گفت و گو با مهدی عالی زده ازقبولین تیزهوشان از بناب

گفت و گو با مهدی عالی زده ازقبولین نهم به دهم تیزهوشان ازقلم چی بناب

گفت و گو با مهدی عالی زده ازقبولین تیزهوشان از بناب

نام و نام خانوادگی: مهدی عالی زاده

پایه :نهم

نام شهر و استان: آذربایجان شرقی/ بناب

میانگین تراز: 5875

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: دو سال از هشتم، 35آزمون

شغل و تحصیلات مادر: کارمند دانشگاه علوم پزشکی/ لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند دانشگاه علوم پزشکی/ دکتری

 

مصاحبه‌گر :  نیما محمدیان

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

خواهرم با شرکت در آزمون های قلم چی در آزمون های تیزهوشان پذیرفته شده بود و سپس با پیوستگی شرکت در آزمون ها تا سال کنکور یکی از رتبه های برتر شد و از رشته پزشکی قبول شد و من نیز تصمیم گرفتم در آزمون های قلم چی شرکت کرده و پیوستگی خود را حفظ کنم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

من با شرکت در آزمون های قلم چی توانستم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنم و با برطرف کردن نقاط ضعف توانستم در آزمون تیزهوشان پذیرفته شوم.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله، من با شرکت در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال سعی می کردم نواقص یادگیری خودم را شناسایی کنم تا برای آزمون اصلی آماده تر باشم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

 بله، سعی می کردم بودجه آزمون را برای دو هفته و با برنامه منظم تقسیم بندی کنم تا هر روز مباحث مشخص از هر درس را که قبلا برنامه ریزی کرده بودم را مطالعه کنم و در سه روز پایانی مانده به آزمون،آزمون مشابه پارسال را شرکت می کردم و با شناسایی ضعف های یادگیری خود مرورهای منظمی داشتم.


  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

علوم، فارسی، استعداد های تحلیلی نقاط قوت من بودند. برای درس فارسی آرایه ها و دستور زبان را به صورت کامل یاد می گرفتم و قبل هر آزمون آن ها را یک بار دیگر مرور می کردم و همچنین لغات مهم هر درس را نیز چندین بار مرور می کردم .برای درس علوم سعی می کردم تمام مباحث را که بودجه بندی آن آزمون بود تا دو روز باقی مانده به آزمون تمام می کردم و مباحثی که در آن اشکال داشتم ،نکته برداری می کردم و روز قبل آزمون مرور می کردم و اما درس استعداد تحلیلی که درس مورد علاقه من بود سعی می کردم هر روز در برنامه خود داشته باشم و با سوال های مختل خودم را به چالش بکشم. به قول خواهرم که می‌گفت آخرین امتحان قلم چی عین کنکورم و عامل قبولی من به پزشکی دولتی بود آخرین امتحان قلم چی نهم هم عامل قبولی من به تیزهوشان تجربی بود ممنون از عوامل و کلیه طراحان سوال قلم چی و زنده باد استاد کاظم قلم چی

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ بله،درس ریاضی؛ اول سعی کردم دیدگاه خود را نسبت به این درس تغییر دهم و سعی کردم هر روز بدون استثنا یک تایم مشخصی برای این درس در برنامه خود جا بدهم و چون تمرین و تکرار هایم زیاد شد کم کم درصدهای آزمونم بهتر شد و ریاضی هم جز نقاط قوتم شد.

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ به طور میانگین 7ساعتمطالعه در روز داشتم، من سعی می کردم درس ها را به صورت نکته تست مرور کنم و پس از اینکه مبحث را کامل آموختم سعی می کردم بیشتر تایم خود را به تست زدن اختصاص دهم و تنوع تست هایم بالا بود.

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ خیر

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ چون شرکت در آزمون‌ها باعث می‌شوند نقاط ضعف و قوت خود را بدانم و با برطرف کردن نقاط ضعف پیشرفت کنم همچنین مطابق بودجه آزمون پیش رفتن باعث می‌شود برنامه‌ریزی منظمی داشته باشم

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

من سعی می‌کردم تک به تک سوالات را حتی اگر درست هم جواب داده بودم ررسی کنم و سعی می‌کردم قبل دیدن پاسخنامه یک بار دیگر برای خودم حل بکنم و سپس برم سراغ پاسخنامه و اگر نکته‌ای بود که قبلاً آن را ندیده بودم آنها را ر کتاب خود یادداشت می‌کردم

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ بله والیبال را هم به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

سعی می‌کنم از شروع مهرماه هر روز به صورت پیوسته مطالعه منظمی طبق برنامه‌ریزی داشته باشم و مرورهای منظمی هم در برنامه ام داشته باشم


  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از تابستان هشتم به نهم پیشروی‌های خود را شروع کردم و مطالعه استعدادهای تحلیلی را هم از همان اول در برنامه خود داشتم و هر روز تعداد مشخصی تست برای هر درس کار می‌کردم


  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ از هوش کلامی قلم چی استفاده می‌کردم این کتاب درسنامه‌های کاملی داشت و نویسنده کتاب سعی کرده بود از تمام مباحث هوش مثال آورده باشد تا اکثر نکات تستی مهم را پوشش دهد

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ از کتاب آبی فارسی استفاده کردم که نکات و تیپ تست‌های مختلفی داشت و درسنامه خیلی خوب و جامعی هم داشت

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ من سعی می‌کردم اول درسنامه را به طور کامل یاد بگیرم و سپس تست‌ها را تک به تک کار می‌کردم اگر تستی بود که خودم نمی‌توانستم آن را حل کنم پاسخنامه را به طور کامل می‌خواندم و سپس سعی می‌کردم خودم دوباره آن تست را حل کنم

 

 هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ پس از اینکه یک بار کامل حل می‌کردم بعضی سوالات را هایلایت می‌کردم تا در تایم‌های مرور یک بار دیگر آنها را کار کنم تا نقطه‌اش یادآوری شود

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ سعی می‌کردم هم استعداد تحلیلی و هم استعداد تحصیلی را هر روز به طور منظم در برنامه خود داشته باشم تا هم تعداد تست بالایی را برای هر دو کار کرده باشم و هم از برنامه هیچ کدام عقب نمانم

 

 برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ به پیشنهاد خواهرم که مشاورم بود و در برنامه‌ریزی بهم کمک می‌کرد سعی کردم در دوران جمع‌بندی هر چقدر که می‌توانم هر روز در برنامه خود آزمون به صورت جامع و زمان دار داشته باشم  و تحلیل آنها را هم همان روز انجام داده و اگر نکته‌ای بود که فراموش کرده بود مرور می‌کردم

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟  خیر

 

-

 

Menu