گفت و گو با سینا رحمانیان،نهم و قبولی تیرهوشان

ابتدا یک بار دیگر سوالات را حل میکردم، سپس سوال‌های نزده و غلط به کمک پاسخنامه بررسی میکردم

گفت و گو با سینا رحمانیان،نهم و قبولی تیرهوشان

نام و نام خانوادگی : سینا رحمانیان

پایه : دهم

نام شهر و استان:شیروان ، استان خراسان شمالی 

میانگین تراز:۵۰۴۰

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: ۱۴۰۳، ۱۶ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:مهندس عمران، فوق لیسانس


مصاحبه‌گر : محمد عوض زاده


1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

فضای مجازی 


2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 

نحوه تست زنی و مدیریت زمان را یاد گرفتم


3-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

 بله، برای محک زدن خودم


4-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

 بله، با کمک و راهنمایی های پشتیبان.    برنامه ریزی میکردم



5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

فارسی و مطالعات اجتماعی، 

   برای درس فارسی در درجه اول کتاب و نکات مهم را مطالعه میکردم و سپس به سراغ تست های آن مبحث  میرفتم


6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

بله


7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟  

     ۶ الی ۱۰ ساعت، ۴۰ الی ۵۰ درصد را به تست زنی اختصاص میدادم


8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 بله، به. کارهاو برنامه هایم نظم داده بود 


9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

اهمیت آزمون دادن


10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 

ابتدا یک بار دیگر سوالات را حل میکردم، سپس سوال های نزده و غلط 

     به کمک پاسخنامه بررسی میکردم


11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

 بله


12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ 

ابتدا کتاب و نکات مهم  را میخوانم و مرور میکنم و سپس نمونه سوال های سال های قبل را حل میکنم


13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 

شهریور ۴۰۳


14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 کمپلکس، ابتدا درسنامه را میخواندم و سپس به سراغ تست ها میرفتم


15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 

سه سطحی علوم و ریاضی، ابتدا به سراغ مطالعه دقیق کتاب میرفتم و سپس تست ها را حل و بررسی میکردم


16-با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ 

نکات مهم را علامتگذاری میکردم، اول درسنامه را مطالعه میکردم و سپس به سراغ تست ها میرفتم ، سوال های غلط و نزده را به کمک پاسخنامه بررسی میکردم


17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ 

مطالعه منابع را تکرار کردم


18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

 یک تایم خاصی را برای هر روز به استعداد تحلیلی اختصاص داده بودم و در باقی تایم ها استعداد تحصیلی کار میکردم 



19-برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

 مرور نکات مهم و زدن تست های جامع


20-آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ 

بله




Menu