گفتگو با سدنا سنجری؛قبولی تیزهوشان

گفتگو با سدنا سنجری؛قبولی تیزهوشان دارای میانگین تراز: 5514 از چه سالی عضو کانون بوده :از سال1403 (از ششم دبستان)

گفتگو با سدنا سنجری؛قبولی تیزهوشان

نام و نام خانوادگی: سدنا سنجری

پایه : هفتم

نام شهر و استان: خاش - سیستان و بلوچستان

میانگین تراز: 5514

از چه سالی عضو کانون بوده :از سال1403 (از ششم دبستان) 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار - دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر :حوزوی - آزاد


مصاحبه‌گر : هانیه نورمحمدی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

 خانواده من قبلاً از آزمون های کانون  استفاده می کردند برای مثال خواهرم قبلاً کانونی بوده است.


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 

با شرکت کردن در آزمون های کانون  نظم در درس خواندن را یاد گرفتم و به نتیجه زحماتم  که قبولی در آزمون تیزهوشان بود رسیدم .


آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟ 

بله ؛جهت آمادگی برای آزمون های کانون و آزمون تیزهوشان از این آزمون ها استفاده می کردم .


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ 

بله ؛ من از برنامه راهبردی استفاده می کردم و طبق برنامه مباحث را در روز های هفته می گذاشتم و می خواندم و روز قبل از آزمون می زدم.


کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

هوش تصویری و منطقی و کلامی . ابتدا آموزش آن مبحث را می دیدم و سپس به سراغ تست و تمرین می رفتم. 


در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

بله ؛ در هوش کلامی .من در هوش کلامی با آموزش دیدن و تست و تمرین زیاد توانستم آن را به نقطه قوت خودم تبدیل کنم.  


روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ 

با توجه به مدرسه رفتن زمان درس خواندن فرق می کرد مثلاً روز هایی که مدرسه می رفتم ۵ ساعت درس می خواندم و بقیه روز هایی که مدرسه نبود ۶ ساعت درس می خواندم و تقریبا نصف زمان خود را به تست زنی اختصاص می دادم.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ 

بله ؛دفتر برنامه ریزی داشتم . تکمیل دفتر به من کمک می کند که پیشرفت خود را در زمان و تست زدن ببینم یعنی می بینم پیشرفت کردم در طول یک هفته یا خیر.


روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 

سوالاتی که اشتباه داشتم مجدد حل می کردم  و سوالاتی که مشکل داشتم را از روش پاسخنامه و سعی می کردم از روش جدید حل کنم. 


برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

بعد از تدریس معلم درس مجدد در خانه می خواندم و روی کتاب درسی تسلط کافی پیدا می کردم و بعد از آن شروع به حل سوال می کردم. 


برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 

از تابستان پایه پنجم به ششم‌ .


از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

من از کتاب ۱۲ آزمون کانون استفاده کردم و بیشتر از آزمون های کانون استفاده می کردم.


از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 

من علاوه بر آزمون های هوش آزمون های استعداد تحصیلی را می دادم و تحلیل می کردم و از سوالات آن استفاده می کردم.


با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

 من اول درسنامه را می خواندم و بعد شروع به حل سوالات می کردم و گزینه مورد نظرم را می نوشتم برای حل سوال و برای پاسخنامه اول سعی می کردم سوالی که غلط پاسخ دادم را خودم دوباره حل کنم بعد از روش پاسخنامه استفاده می کردم.


هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

من برای مرور هر منبعی که داشتم را ۲ بار مطالعه می کردم. 


چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ 

بیشتر تمرکزم روی استعداد تحلیلی بود ولی در کنار ان استعداد تحصیلی را هم پیش بردم برای مثال اگر روزی ۶ ساعت مطالعه داشتم سه و نیم ساعت استعداد تحلیلی و دو و نیم ساعت استعداد تحصیلی.


برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

من در آن دوران فقط آزمون می زدم و مرور می کردم آزمون های کانون که جمع بندی بود شرکت کردم.


آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ 

بله شرکت کردم.

Menu