گفتگو با ملینا بختیاری پایه دوازدهم تجربی

گفتگو با ملینا بختیاری پایه دوازدهم تجربی توسط پشتیبان خانم مائده زیبایی

گفتگو با ملینا بختیاری پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی:ملینا بختیاری

نام شهر و استان:زنجان.زنجان

تعداد کل آزمون ها:19

سالهای حضور در کانون:5 سال از نهم تا سال فارغ‌التحصیلی

پایه تحصیلی:دوازدهم-فارغ‌التحصیل

میانگین تراز:6349

تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی ارشد متالوژی از دانشگاه تهران-مهندس متالوژی

تحصیلات و شغل مادر:کارشناسی شیمی – دبیر شیمی

مصاحبه کننده:مائده زیبائی مریدان - پشتیبان

 

۱-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟فرد خاصی توصیه کرد؟آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟چه نتیجه ای کسب کردند؟ 

از طریق دوستانم در سال ششم ـ تعدادی از دوستانم در تیزهوشان ششم به هفتم قبول شدند.


۲-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

پیدا کردن نقاط ضعف و قوت ،برنامه ریزی اصولی و منظم درس خواندن


۳-دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

آزمون همه مباحث و سوالات خوب هر بخش را پوشش می‌دهد و به مرور مباحث قبلی کمک می‌کند.


۴-پشتیبان تاثیر شما در منزل چه کسی  بود؟چه کمکی به شما می‌کردند؟

پدر و مادر ـ بیشتر مادر 


۵-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟دلیل آن چیست؟

بله معمولا درهر دو شرکت می‌کنم ،هدف‌گذار برای ارزیابی هفته اول و مشابه پارسال برای مشابه سازی شرایط روز قبل از آزمون


۶-مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندید؟چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟

بله ،طبق آن برای خودم برنامه شخصی‌سازی شده می‌نویسم و پیش می‌روم.


۷-کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟

زیست شناسی ـ متن کتاب درسی و شکل‌ها را خوب مطالعه کرده و روی هر تست خوب فکر میکنم؛ اگر نکته ای را بلد نبودم سعی میکنم ابتدا در کتاب آن را پیدا کنم و بعد به سراغ پاسخنامه می‌روم.


۸-در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟چه کاری کردید؟

ریاضی و فیزیک ، با تمرین و تکرار بیشتر در هفته این ضعف در حال جبران است .زیرا این دو درس بیشتر تست وتمرین محور اند.


۹-روزی چند ساعت درس می‌خواندید چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟

با توجه به اینکه فارغ التحصیل هستم 9-10 ساعت ؛ 70 درصد زمانم را به تست اختصاص می‌دهم


۱۰-دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله ، زیاد در پر کردن آن جدی نبودم . اما از این پس جدی تر خواهم بود . 

در قبل که پر می‌کردم به نظرم یکی از پر اهمیت ترین ویژگی های این دفتر این است که ابزاریست برای مقایسه هر چه بهتر خودمان با خودمان و بررسی وضعیت مطالعه مجموع درس‌ها در کنار هم.


۱۱-دلیل اینکه در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

برای پیشروی در تابستان تا شروع سال تحصیلی سبک تری داشته باشم.


۱۲-فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید چیست؟

استمرار


۱۳-آیا در برنامه‌ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟

 بله ـ در تایم های استراحت خود کلاس شنا می‌روم


۱۴-قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیر درسی دارید؟

بله -  کتاب داستان / خودم بعد ها کتابهای توسعه فردی و رمان می‌خواندم ، اما امروزه  مطالع غیر درسی ندارم.


۱۵-تحلیل آزمون را چه روزی انجام می‌دادید؟ جمعه یا روزهای بعد از آزمون؟

روز آزمون یا نهایتا شنبه بعد از آزمون


۱۶-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا سوالهای غلط و نزده و سپس سوالات شک داری که درست درآمده‌اند و در نهایت سوالات درست


۱۷-تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کردید؟

زمان نقصانی و یا همان استراتژی بازگشت


۱۸-توصیه‌ای برای دانش آموزان دارید ؟

از اهمیت دروس تشریحی غافل نشوید و آن ها را خوب بخوانید.


۱۹-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشته‌اید یا دارید؟

در دوره ای سیاه قلم ، در دوره ای شنا و در دورانی موسیقی کار کرده‌ام ولی نه به صورت حرفه‌ای. 


۲۰-از کدام یک از معلم‌های خودتان می‌خواهید تشکر کنید؟ معلم چه درسی هستند؟دلیل تشکر شما چیست؟

معلم فیزیک تشکر میکنم بخاطر اینکه بسیار خوب و مفید درس میدهند


۲۱-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار می‌برید؟

با وسواس بیشتری مطالعه کنم و به صورت کاملا تشریحی متن کتاب را مسلط باشم و مباحث را در طول سال مطالعه کرده و برای شب امتحان نگذارم . همچنین در دوران اردیبهشت ماه بیشتر زمانم را به مطالعه تشریحی دروس اختصاص دهم.


۲۲-نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟ 

تقسیم مناسب مباحث پایه دهم و یازدهم برای نیم‌سال اول و دوم و اینکه با توجه به سطح خودمان می‌توانیم یک پایه را انتخاب کنیم.و پیشروی معقول مباحث در اکثر آزمون‌ها رعایت شده تا دانش آموزان با خیال راحت مطالعه کنند.


۲۳-از کتاب‌های پرتکرار چه زمانی استفاده می‌کردید؟

از این کتاب‌ها استفاده ای نکرده‌ام.


۲۴-از کتاب‌های آبی چه زمانی استفاده می‌کردید؟

از این کتاب‌ها استفاده ای نکرده‌ام.


۲۵-کدام بخش مجله آزمون برای شما جالب بود؟ 

‌بخش مصاحبه با رتبه‌های برتر و برخی نکات مشاوره‌ای آن را نگاه می‌انداختم


۲۶-از نقش اولیای خود بگویید.

پیگیری بیش از حدشون که برای من بسیار کمک کننده هست.

و البته این پیگیری به همراه نظارت  دورادور هست که چون بیش از حد وارد جزئیات نمی‌شوند به پیشرفت بیشتر من  با آرامش خاطر کمک می‌کند.

 

Menu