مصاحبه با ستایش احمدیوسفی قبولی تیزهوشان رشته ریاضی و فیزیک

چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ سعی می‌کردم هر روز در برنامه ریزی روزانه ام ضمن برقراری تعادل برای مطالعه این دو کتاب تعداد تست مشخص با کتاب مشخص را...

مصاحبه با ستایش احمدیوسفی قبولی تیزهوشان رشته ریاضی و فیزیک

نام و نام خانوادگی: ستایش احمدیوسفی
پایه : دهم ریاضی
نام شهر و استان: عنبرآباد_کرمان
میانگین تراز: ۵۱۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: ۱ سال _ ۲۵ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار _ لیسانس
شغل و تحصیلات پدر:آزاد _ فوق دیپلم

مصاحبه‌گر : سمیه مختاری

نویسنده: فرهاد توبک

۱_ شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق معلم مدرسه ام.

۲_ دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 

بهبود عملکردم در مدرسه و کسب نمرات عالی و مطلوب و پیشرفت در درس هایم و آشنایی با تست زنی و مهارت آموزی در این زمینه و آشنایی با سوالات آزمون های مدارس خاص و قبولی در این مدارس.

۳_ آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله _ آشنایی با سوالات مشابه آزمون های اصلی و کار کردن تست بیشتر و پی بردن به نقاط ضعف و رفع آن ها قبل از آزمون اصلی و بهتر شدن عملکردم در آزمون اصلی.

۴_ مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله _ اصولا برنامه راهبردی با برنامه مدرسه هماهنگ بود و برنامه ریزی ام هماهنگ با برنامه راهبردی بود.همیشه سعی ام بر این بود که اگر برنامه مدرسه از کانون عقب ماند خودم پیش خوانی کنم و از برنامه راهبردی عقب نمانم.

۵_ کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

دروس علوم و ریاضی و زبان و فارسی نقاط قوت من بودند.
درس علوم را چون در کلاس های علوم کانون شرکت می کردم قوی بودم. همچنین از کتاب های کمک درسی قوی و سطح بالا استفاده می کردم.
درس ریاضی هم ابتدا کتاب درسی را می خواندم ، سپس به سراغ کتاب کمک درسی می رفتم و ضمن حل تمرین و مسئله ، تست هم کار می کردم.
درس زبان هم از دبستان علاوه بر مدرسه کلاس می رفتم کلا قوی بودم ، نیاز نبود وقت زیادی برای مطالعه کتاب درسی اختصاص دهم ، فقط کلمه ها را میخواندم.

۶_ در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله _ بخش فیزیک علوم ، با رفتن به کلاس های کانون و با کار کردن تست تسلط کافی را پیدا کردم.

۷_ روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

برنامه مطالعاتی روزانه من بین ۴ تا ۶ ساعت بود و بیشتر سعی می کردم که تست کار کنم و حدودا ۶۰ درصد زمان مطالعه ام را صرف تست زدن می کردم تا یادگیری خودم را بهبود ببخشم.

۸_ دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله_ از لحاظ درسی علاوه بر نظم بخشیدن به برنامه ام باعث شد زمان مطالعه ام بالا برود و به همان نسبت موفق تر شوم.
از لحاظ غیر درسی در زندگی شخصی هم اهل برنامه ریزی و منظم تر شدم.

۹_ چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

چون با آزمون های کانون توانستم پیشرفت کنم ، با سوالات آزمون اصلی آشنا شوم و به مرور و جمع بندی چندین باره مطالب بپردازم و در مدرسه دانش آموز بهتری شوم و همچنین به هدفم که قبولی مدرسه تیزهوشان بود دست یابم و از آنجایی که هدف اصلی من موفقیت در کنکور است باز هم با آزمون های کانون پیش خواهم رفت و خودم را برای آن آماده خواهم کرد.

۱۰_ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

اشتباهاتم را بعد از آزمون می دیدم و در دفترم یادداشت می کردم و آن ها را می خواندم و نکات مربوط به آن ها را یادداشت می کردم و حتما تست هم کار می کردم.

۱۱_ دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله _ من هم نقاشی را به طور حرفه ای دنبال می کنم و هم ورزش رزمی را.

۱۲_ برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

بر اساس تجربه ام معتقدم که داشتن برنامه ریزی روزانه و منظم و افزایش ساعات مطالعه و استفاده از کتاب های کمک درسی برای آشنایی با سوالات امتحانی و همچنین کار کردن تست بهترین راهکار است.

۱۳_ برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

در طول سال تحصیلی مطالعه داشتم علاوه بر اجرای برنامه مدرسه ام و ضمن شرکت در آزمون های کانون و توجه به نقاط ضعف ، حتما تست کار می کردم. ولی بیشترین میزان مطالعه ام نزدیک به آزمون اصلی بود خصوصا پس از امتحانات نهایی این میزان افزایش یافت.

۱۴_ از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، ۱۲آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از کتاب هوش کلامی و هوش ذره بین استفاده می کردم.هدف من آشنایی با سوالات آزمون اصلی بود و این کتاب ها فوق العاده کمک کننده بود.ابتدا تست کار می کردم و سپس به منظور تسلط بر مباحث به تحلیل اشتباهات تست هایم می پرداختم.
۱۵_ از چه منابعی (۱۵۰۰تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب های سه سطحی علوم و سه سطحی ریاضی و ۱۵۰۰ تست استفاده می کردم.
ابتدا درس نامه را مطالعه می کردم و سپس تست کار می کردم  و در آخر هم به تحلیل تست ها می پرداختم.

۱۶_ با چه روشی کتاب‌های خود را مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم سپس تست کار می کردم و  بعد از مراجعه به پاسخنامه کتاب و تحلیل سوالات درصد و نمره خام را محاسبه می کردم و در آخر هم سوالات مهم را دوباره می خواندم.

۱۷_ هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
بر حسب میزان تاثیر آن کتاب در یادگیری ام آن را چندین بار مطالعه می کردم که میزان تسلطم بیشتر شود.
 برای مثال کتاب آبی علوم را چندین بار مطالعه کردم و واقعا نتیجه مطلوب در امر یادگیری برای من حاصل شد.

۱۸_ چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

سعی می کردم هر روز در برنامه ریزی روزانه ام ضمن برقراری تعادل برای مطالعه این دو کتاب تعداد تست مشخص با کتاب مشخص را در برنامه قرار دهم و کار کنم .

۱۹_ برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
سعی می کردم بیشتر تست کار کنم و به مرور و بازیابی مباحث بپردازم و در همین بازه زمانی از کار کردن سوالات آزمون های سال های قبل غافل نشدم .

۲۰_ آیا در آزمون‌های طرح ۳+۳ شرکت کردید؟

بله شرکت کردم.

Menu