال های حضور در کانون:۱ سال
شغل و تحصیلات مادر:لیسانس مترجمی زبان عربی، خانهدار
شغل و تحصیلات پدر:لیسانس مهندسی فضایی، کارمند بخش خصوصی
مصاحبه گر: فاطمه مهرگانی
هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
هدف اصلی من از شرکت منظم در آزمونها، این بود که خودم را در یک روند مستمر آموزشی قرار دهم. میخواستم قبل از رسیدن به پایه دوازدهم و کنکور، نقاط قوت و ضعف درسیام را به طور کامل شناسایی کرده و با فضای رقابتی و مدیریت زمان در جلسه آزمون آشنا شوم.
دلیل شرکت شما در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چیست؟
من این آزمونها را فرصتی برای جبران و ارزیابی دقیقتر میدانم. آزمونهای هدیه به من کمک میکند اگر در مبحثی عقب افتادهام، آن را بدون استرس دوباره دوره کنم. آزمون هدف گذاری مانند یک نقشه راه عمل میکند و مسیرم را مشخص میکند. شرکت در آزمون مشابه پارسال نیز معیار خوبی است تا ببینم اگر امسال در کنکور شرکت میکردم، در چه سطحی قرار داشتم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
این پیوستگی یک چرخه مفید برای من ساخت. هر آزمون مرا موظف میکرد که برای یک تاریخ مشخص درس بخوانم. بعد از هر آزمون، با تحلیل آن متوجه اشکالاتم میشدم و سعی میکردم آنها را قبل از آزمون بعدی رفع کنم. این روند باعث شد درسخواندن برای من به یک عادت تبدیل شود و پیشرفتم آرام و پیوسته باشد.
در آزمون ها حضوری شرکت میکنید یا غیر حضوری؟ چرا؟
من ترجیح میدهم در آزمونها به صورت حضوری شرکت کنم. چون معتقدم هیچ چیز نمیتواند شرایط واقعی کنکور را شبیهسازی کند، جز نشستن در یک سالن با سایر دانشآموزان. این کار به من کمک میکند کنترل استرس و مدیریت زمان را در شرایطی مشابه کنکور تجربه کنم.
شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟
تاثیر آن بسیار مستقیم و مثبت بود. از آنجایی که با برنامه کانون جلو میروم، معمولاً در مدرسه روی مباحثی که تدریس میشود مسلطتر هستم. این موضوع هم باعث افزایش اعتماد به نفس من در کلاس شده و هم نمراتم بهبود پیدا کرده است.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟
بله، برنامه راهبردی نقشه کلی مسیر من است. برای برنامهریزی دو هفته، اول نگاه میکنم ببینم در برنامه راهبردی چه مباحثی برای این دو هفته در نظر گرفته شده است. سپس این مباحث را بین روزهای هفته تقسیم میکنم و برای هر روز، هم زمان برای مطالعه اولیه، هم برای حل تمرین و هم برای مرور مباحث هفته قبل در نظر میگیرم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله، از دفتر برنامهریزی استفاده میکنم. تکمیل این دفتر به من کمک میکند:
· مسئولیتپذیرتر باشم: وقتی برنامهام را مینویسم، احساس تعهد بیشتری برای اجرای آن دارم.
· واقعیت را ببینم: متوجه میشوم در عمل چقدر زمان برای هر درس صرف میکنم و برنامهام را با توان واقعیام تطبیق میدهم.
· علاقه و بازدهی را بسنجم: با نگاه به دفتر میفهمم در کدام ساعت از روز بازدهی بیشتری دارم و مطالعه کدام درس برایم لذتبخشتر است.
از کدام کتاب های کانون استفاده میکنید؟ چرا؟
من عمدتاً از دو کتاب استفاده میکنم:
1. کتاب آبی (بانک سوال): زیرا حجم معقول و تستهای استاندارد و طبقهبندی شده دارد. برای هر موضوع، میتوانم تست کافی برای تسلط پیدا کنم.
2. کتاب سه سطحی: از این کتاب برای چالش کشیدن خودم استفاده میکنم. حل سوالات سخت این کتاب به من کمک میکند برای هر نوع سوالی در آزمون آماده باشم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
تحلیل آزمون را معمولاً بعد از ظهر همان روز آزمون شروع میکنم. به هر سوال یکییکی نگاه میکنم:
· برای سوالات نزده، فکر میکنم اگر زمان بیشتری داشتم میتوانستم پاسخ دهم یا نه.
· برای سوالات غلط، دلیل اشتباهم را پیدا میکنم .
· حتی سوالات درست را نیز بررسی میکنم تا اگر راه حل بهتری وجود دارد، یاد بگیرم.
· نکات مهم و اشتباهات تکراری را در یک دفترچه یادداشت میکنم.
نقش پشتیبان در پیشرفت شما چه بوده است؟
پشتیبان من مانند یک مشاور و همراه عمل میکند. نظارت و پیگیریهای منظم ایشان انگیزهام را برای مطالعه حفظ میکند. در مواقعی که احساس سردرگمی میکنم یا نتیجه مطلوب را نمیگیرم، با صحبت کردن با پشتیبانم، راه حل پیدا میکنم و انرژی میگیرم. تجربیات و راهنماییهای عملی ایشان برای من بسیار ارزشمند است.
برنامه شما برای ترم یک چیست؟
برنامه من برای ترم یک به این شرح است:
1. اولویتبندی و پایهسازی: قصد دارم روی دروس مهم و پایهای پایه یازدهم (مانند ریاضی و فیزیک) تمرکز بیشتری داشته باشم و پایه خود را در این دروس کاملاً محکم کنم.
2.کیفیت در تحلیل: میخواهم زمان بیشتری برای تحلیل آزمون بگذارم و حتماً از دفترچه تحلیل استفاده کنم تا اشتباهاتم تکرار نشوند.
3. تکمیل منظم دفتر برنامهریزی: قصد دارم با دقت بیشتری دفتر برنامهریزی را پر کنم تا مدیریت زمان بهتری داشته باشم.
4. مطالعه متعادل: سعی میکنم برای همه دروس به طور متعادل وقت بگذارم و از تمرکز بیش از حد روی یک درس خاص خود داری کنم.
5. تعامل بیشتر: تصمیم دارم سوالات و مشکلات درسی خود را به طور منظم تر با پشتیبانم در میان بگذارم.
