گفتگو با مهسا خواجوی شجاعی قبولی تیزهوشان از اهواز

تلاش برای افزایش ساعات مطالعه بیشتر وثبت فعالیت‌ها و انجام کارهای روزمره کمک می‌کند.

گفتگو با مهسا خواجوی شجاعی قبولی تیزهوشان از اهواز

نام و نام خانوادگی : مهسا خواجوی شجاعی

پایه : نهم 

نام شهر و استان : اهواز، خوزستان

میانگین تراز : 5200

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : یک سال ، 18 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه‌دار، فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: کارمند، فوق لیسانس

 


مصاحبه گر: نوشان نیک منش

 


 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

 با مشورت خانواده‌ام، با کانون آشنا شدم.

 

 دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 آشنا شدن با نحوه سوالات، متوجه شدن نقاط ضعف و قوت، سرعت در تست‌زنی.

 

 آیا در آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟

 بله، تست‌زنی بیشتر و آشنا شدن با سوالات و نحوه‌ی برگزاری آنها.

 

 مطابق برنامه و راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه ریزی می کردید؟ 

بله، با کمک مشاور برنامه ریزی می‌کردم.

 

 کدام درس ها نقاط قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

 عربی ، مطالعات ، پیام آسمانی ، این دروس را بیشترتست می‌زدم.

 

 روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ 

روزانه حدود 6 الی 8 ساعت مطالعه می کردم. تقریبا یک چهارم

 

 دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 بله دفتربرنامه‌ریزی را دارم، تلاش برای افزایش ساعات مطالعه بیشتر وثبت فعالیت‌ها و انجام کارهای روزمره کمک می‌کند.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

 با کمک مشاور کارنامه را تحلیل کرده سپس نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و برای بهبود نقاط ضعف تلاش کردم.

 

 دستاورد یا مهارت غیر درسی دارید؟ 

بله، در موسیقی مهارت دارم.

 

 برنامه ی شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راه همکاری بکار می‌برید؟

 قبولی یا نمره‌ی بالا و تبدیل نمره‌ی رشته‌ی مورد نظر، بعد از خواندن درس نمونه‌های فراوان حل کرده تا مطلب به درستی در ذهن ماندگار شود.

 

برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

برای تیزهوشان از اول مهر ماه شروع به مطالعه کرد.

 

 با چه روش هایی خود مطالعه می‌کردید؟ اول درسنامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه، درسنامه به چه صورت بود؟

 همه‌ی عوامل حواس پرتی را از خود دور می‌کردم و در سکوت شروع به درس خواندن می‌کردم، ابتدا کتاب‌ها را می‌خواندم سپس تست می‌زدم. زمانی که گزینه‌ای را اشتباه می‌زنم توضیح پاسخ نامه را درک می‌کنم سپس آن را تحلیل و نمونه‌های بیشتر حل می‌کنم.

 

 هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

هر منبه را چندین دفعه مطالعه ی آن را تکرار می‌کردم.

 

 چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

 هنگامی که درس‌هایم را تمام می‌کردم در اوقات فراغت به جای تفریح‌های بیهوده استعداد تحصیلی حل می‌کردم.

 

 

 

 

Menu