گفت و گو با سیده فاطمه حسینی رتبه 40 انسانی از ساوه

همیشه تلاش می‌کردم مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش بروم. البته برنامه را با شرایط خودم تطبیق می‌دادم؛ یعنی اگر در درسی ضعف داشتم، زمان بیشتری به آن اختصاص می‌دادم و برای مرور و تست‌زنی

گفت و گو با  سیده فاطمه حسینی رتبه 40 انسانی از ساوه

نام و نام خانوادگی : سیده فاطمه حسینی

رتبه کنکور ۱۴۰۴: ۴۰ منطقه ۲ و ۹۲ کشوری

شهر و استان: ساوه، استان مرکزی

میانگین تراز: ۶۹۰۰

تراز کنکور تیرماه: ۱۱۲۲۹

تراز کنکور اردیبهشت: ۱۰۱۴۸

تراز سوابق تحصیلی: ۱۰۷۱۳

سال‌های عضویت در کانون: پایه‌های یازدهم و دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته، دیپلم

درصدهای کنکور تیرماه :

ریاضی: ۳۶ │ فنون: ۴۷ │ جامعه‌شناسی: ۱۰۰ │ روان‌شناسی: ۸۵ │ عربی: ۷۲ │ تاریخ و جغرافیا: ۷۲ │ فلسفه: ۲۵ │ اقتصاد: ۸۰

درصدهای کنکور اردیبهشت :

ریاضی: ۲۶ │ فنون: ۴۷ │ جامعه‌شناسی: ۷۰ │ روان‌شناسی: ۵۵ │ عربی: ۷۱ │ تاریخ و جغرافیا: ۳۳ │ فلسفه: ۲۰ │ اقتصاد: ۷۰



مصاحبه گر : آقای مهندس محمد کتابدار


 


۱. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی یکی از معتبرترین و بهترین مؤسسات آموزشی در زمینه‌ی کنکور است. از سال دهم با این مؤسسه آشنا شدم و تصمیم گرفتم در آن ثبت‌نام کنم تا بتوانم به‌صورت منظم‌تر درس بخوانم و مسیر موفقیت خود را هدفمندتر ادامه دهم.



۲. نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چقدر بود؟

تراز سوابق تحصیلی من ۱۰۷۱۳ است.

نمره‌های امتحان نهایی‌ام به این صورت بود:

ریاضی، دینی و عربی: ۲۰ │ فارسی، جغرافیا و فلسفه: ۱۹/۵ │ زبان انگلیسی: ۱۸/۲۵ │ سلامت و بهداشت: ۱۷/۷۵ │ فنون: ۱۹/۲۵ │ تاریخ و جامعه‌شناسی: ۱۹/۷۵



۳. در آزمون‌های کانون به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ چرا؟

من در آزمون‌ها به‌صورت حضوری شرکت می‌کردم، چون معتقدم آزمون حضوری فضای واقعی‌تری شبیه به کنکور دارد و باعث می‌شود تمرکز، دقت  من تقویت شود. در آزمون حضوری ، مدیریت استرس و مدیریت زمان برایم ساده تر بود .



۴. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

بله، تنها در دو آزمون غیبت داشتم. سعی می‌کردم همیشه در همه‌ی آزمون‌ها حاضر باشم تا عملکردم را به‌صورت پیوسته ارزیابی کنم.



۵. آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه آن را شخصی‌سازی می‌کردید؟

بله، همیشه تلاش می‌کردم مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش بروم. البته برنامه را با شرایط خودم تطبیق می‌دادم؛ یعنی اگر در درسی ضعف داشتم، زمان بیشتری به آن اختصاص می‌دادم و برای مرور و تست‌زنی درس‌های قوی‌تر زمان مشخصی در نظر می‌گرفتم. این انعطاف‌پذیری باعث شد بتوانم با آرامش و تمرکز بیشتری درس بخوانم.



۶. روش شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

من پس از هر آزمون تمام سؤالات را—چه درست و چه غلط—تحلیل می‌کردم. معتقدم حتی در پاسخ‌های درست هم نکات جدیدی می‌توان یاد گرفت. یادداشت‌برداری از اشتباهات و مرور آن‌ها در فواصل زمانی مشخص کمک زیادی به پیشرفتم کرد.



۷. کدام درس‌ها نقطه‌قوت شما بود؟ روش مطالعه‌ی آن‌ها چگونه بود؟

در کنکور، عربی، جامعه‌شناسی و اقتصاد از درس‌های قوی من بودند. برای این درس‌ها مرور مداوم، خلاصه‌نویسی، تست‌های ترکیبی و تحلیل سؤالات آزمون‌های گذشته را در برنامه‌ام داشتم.در دروس تشریحی نیز ریاضی و فنون عملکرد بهتری داشتم و با تمرین و حل تمرین‌های مکرر، تسلطم را بیشتر کردم.



