نام و نام خانوادگی: آرمین معمار
رتبه کنکور 1404: 1714ریاضی
نام شهر و استان: بستک، هرمزگان
سالهای حضور در کانون: ۳ سال
چند آزمون شرکت کرده است: 54 آزمون برنامهای کانون قلمچی
شغل مادر: پزشک
شغل پدر: مدیر مدرسه
مصاحبهگر: شمسالدین آژینه
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسیدید؟
در ابتدای مسیر، تراز من حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ بود. اما با استمرار در مطالعه و تحلیل آزمونها، در آزمونهای پایانی به ترازهای بالاتر رسیدم که نشاندهندهی این تغییر بود.
مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
استمرار در مطالعهی روزانه، تحلیل دقیق آزمونها، پایبندی به برنامهی راهبردی و استفاده درست از منابع آموزشی. مهمتر از همه، ناامید نشدن و ادامهدادن مسیر حتی در زمانهای افت داشتم.
برنامهی شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
ساختار اصلی برنامه من مرور و جمعبندی نکات هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بود. سعی میکردم در این دوران، نقشهی کلی از مباحث داشته باشم.
منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟
از کتابها و آزمونهایی استفاده کردم که سؤالات مشابه کنکور در سطوح مختلف داشتند. همچنین «تابلو نوروز» برای هدفگذاری و پایبندی به برنامه بسیار مفید بود.
بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی کنکور، چه برنامهای داشتید؟
تمرکز اصلی من بر امتحانات نهایی و تمرین تشریحی بود. البته مرور تستی را هم در برنامه داشتم تا ارتباطم با فضای کنکور قطع نشود.
از چه زمانی جمعبندی را شروع کردید و روش شما چگونه بود؟
جمعبندی اردیبهشت را از اواخر اسفند شروع کردم و جمعبندی تیر را بعد از امتحانات نهایی. در هر دو مرحله ابتدا خلاصه درسنامهها و نکات را مطالعه میکردم و بعد سراغ تستهای ویژه جمعبندی میرفتم.

پیوستگی در آزمونها چه کمکی به شما کرد؟
پیوستگی در آزمونها باعث شد نکات و روشهای حل مسئله در ذهنم تثبیت شود و بتوانم با اطمینان بیشتری در جلسهی کنکور حاضر شوم.
از چه تکنیکها و روشهای مدیریت زمان استفاده میکردید؟
مهمترین تکنیک من «ضربدر - منها» بود که کمک میکرد وقت اضافه روی سؤالات سخت نگذارم. همچنین شناسایی سطح سختی سؤالات باعث مدیریت بهتر زمان شد.
آزمونهای مشابه پارسال چه تأثیری داشتند؟
مثل یک شبیهسازی واقعی از کنکور بودند. مرور نکات، کاهش استرس و افزایش آمادگی از مهمترین تأثیرات آنها بود.
از کدام کارنامههای کانون استفاده میکردید؟
کارنامه اشتباهات در کنار کارنامه اصلی خیلی مفید بود. کمک میکرد اشکالات درسی خود را شناسایی و اصلاح کنم.
آیا مطابق برنامه راهبردی مطالعه میکردید یا شخصیسازی داشتید؟
پایهی کار من برنامهی راهبردی بود؛ چون به آن نظم و چارچوب میداد. اما برای شخصیسازی، معمولاً هفته اول روی دوازدهم و هفته دوم روی دهم و یازدهم تمرکز میکردم.
روش شما برای تحلیل آزمونها چه بود؟
اولویت با سؤالات غلط بود. سپس سؤالات بیپاسخ و در ادامه مرور درسنامه و یادداشتبرداری از نکات مهم.
در طول سال زمان مطالعه و تستزنیتان چگونه تغییر میکرد؟
ابتدا تمرکز بیشتر روی یادگیری و مطالعه بود. اما بهمرورزمان سهم تستزنی و تمرین بیشتر شد. این تغییر باعث تقویت ذهن و تسلط بیشتر بر انواع سؤالها شد.
دفتر برنامهریزی چه کمکی به شما کرد؟
از نظر درسی کمک میکرد میزان مطالعه و پیشرفتم را بسنجم. از نظر غیردرسی هم باعث کاهش استرس و نظم ذهنی بیشتر میشد.
از کدام کتابهای کانون استفاده بیشتری داشتید؟
کتابهای «سه سطحی» برای تمرین سؤالات در سطوح مختلف و کتاب «پرتکرار» برای آمادگی امتحانات نهایی بسیار مؤثر بودند.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به دی پیشرفت داشتید، دلیلش چه بود؟
تمرکز بیشتر، مرور نکات و حل تستهای مشابه کنکور. این سه عامل اصلی پیشرفتم بودند.
برنامهتان برای مطالعه دهم و یازدهم چه بود؟
چون قبلاً مطالعه داشتم، در ابتدای سال بیشتر وقتم صرف تمرین تستی دهم و یازدهم شد. سپس تمرکزم روی یادگیری عمیق دوازدهم بود.
چه تصمیمی برای بهترشدن در نیمسال دوم گرفتید؟
سعی کردم تعادل بین مطالعه تستی و تشریحی را حفظ کنم. این تعادل باعث شد هم برای کنکور و هم برای امتحانات نهایی آماده باشم.
چگونه بین امتحانات نهایی و کنکور تعادل ایجاد کردید؟
مطالب را همزمان با هم ادغام میکردم. یعنی هنگام مطالعهی تشریحی، نکات تستی را هم یادداشت و تمرین میکردم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟
باتوجهبه تأثیر چشمگیر امتحانات نهایی، انتظارش را داشتم. داشتن آگاهی و توجه کافی به میزان اهمیت ملاکهای مختلف در این مسیر، موضوعی بسیار کلیدی است.
