گفتگو با نازنین زینب بگلری حمید دوازدهم تجربی همدان شعبه یک

سعی می‌کردم درس‌ها را مطابقِ بودجه‌بندی برنامه‌ریزی کنم. معمولاً در هفتهٔ اول روی آموزش و تسلط بیشتر محتوایی کار می‌کردم و در هفتهٔ دوم وقت بیشتری به تست‌زنی و شبیه‌سازی آزمون اختصاص می‌دادم.

گفتگو با نازنین زینب بگلری حمید دوازدهم تجربی همدان شعبه یک

نام و نام خانوادگی: نازنین زینب بگلری حمید

پایه تحصیلی: دوازدهم تجربی

شهر و استان: همدان

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار؛ تحصیلات: پنجم ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته؛ تحصیلات: دیپلم

میانگین تراز: ۶۷۰۰

معدل کل: ۱۹٫۹۵

سابقه حضور در کانون: دو سال (یازدهم و دوازدهم)


مصاحبه کننده:محدثه قمری


سؤال ۱ — هدف شما از شرکت در آزمون‌های تابستان چه بود؟

پاسخ: آمادگی برای شروع بهتر از مهر ماه و ورود منظم به سال تحصیلی.


سؤال ۲ — در آزمون‌ها حضوری شرکت کردید یا آنلاین؟ دلیل و تعداد؟

پاسخ: تمامی آزمون‌ها را حضوری شرکت کردم. حضور در جلسه را برای تمرین شرایط آزمون و افزایش آمادگی عملی مؤثر می‌دانم.


سؤال ۳ — آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کردید؟ و چگونه برای هر دو هفته برنامه‌ریزی می‌کردید؟ برنامهٔ مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

پاسخ: بله، سعی می‌کردم درس‌ها را مطابقِ بودجه‌بندی برنامه‌ریزی کنم. معمولاً در هفتهٔ اول روی آموزش و تسلط بیشتر محتوایی کار می‌کردم و در هفتهٔ دوم وقت بیشتری به تست‌زنی و شبیه‌سازی آزمون اختصاص می‌دادم. برنامهٔ مدرسه و آزمون‌ها تا حدودی ناهماهنگ بود و معمولاً برنامهٔ آزمون‌های کانون جلوتر قرار داشت.


سؤال ۴ — میانگین ساعات مطالعه در تابستان چقدر بود؟ نسبت تستی و تشریحی چگونه بود؟ تفاوت برنامهٔ هفتهٔ اول و دوم‌تان چه بود؟

پاسخ: تقریباً روزانه یازده ساعت مطالعه داشتم که عمدتاً تستی بود. در هفتهٔ اول بیشتر از منابع آموزشی و توضیحی استفاده می‌کردم و در هفتهٔ دوم تمرکز را روی تست‌زنی فشرده قرار می‌دادم.


سؤال ۵ — از نگاه به آینده به چند درس پاسخ می‌دادید و چه درس‌هایی؟

پاسخ: همهٔ دروس را مطالعه و تمرین می‌کردم؛ یعنی تمرکز من جامع بود و محدود به چند درس خاص نبود.


سؤال ۶ — برنامهٔ شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ با توجه به اهمیت معدل نهایی دوازدهم، چقدر به درس‌های مدرسه توجه می‌کنید؟

پاسخ: برای شروع سال تحصیلی روی امتحانات نهایی تمرکز بیشتری خواهم داشت. بیشتر به مطالعهٔ تشریحی توجه می‌کنم اما امسال زمان بیشتری هم برای تمرین تستی کنار می‌گذارم تا توازن بین نهایی و کنکور برقرار شود.


سؤال ۷ — با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟

پاسخ: برای درس‌هایی که ضعف بیشتری دارم — مانند شیمی — وقت و تمرین بیشتری اختصاص می‌دهم و در عین حال نقاط قوتم را نیز حفظ و تقویت خواهم کرد.


سؤال ۸ — از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون در تابستان استفاده کردید؟ آیا با شروع سال منابع را تغییر می‌دهید؟

پاسخ: از کتاب‌های سه‌سطحی استفاده کردم. فعلاً از منابعم راضی‌ام و برنامه‌ای برای تغییر ندارم.


سؤال ۹ — در کدام درس در تابستان چالش داشتید و با چه روش مطالعه‌ای آن را برطرف کردید؟

پاسخ: در زیست‌شناسی با چالش مواجه بودم؛ برای رفع آن به تصاویر کتاب و نمودارها دقت بیشتری کردم و قیدها و نکات کلیدی را هایلایت می‌کردم تا به خاطر سپاری و مرور مؤثرتر شود.


سؤال ۱۰ — آیا در تابستان درس‌های عمومی دوازدهم را هم خواندید؟ کدام درس‌ها؟

پاسخ: بله، به‌طور محدود و کم— عمدتاً فارسی و عربی را مطالعه کردم.


سؤال ۱۱ — آیا از سایت کانون برای دانلود و استفاده از نمونه سؤالات امتحانی استفاده کرده‌اید؟ امسال هم این کار را تکرار خواهید کرد؟

پاسخ: بله؛ برای دروسی که نهایی داشتند از سایت کانون استفاده کردم و امسال نیز قطعاً این روش را ادامه می‌دهم، زیرا سال گذشته کمک قابل‌توجهی بود.


سؤال ۱۲ — در آزمون‌های تابستان تا چه اندازه توانستید سؤال‌های دشوار را پاسخ بدهید؟

پاسخ: توانستم به تعداد قابل‌قبولی از سؤالات دشوار پاسخ دهم؛ تقریباً نیمی از آن‌ها را حل کردم.


سؤال ۱۳ — تحلیل آزمون را در چه زمانی انجام می‌دهید و روش تحلیل شما چگونه است؟

پاسخ: تحلیل را یا در روز آزمون یا روز بعد انجام می‌دهم. ابتدا سؤالات غلط و نزده را بررسی و سعی می‌کنم خودم مجدداً حل کنم؛ در صورت نیاز از کتاب درسی یا پاسخ‌نامهٔ تشریحی کمک می‌گیرم.

مطالب مرتبط

Menu