نام و نام خانوادگی : مبین خلیلی
پایه : نهم
نام شهر و استان : استان خراسان شمالی، شهرستان شیروان
میانگین تراز : ۵۴۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ ، ۱۲ آزمون
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: باز نشسته ، دیپلم
مصاحبهگر : سرکار خانم نازنین عطاردی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- از طریق اعضای خانواده
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- قبولی در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴_۱۴۰۳
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- گاهی اوقات بله ، بخاطر داشتن پیش زمینه ذهنی برای آزمون های پیش رو .
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بله ، در طول سال سعی میکردم تا خودم را به درس هایی که مشخص شده است برسانم و با تایم مطالعه کمتر در بازه ی زمانی بلند مدت بر مطالب تسلط پیدا کنم .
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
- دروسی از نظیر علوم تجربی ، زبان انگلیسی، مطالعات اجتماعی _ در طول سال با خواندن درسنامه کتاب کار ، تدریس معلمان در مدرسه و همچنین مرور و سنجش در آزمون هایی که داشتم توانستم به درصد خوبی برسم .
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
- علوم تجربی ؛ در چند آزمون اول بین ۱۰ تا ۳۰ درصد ولی با حل سوالات بیشتر و آشنایی بهتر با سوالات در آخرین آزمون ها تا درصد ۵۰ پیشروی کردم
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- در طول سال اغلب مطالعه کم اما مفهومی و در بازه زمانی طولانی توانستم به تسلط مطلوبی از مطالب کتاب ها برسم – در اواسط سال بیشتر زمانم صرف خواندن درسنامه میشد ولی هرچه جلوتر رفتم به تست ها بیشتر اهمیت دادم تا جایی که در ماه آخر آزمون فقط باتست ها خودم را میسنجیدم و همینگونه هر جا دچار اشکالی بودم آن را اصلاح میکردم .
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
- بله ، این دفتر باعث فهمیدن ظرفیت های خود و ثبات مطالعاتی شدم ، به گونه ای که میدانستم که چقدر میتوانم درس بخوانم .
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- دلیل این کار این است که از سال تحصیلی نهم متوجه تأثیر آزمون های کمک درسی بر آزمون های اصلی شده ام و از آن نیز نتیجه گرفته ام
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- تحلیل سوالات غلط و سعی در فهمیدن اشتباهی که در مرحله یادگیری داشته ام یعنی هر اشتباهی که در آزمون داشته ام نشان دهنده ایرادی در مرحله یادگیری بوده ، سپس سعی میکردم تا با مرور درست آن مطلب را بطور کامل به ذهن بسپارم .
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
- بله ، مهارت مدیریت بهتر زمان خودم .
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- مطالعه ی مفهومی ، بر اساس تیپ سوالات معلم و شخصیت آن .
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از ماه آبان بصورت بسیار سبک شروع به مطالعه کردم
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- بیشترین کمک در استعداد تحصیلی خود سوالات آزمون ها بودند ، کتابچه هوش تصویری کانون در مواقعی که تایم کمی داشتم همچنین از کتاب ET در این زمینه استفاده کردم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
گاهی اوقات از کتاب های قلمچی سه سطحی ، ولی بیشتر از کتاب های تحصیلی جامع با درسنامه استفاده میکردم مثلا IQ
- با چه روشی کتابهای خود را مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ اولویت با درسنامه و تسلط بعدش تست برای ارزیابی و کامل کردن یادگیری .
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
بعد از زدن تست ها اگر به مشکلی برخوردم درسنامه را مرور میکردم .
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- این مسئله ای پیچیده برای خودم بود ولی با تکرار آزمون ها و تحلیل های مشاور ، کم کم به مدیریت آنها رسیدم ولی کار ساده ای نبود !
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
تست و ارزیابی از خود ، کنار گذاشتن پیشروی دروس و تمرکز روی تسلط بر مطالبی که در آنها خوب هستم .
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
- بله ، این آزمون ها سطحی نزدیک به خود آزمون تیزهوشان داشتند .
