فاطمه حسن بیگی قبولی دبیری الهیات دانشگاه فرهنگیان

فاطمه حسن بیگی قبولی دبیری الهیات دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1404

فاطمه حسن بیگی قبولی دبیری الهیات دانشگاه فرهنگیان

نام و نام خانوادگی: فاطمه حسن‌بیگی
پایه: دوازدهم انسانی
نام شهر و استان: شهرستان اشتهارد _ استان البرز
شغل پدر: کارگر
شغل مادر: خانه‌دار
میانگین تراز: معدل: نوبت اول ۲۰ / نهایی: ۱۸.۱۳
سال‌های حضور در کانون: یک سال (دوازدهم)


هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
هدف اصلی من از شرکت در آزمون‌ها، سنجش و ارزیابی مستمر خودم بود. این آزمون‌ها سبب شد تا نقاط ضعفم را بهتر بشناسم و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنم. 


دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال چه بود؟
این آزمون‌ها برای من ابزاری ارزشمند جهت ارزیابی دقیق‌تر بودند. در حقیقت با شرکت در این آزمون‌ها ‌توانستم عملکردم را مقایسه کنم، نقاط ضعف پنهانم را شناسایی کنم و به طور هم‌زمان نقاط قوت خود را تثبیت نمایم.


از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه‌ای برای شما داشت؟
خیر، نه تنها احساس خستگی نکردم، بلکه این روند باعث افزایش انگیزه‌ام شد. حضور در آزمون‌ها به من این امکان را داد که فضای واقعی کنکور را بارها تجربه کنم. همین موضوع موجب شد در مواجهه با شرایط آزمون اصلی، اضطراب کمتری داشته باشم و با اعتمادبه‌نفس بیشتری حاضر شوم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
پیوستگی در آزمون‌ها به من کمک کرد تا طبق برنامه راهبردی که همه‌ی مباحث را پوشش می‌داد، پیش بروم. این برنامه مرور منظم و دوره‌های جمع‌بندی را نیز در نظر داشت و همین امر موجب شد بتوانم همواره تسلط خود را بر مطالب حفظ کنم و تراز خود را بهبود ببخشم.


شرکت در این آزمون‌ها چه تأثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟
آزمون‌ها سبب شدند مطالبی را که مطالعه می‌کردم، عمیق‌تر یاد بگیرم و تثبیت کنم. این موضوع باعث شد عملکرد بهتری در امتحانات مدرسه و به‌ویژه در امتحانات نهایی داشته باشم.


آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟
بله، مطالعه‌ی من همواره بر اساس برنامه‌ی راهبردی بود. در این مسیر، برادرم که مشاور و دبیر هستند، نقش بسیار مهمی داشتند. ایشان با توجه به برنامه‌ی راهبردی، یک برنامه‌ی شخصی متناسب با شرایط من تهیه می‌کردند و من طبق همان برنامه پیش می‌رفتم.


نقاط قوت شما کدام درس‌ها هستند؟ روش مطالعه‌ آن‌ها را توضیح می‌دهید؟
نقاط قوت من بیشتر در دروس علوم اجتماعی، روان‌شناسی و مهارت معلمی بود. روش مطالعه‌ام به این صورت بود که ابتدا کتاب درسی را به‌طور عمیق مطالعه داشتم، سپس به سراغ کتاب‌های کمک‌درسی می‌رفتم و در نهایت با حل تست‌های متنوع، یادگیری خود را تثبیت می‌کردم.



تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادین؟
از همان بعدازظهر روز آزمون، کار تحلیل را آغاز می‌کردم. در این فرایند تمام سؤالات، مجدداً بررسی می‌شدند تا راه‌حل‌های سریع‌تر و مطمئن‌تری پیدا کنم و یادگیری‌ام تثبیت شود.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بوده است؟
در سال کنکور انگیزه‌ی هر داوطلب به‌طور طبیعی دچار فراز و نشیب می‌شود. در این مسیر، حمایت پدر و مادرم بسیار پررنگ و مؤثر بود. آن‌ها در شرایط سخت، من را دلگرم می‌کردند و به ادامه‌ی مسیر امیدوار می‌ساختند. علاوه بر این، برادرم که رتبه ۵۴۵ کنکور سال ۹۷ هستند و هم‌اکنون به عنوان دبیر و مشاور تحصیلی فعالیت می‌کنند، نقش بسیار مهمی در موفقیت من داشتند. ایشان همواره در برنامه‌ریزی و مشاوره‌ی تحصیلی کنار من بودند و به‌عنوان مشاور اصلی‌ام عمل می‌کردند.

برنامه درس خواندن در ایام امتحانات چطور بود؟
به دلیل این‌که در طول سال طبق برنامه‌ی مشخص مطالعه داشتم، در ایام امتحانات نیز توانستم به‌خوبی پیش بروم. همین انسجام در مطالعه باعث شد نتایج مطلوبی در امتحانات کسب کنم و با اضطراب کمتری آماده‌ی آزمون‌های نهایی شوم.


کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟
بخش تحلیل آزمون‌ها و دسترسی به کارنامه‌ بود. این بخش سبب شد نقاط قوت و ضعف خود را دقیق‌تر بشناسم و برای بهبود عملکردم در آزمون‌های بعدی برنامه‌ریزی مؤثرتری داشته باشم.

Menu