نام و نام خانوادگی: عارفه مهرابی
رشته و دانشگاه قبولی: آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
نام شهر و استان: فریدن ، استان اصفهان
میانگین تراز: ۶۲۵۷
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: سال دوازدهم ، ۲۰ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی ، کارشناسی آموزش ابتدایی
شغل و تحصیلات پدر : فرهنگی ، کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
درصدهای کنکور 1404: روانشناسی ۸۰ درصد ، جامعه شناسی ۶۰ درصد ، فنون ۴۱ درصد ، عربی ۵۰ درصد ، فلسفه منطق ۲۰ درصد ، اقتصاد ۶۴ درصد
تراز کنکور ۹۰۰۰
تراز سوابق تحصیلی ۱۰۳۸۷
مصاحبهگر : نرجس اصفحانیان
از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقهمند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟
پدر و مادر بنده معلم بودند و از ابتدا با کار معلمی و این فضا اشنایی داشتم علاوه بر آن شوق و علاقه به یادگیری و یاددهی در وجود من نهادینه شده بود و مواردی پیش می آمد که مطلبی را برای دوستانم توضیح میدادم و آنها به من میگفتند که در یاددهی و تفهیم مطالب بسیار خوب عمل می کنم
در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟
پدر، مادر ، داماد ، خاله ، زندایی و دختردایی هایم معلم هستند
کدام معلمهای تان در این علاقه تاثیرگذار بودند؟
معلم ادبیات و علوم اجتماعی متوسطه اول خانم زمانی و خانم رمضانی و همچنین معلم ادبیات متوسطه دوم خانم مومنی در ایجاد این علاقه تاثیر گذار بودند و من بسیار دوستشان دارم و برای این عزیزان ارزش قائلم
فکر میکنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟ (ذکر نام دبیر، درس و مقطع)
معلم ادبیات متوسطه دوم ، خانم مومنی ایشان ارتباط بسیار خوبی با دانش آموزانشان برقرار می کردند
توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟
هوش و استعداد معلمی و تعلیم و تربیت اسلامی
از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟
آذرماه و به طور جدی در بهمن ماه
برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه هایی انجام دادید؟
تمرین و تست زنی زیاد
آیا در آزمونهای کانون در بخش فرهنگیان شرکت میکردید؟
خیر
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
در آزمون تخصصی سعی کردم همیشه در آزمون ها به صورت حضوری شرکت کنم و حتی یک آزمون را هم از دست ندهم
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
درس روانشناسی به این صورت که ابتدا کتاب و درسنامه را به طور کامل مطالعه می کردم و سپس برای تست زدن اقدام می کردم در مرحله بعد تست ها را تحلیل می کردم و نکته های موارد غلط را یادداشت می کردم تا بتوانم دوباره آنها را مطالعه کنم
