گفت و گو با علی زارع قبولی تیزهوشان نهم به دهم از نقده

مصاحبه با علی زارع قبولی تیزهوشان نهم به دهم از نقده

گفت و گو با علی زارع قبولی تیزهوشان نهم به دهم از نقده

نام و نام خانوادگی: علی زارع

پایه: نهم 

نام شهر و استان: نقده – آذربایجان غربی

میانگین تراز: 6200

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال 1402 ( پایه هشتم ) و در 36 آزمون شرکت کردم 

شغل و تحصیلات مادر: معلم – فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: معلم – فوق لیسانس

مصاحبه‌گر : رضا بهزاد 

 

  1. 1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

با تجربه خانوادگی که از طریق خواهر بزرگترم اتفاق افتاده بود با کانون آشنایی داشتیم.

 

 

  1. 2- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

شرکت در آزمون ها باعث شد تواناییهای خودم را بشناسم، با نوع سوالات تیزهوشان نهم به دهم آشنا شوم و از همه مهمتر شرکت در آزمون حضوری مدیریت جلسه را در من تقویت کرد.

 

 

  1. 3- آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

در آزمون های هدفگذاری به جزء یک مورد شرکت نمی کردم اما در آزمون های مشابه پارسال مرتب شرکت می کردم و باعث می شد نقاط ضعف و قوت خودم را برای آن آزمون شناسایی کنم.

 

  1. 4- مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله مطابق برنامه راهبردی درس می خواندم و چون از تابستان شروع کرده بودم مشکلی در برنامه ریزی مطالعاتی برای آزمون و مدرسه نداشتم و همیشه از بودجه بندی مدرسه جلوتر بودم.

 

  1. 5- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

علوم تجربی و مجموعه دروس عمومی، روش مطالعه علوم به این صورت بود که ابتدا مبحث را با دقت می خواندم و سپس با یک یا دو روز فاصله تست های آن را پاسخ می دادم اما برای دروس عمومی از روش مطالعه مبحث و سنجش به روش شفاهی توسط پدر و مادرم استفاده می کردم.

 

 

  1. 6- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

بله در درس فارسی تیزهوشان مشکل داشتم و با افزایش دقت و تعداد تست زنی این ضعف را برطرف کردم.

 

 

  1. 7- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

به صورت میانگین روزانه 4 ساعت هم برای مدرسه و هم برای آزمون های قلم چی درس می خواندم و همیشه تست زنی نداشتم، روزهایی که تست می زدم حدودا 25 درصد برنامه را به تست زنی اختصاص می دادم.

 

 

  1. 8- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله دفتربرنامه ریزی دارم و در نظم دادن به کارهای روزانه ام نقش بسزایی داشت.

 

  1. 9- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

معتقدم پیوستگی در آزمون ها و حضور در میدان رقابت دانش آموز را پخته تر می کند و میزان تسلط و آمادگی افزایش می یابد.

 

  1. 10- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

بله تحلیل آزمون انجام می دادم روزهای آزمون و پس از انتشار دفترچه پاسخ تمامی سوالات را تحلیل می کردم.

 

 

  1. 11- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله در بخش هنر و موسیقی به ویولن علاقه دارم و در کلاسهای آن شرکت می کنم.

 

  1. 12- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

در دوران امتحانات مدرسه کتابها را با تسلطی که داشتم با دقت مطالعه می کردم و یک روز قبل از امتحان نمونه سوال سالهای قبل را تمرین می کردم.

 

  1. 13- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از سال هشتم هدف خودم را که موفقیت در آزمون تیزهوشان بود را مشخص کردم و در این مدت با جدیت ادامه دادم.

 

  1. 14- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت ‌و دقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

در این بخش از منابع قلم چی استفاده نکردم.

 

 

  1. 15- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

برای این بخش یعنی استعداد تحصیلی بیشتر از سوالات کتاب آبی کمک گرفتم و برایم کافی بود.

 

 

  1. 16- با چه روشی کتاب‌های خود را مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

مطالعه درسی خودم را با روش مطالعه درسنامه و سپس تست زنی انجام می دادم، و برای تحلیل سوالات از درسنامه استفاده می کردم.

 

 

  1. 17- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

مطالعه منابع را تکرار می کردم به خاطر اینکه آن دسته از سوالاتی را که در بار اول اشتباه پاسخ دادم را دوباره تمرین و تکرار کنم.

 

 

  1. 18- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با توجه به تسلط خوبی که به منابع استعداد تحصیلی داشتم با برنامه ریزی و انتخاب منابع مناسب سطح مطالب استعداد تحلیلی را نیز بهبود بخشیدم.

 

  1. 19- برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خرداد ماه) به چه صورت بود؟

در این دوران سوالات سالهای قبل را تمرین کردم.

 

  1. 20- آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

خیر در این آزمون ها شرکت نکردم.

مطالب مرتبط

Menu