فاطمه وثیقی پذیرفته شده در رشته امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان 1404

کتاب اشتباهات متداول و استفاده از این کتاب برای کم کردن پاسخ‌های اشتباه

فاطمه وثیقی پذیرفته شده در رشته امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان 1404

نام و نام خانوادگی: فاطمه وثیقی

رشته و دانشگاه قبولی : امور تربیتی پردیس شهید با هنر همدان 

تراز کنکور : 9503

تراز سوابق تحصیلی:10304  

نام شهر و استان:  همدان – درگزین 

میانگین تراز: 5973

سال‌های حضور در کانون: 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 21 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - سیکل

شغل و تحصیلات پدر: آزاد - سیکل

درصد دروس در کنکور 1404: علوم اجتماعی 86 % علوم و فنون 27% فلسفه و منطق 23% ریاضی 15% تاریخ و جغرافیا 46% روان شناسی 53% اقتصاد 28% عربی 53%

 

مصاحبه‌گر : پریسا نوروزی- پشتیبان 

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

5500- 6400


  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

استمرار و برنامه ریزی 

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

آزمون های سه روز یکبار و جمع بندی 

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)

تابلو نوروز – کتاب زرد کانون 


  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

تمرکز بر روی امتحانات نهایی 

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟ (روش خود را توضیح دهید.)

از عید نوروز – مرور درس ها و استفاده از آزمون های سه روز یک بار کانون  


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

مرور و تست زنی 


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله – روش زمان های نقصانی

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ بله

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

آمادگی برای آزمون پیش رو – مدیریت زمان – کنترل استرس 

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اشتباهات – پی بردن به اشتباهات و تمرین مجدد آن ها 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله – ابتدا دروس دوازدهم را برای آزمون ها مطالعه می کردم سپس با استفاده از روش تورق سریع دروس پایه را مرور می کردم .

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

استفاده از کارنامه اشتباهات و پاسخنامه 

سوالات غلط 

بررسی اشتباهات 


  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

به طور میانگین ساعت مطالعه 7-8 و تست روزانه بین 60-70 تست 

در ایام نزدیک به کنکور تست بیشتری کار می کردم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله – مدیریت زمان و زمان بیشتری برای دروسی که در آن ها ضعف داشتم .

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

اشتباهات متداول – حل و توضیح تست هایی که اکثر دانش آموزان اشتباه پاسخ داده اند .

 

  1. اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

تورق سریع – جمع بندی – آزمون های سه روز یکبار 

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

ابتدا در تابستان خواندم و تست زدم و زمان آزمون مرور می کردم .


  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

استفاده از تکنیک مدیریت زمان –تست زنی بیشتر 


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟

ابتدا تشریحی و سپس تستی

Menu