گفتوگو با امیرحسین محمدی رتبه ۱۰۲۷ رشته تجربی از نظرآباد
نام و نام خانوادگی : امیرحسین محمدی
پایه : دوازدهم تجربی
نام شهر و استان : نظرآباد، استان البرز
میانگین تراز : ۶۷۰۰
معدل کتبی ۱۹:۲۱
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : کارمند بازنشسته ی شهرداری کرج
مشاور و مصاحبهگر: فریبا مهرپویا
رشته قبولی و دانشگاه :پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز

لطفا خودتان را معرفی کنید.
من فرزند اول خانواده هستم و در سال ۹۷ پرستاری دانشگاه ایران قبول شدم. بنا داشتم سال ۱۴۰۱ پس از فارغالتحصیل شدن جهت پذیرش پزشکی کنکور بدهم که به دلایل قوانین اونموقع نظام وظیفه اجازه ی کنکور مجدد تا قبل از اتمام خدمت سربازی به من داده نمیشد. از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ سرباز بودم و سال ۱۴۰۴ موفق به کسب پذیرش پزشکی شدم.

شما برای امتحانات نهایی چه برنامهای داشید؟
من برای دروس اختصاصی فقط مطالعهٔ کنکوری داشتم، اما برای دروس عمومی برنامهریزی کرده بودم؛ بهطوریکه تا قبل از عید تمام مطالب را به پایان رساندم و بعد از عید فقط به حل نمونهسؤالها پرداختم. بهنظرم اگر دروس عمومی بهصورت پارتبندی شده و در طول هفته پخش شوند، مطالعهشان چندان آزاردهنده نخواهد بود.
آیا موفق شدید در جلسه کنکور، سوالات ساده را شناسایی کرده و به آنها پاسخ دهید؟
بله، به نظر من این مهارتی است که هیچکس نمیتواند آن را به فرد دیگری آموزش دهد و تنها با افزایش تجربه آزمون و مرور مداوم به دست میآید.
آیا در جلسه کنکور از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟
بله، من از تکنیک زمانهای نقصانی بهرهبردم، اما به نظر من بیشترین کارایی این روش در دفترچه دوم کنکور محسوس است.
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهمترین دلیل این پیشرفت را چه می دانید
اولین ۵۸۰۰ و حتی تراز های بالای ۶۷۰۰ هم داشتم ولی تراز آزمون ابدا برام اهمیتی نداشت و بیشترین تمرکزم روی درصد های دروس و تراز هر درس بود
آیا شما مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید.
بله طبق برنامه راهبردی به جز درس شیمی که به دلیل علاقه همواره از برنامه جلو تر بودم
روش شما برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا به همهی سوالات رسیدگی میکردید؟ در هنگام بررسی آزمونها، به کدام یک اولویت بیشتری میدادید؟
من به صورت درس به درس آزمونها را تحلیل میکردم. ابتدا به سوالاتی که به اشتباه پاسخ دادهام پرداختم. سپس به سوالاتی که در روز آزمون برایم شکبرانگیز بودند، توجه کردم و در نهایت به سوالات پاسخنداده رسیدگی کردم.
آیا دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرد؟
دفتر برنامهریزی کمک شایانی به نظم ذهنی فرد میکند و اصلیترین فایدهی آن این است که میزان راندمان و توانایی فرد از نظر ساعت مطالعه را نمایان میسازد تا بتوان در آینده برنامهریزی بهتری انجام داد.
شما برای دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
در دوران جمعبندی، هر روز خلاصههایی که نوشته بودم را مرور کرده و به آزمونهای جمعبندی، به ویژه آزمونهای سالهای پیش کانون پاسخ میدادم.
بعد از کنکور اردیبهشت چه تصمیمهایی گرفته بودید؟
هدف من کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی بود.
چه برنامهای برای کنکور تیر ماه داشتید؟
من قصد داشتم تا جایی که ممکن است، آزمونهای جمعبندی را در خانه بررسی کنم. حتی تصمیم داشتم تمامی کنکورهای سراسری که برای کنکور اردیبهشت پاسخ داده بودم را دوباره پاسخ دهم، اما به دلیل فشار روانی و جنگ مطالعاتی، واقعاً راندمان من پایین آمده بود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون و پایبندی به آزمونهای برنامهای مانند سوار شدن به یک قطار است که نباید تا رسیدن به ایستگاه آخر از آن پیاده شد.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید و این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
بهترین کتابهای کانون از نظر من، کتابهای سهسطحی هستند. بهترین ویژگی آنها، شناسنامهدار بودن سوالات و مشخص بودن جامعه آماری هر سوال است.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه است؟ 
مطالعهام طبق برنامه راهبردی تنظیم شده است.
شما از چه زمانی شروع به مطالعه درس های کنکور کردید؟
بعد از سربازی، چند ماهی طرح اجباری داشتم و عملاً از اواسط بهمن ماه پارسال به صورت جدی شروع به مطالعه کردم.