۸. آیا در کلاس‌های مدرسه شرکت می‌کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چه بود؟

بله، من همیشه در کلاس‌های مدرسه حضور فعال داشتم. دبیرانم نقش مهمی در تثبیت یادگیریم داشتند و با توضیحات دقیق و مثال‌های کاربردی، باعث شدند مطالب را بهتر درک کنم. فضای انگیزشی مدرسه هم در مسیر تلاش و پیشرفت من بسیار مؤثر بود.



۹. آیا دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ استفاده از آن چه کمکی به شما کرد؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین ابزارهای من بود. با ثبت ساعت مطالعه، میزان تمرکز، و اهداف روزانه، می‌توانستم مسیر پیشرفتم را دقیق‌تر ببینم. این دفتر باعث نظم فکری، انگیزه‌ی بیشتر و کنترل بهتر زمانم شد.



۱۰. از کدام کتاب‌های کانون استفاده می‌کردید و چه ویژگی‌هایی داشتند؟

من گاهی از کتاب‌های آبی کانون استفاده می‌کردم. ویژگی برجسته‌ی آن‌ها طبقه‌بندی سؤالات از ساده به دشوار، پاسخ‌نامه‌ی تشریحی کامل، و تطابق خوب با سبک سؤالات کنکور است.



۱۱. بهترین درس شما در کنکور کدام بود و روش مطالعه‌ی آن را توضیح دهید؟

بهترین درسم جامعه‌شناسی بود که در کنکور درصد ۱۰۰ زدم.

راه موفقیت در این درس مرور مداوم، حل تست‌های تحلیلی و توجه به ارتباط میان مفاهیم کتاب درسی است. همچنین بارها سؤالات سال‌های قبل را بررسی کردم تا بتوانم به درک عمیق‌تری از سبک طرح سؤال‌ها برسم.



۱۲. اگر بین آزمون اردیبهشت و تیر پیشرفت داشتید، علت آن چه بود؟

بله، در این فاصله پیشرفت قابل‌توجهی داشتم. آزمون‌های جامع متعددی برگزار کردم، مباحث فراموش‌شده را مرور نمودم و روی نقاط ضعفم تمرکز کردم. در واقع تیرماه حاصل جمع‌بندی منظم و مرور هدفمند من بود.



۱۳. در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ استرس و نگرانی خود را چگونه مدیریت می‌کردید؟

بله، گاهی به رتبه فکر می‌کردم اما سعی می‌کردم تمرکزم بیشتر روی تلاش باشد تا نتیجه. خانواده‌ام نیز همیشه پشتیبان و همراه من بودند. برای کنترل استرس، برنامه‌ریزی دقیق، استراحت کافی و تمرین آرامش ذهنی نقش زیادی در تعادل من داشت.



۱۴. چرا در آزمون‌های تابستان شرکت کردید؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های تابستان، جمع‌بندی پایه‌ها و مرور مباحث دهم و یازدهم بود تا در سال دوازدهم با آمادگی بیشتری ادامه دهم همچنین بودن در گود رقابت با سایر دوستانم بود .


گفت و گو با  سیده فاطمه حسینی رتبه 40 انسانی از ساوه



۱۵. برنامه‌ی شما برای مطالعه‌ی درس‌های پایه چگونه بود؟

برای درس‌های پایه برنامه‌ریزی منظم داشتم. در طول سال بخش‌هایی از دهم و یازدهم را مرور می‌کردم تا مطالب در ذهنم تثبیت شود و در زمان جمع‌بندی به مرور سنگین احتیاج نداشته باشم.



۱۶. آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟

بله، از استاد اکبرزاده دبیر محترم ریاضی‌ام در آموزشگاه قلم چی بسیار سپاسگزارم؛ ایشان با توضیحات روشن و شیوه‌ی تدریس عالی‌شان نقش مهمی در علاقه‌مند شدن من به ریاضی داشتند. همچنین از خانم پزشکی دبیر گرامی ادبیات و فنونم تشکر می‌کنم که با انگیزه، دقت و صبوری فراوان، در مسیر یادگیری‌ام همراه بودند.



۱۷. آیا انتظار چنین رتبه‌ای را داشتید؟ خاطره‌ی لحظه‌ی اعلام نتایج را برای ما تعریف کنید.

بله، همیشه در ذهنم دستیابی به رتبه‌ی خوب را تصور می‌کردم و با تلاش مداوم برای آن هدف جنگیدم. لحظه‌ی دیدن نتیجه، یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی‌ام بود؛ زحماتم را به چشم دیدم و حس رضایت و آرامش خاصی داشتم که هرگز فراموش نمی کنم



* این دانش آموز در کنکور سراسری موفق به قبولی در رشته حقوق دانشگاه تهران شدند ، این موفقیت را به ایشان و خانواده کانون شادباش می گوییم .

محمد آمینون
نويسنده : محمد آمینون
Menu