گفت و گو با امیرمهدی مکاری از قبولین نهم به دهم تیزهوشان از بناب

گفت و گو با امیرمهدی مکاری از قبولین نهم به دهم تیزهوشان از قلم چی بناب

گفت و گو با امیرمهدی مکاری از قبولین نهم به دهم تیزهوشان از بناب

نام و نام خانوادگی : امیر مهدی مکاری

پایه :دهم

نام شهر و استان : آذربایجان شرقی بناب

میانگین تراز :ح 5900

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از ششم ابتدایی و 91 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم

 

مصاحبه‌گر : نیما محمدیان

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ از طریق خانم برا و پشتیبانی ایشان

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ داشتن اراده قوی و موفق به کسب ورودی تیزهوشان نهم به دهم

 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟ بله آمادگی بیشتر در شرکت در آزمون روزهای جمعه

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ بله با دفتر برنامه‌ریزی و توسط کمک‌های خواهرم و برنامه‌ریزی‌های مکرر

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ اول نکته برداری می‌کردم درس‌های زبان انگلیسی و فارسی عربی و علوم تجربی و بعد مطالعه حداکثری و تست زنی در مورد درس مورد نظر

 

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ بله علوم تجربی که در حال حاضر نقطه قوت من است

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ روزانه ۶ ساعت مطالعه می‌خوانم و دو و نیم ساعت از زمان خود را به تست زنی اختصاص می‌دهم

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ بله میزان درس خواندن خود را می‌دانستم و اگر کم بود تلاش می‌کردم و میزان ساعت مطالعه را نیز بیشتر می‌کردم

 

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ چون که آزمون‌ها برای من کمک می‌کردند خود را سنجش می‌کردم

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ تحلیل سوالات آزمون با توجه به وی اشتباهات بود و من با توجه به اشتباهات خود آزمون را تحلیل می‌کردم

 

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ دستاورد غیر درسی نداشتم

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ مطالعه زیاد و دیدن فیلم‌های آموزشی و سی‌دی‌هایی که از قلمچی دریافت می‌کنم

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ از تابستان سال هشتم شروع و استارت خود را زدم

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ هوش فرازمینی و ای تی را می‌زدم و بعد اشتباهات را تحلیل می‌کردم

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ قبل از تستانی مطالعه می‌کردم و بعد از مطالعه تست می‌زدم

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ بعد از زدن بیست تست اول درس می‌خواندم بعد تست می‌زدم و بعد آنها را تحلیل می‌کردم

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ دو بار آنها را مرور می‌کردم

 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ اول استعداد تحلیلی را مطالعه و جمع بند نمی‌کردم و بعد با استفاده از منابعی که تهیه می‌کردم تست می‌زدم و آنها را به تعادل می‌کشیدم

 

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ برنامه من به این صورت بود که برای امتحاناتی که دو روز وقت بود روز اول کاملاً مطالعه و نکته برداری می‌کردم و در روز دوم نمونه سوال حل می‌کردم

 

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ در آزمون‌های ۳ به اضافه ۳ شرکت نکردم

 

 

 

Menu