گفتگو با مهدی علاء نوشهر رتبه 87 در سهمیه25 از اردبیل

من بیشتر به صورت حضوری در آزمون‌ها شرکت می‌کردم، چون فضای آزمون را شبیه‌سازی برای کنکور می‌دیدم و حضور در جلسه آزمون باعث افزایش تمرکز و جدی‌تر گرفتن آزمون می‌شد

گفتگو با مهدی علاء نوشهر رتبه 87 در سهمیه25 از اردبیل

نام و نام خانوادگی: مهدی علاء نوشهر

رتبه سال 1404:  رتبه 87 در سهمیه  25درصد

نام شهر و استان: اردبیل 

میانگین تراز:53400 

سال های حضور در کانون: 2 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 24آزمون

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار _ دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته بنیاد شهید _ دیپلم

درصدهای کنکور 1404 (اردی بهشت و تیر)

ریاضی: 5   فارسی: 20   جامعه: 46.76  روانشناسی: 48.50  عربی:  0   تاریخ وجغرافیا: 25.24  فلسفه ومنطق: 6.67  اقتصاد : 42.23

تراز کنکور (اردیبهشت و تیر) اردیبهشت:  6950     :    تیرماه: 7130

تراز سوابق تحصیلی: 7730


 

 

مصاحبه‌گر : داور بهزاد 

 

 

 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق دوستان و هم‌کلاسی‌هایی که درآزمون‌های کانون شرکت می‌کردند. آن‌ها همیشه از برنامه‌ریزی منظم و منابع خوب کانون تعریف می‌کردند. خودم هم بعد از تحقیق، به این نتیجه رسیدم که کانون می‌تواند به من در رسیدن به هدفم کمک کند.

 

 


 

نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

ریاضی:17  ادبیات فارسی:17  دین وزندگی: 18  تاریخ:16   جامعه:17  سلامت: 15  عربی:17   جغرافیا: 16.5  فلسفه:15  زبان انگلیسی:14  علوم وفنون:16   تراز سوابق تحصیلی: 7730

 




شما درآزمون‌های کانون به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ چرا؟

من بیشتر به صورت حضوری در آزمون ها شرکت می‌کردم، چون فضای آزمون را شبیه‌سازی برای کنکور می‌دیدم و حضور در جلسه آزمون باعث افزایش تمرکز و جدی‌تر گرفتن آزمون می‌شد. البته گاهی به دلیل مشغله‌های دیگر، از امکان آزمون آنلاین هم استفاده می‌کردم.





آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 تقریباً در هیچ آزمونی غیبتی نداشتم. چون هر آزمون را یک فرصت می‌دانستم برای سنجش خودم و پیدا کردن نقاط ضعف. حتی اگر آماده نبودم، شرکت می‌کردم تا بتوانم آزمون را بهتر تحلیل کنم.





مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی‌سازی می‌کردید؟

بله، برنامه راهبردی مثل یک نقشه کلی بود که مسیر را به من نشان می‌داد. اما من با توجه به وضعیت خودم آن را شخصی‌سازی می‌کردم. مثلاً اگر درسی را بهتر بلد بودم، زمان کمتری برایش می‌گذاشتم و بیشتر روی دروس ضعیف‌تر تمرکز می‌کردم





روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

تحلیل آزمون را خیلی مهم می‌دانستم. بعد از هر آزمون، نه تنها سوالات غلط و نزده، بلکه سوالاتی که با شک جواب داده بودم یا حتی سوالات درست را هم بررسی می‌کردم تا مطمئن شوم روش درستی داشته‌ام.





کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟

درس‌های جامعه شناسی و روان شناسی نقطه قوت من بودند. روش مطالعه‌ام برای این درس‌ها به این صورت بود:

 اول کتاب درسی را دقیق می‌خواندم.·بعد سراغ تست‌زنی می‌رفتم و سعی می‌کردم انواع تیپ سوال را ببینم.در نهایت، نکات مهم را خلاصه‌نویسی می‌کردم.

 



 

آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟

بله، من مرتب در کلاس‌های مدرسه حاضر می‌شدم. مدرسه به من نظم می‌داد و معلمان خوبی داشتم که همیشه پاسخگوی سوالاتم بودند. فضای رقابتی مدرسه هم انگیزه‌ام را بیشتر می‌کرد.





دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما کرد؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی کانون را استفاده می‌کردم. ثبت ساعت‌های مطالعه به من کمک کرد بفهمم چقدر زمان مطالعه مفید دارم و در کدام درس‌ها کم‌کار می‌کنم. این کار باعث افزایش تعهدم به برنامه‌ریزی شد.





کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من بیشتر از کتاب‌های آبی (تست‌های موضوعی) و کتاب زرد (کنکورهای سال‌های گذشته) استفاده می‌کردم. این کتاب‌ها طبقه‌بندی خیلی خوبی داشتند و پاسخ‌های تشریحی کاملشان به من در یادگیری بهتر کمک کرد.


 

 


 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

بهترین درس من در کنکور جامعه شناسی بود. روش مطالعه‌ام به این صورت بود:

مطالعه عمیق متن کتاب درسی، تست‌زنی زماندار برای افزایش سرعت، مرورهفتگی نکات





اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردیبهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، دلیل آن چه بود؟

بین این دوآزمون، روش تحلیل آزمون‌های قبلی را اصلاح کردم و بیشتر روی نقاط ضعفم تمرکز کردم. هم‌چنین ساعات مطالعه‌ام را افزایش دادم و سعی کردم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر،روی درس هایم تمرکز کنم.

 

 


 

در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟

سعی می‌کردم زیاد به رتبه فکر نکنم و فقط روی فرآیند مطالعه تمرکز کنم. خانواده‌ام همیشه حامی من بودند و فشار زیادی وارد نمی‌کردند. برای مدیریت استرس هم معمولاً ورزش می‌کردم و با دوستانم صحبت می‌کردم.

 

 



دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

می‌خواستم از تابستان به خوبی استفاده کنم و پایه‌های دهم و یازدهم را بهتر مطالعه کنم تا در طول سال دوازدهم، فشار کمتری داشته باشم.


 


 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

برای این درس‌ها سعی می‌کردم همگام با تدریس معلم پیش بروم و هم‌زمان، هفته‌ای چند ساعت را به مرور دروس گذشته اختصاص می‌دادم تا فراموش نکنم.

 


 


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکرکنید؟

بله، در اینجا می‌خواهم از معلم محترم ریاضی‌ام تشکر کنم که علاوه بر درس، اعتماد به نفس و انگیزه را به من یاد داد و همیشه باعث می‌شد به خودم باور داشته باشم.

 

 

 


فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را تعریف کنید.

صادقانه بگویم، فکر نمی‌کردم رتبه‌ام تا این اندازه خوب شود. وقتی نتایج آمد، اول باور نمی‌کردم. چند بار کارنامه را چک کردم و همراه با خانواده‌ام خیلی خوشحال شدیم. حس خوبی بود که زحماتم نتیجه داده بود.

Menu