نام و نام خانوادگی: نیما عزیزی
پایه: ششم
نام شهر و استان: کرمانشاه ، شهرستان دالاهو ، شهر کرند غرب
میانگین تراز: 5900
از چه سالی عضو کانون بوده اید و چند آزمون شرکت کرده اید: به مدت یک سال عضو کانون بوده ام و بدون غیبت
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی ، کارشناسی ارشد
شغل و تحصیلات پدر: کارمند کمیته امداد ، کارشناسی
مصاحبهگر : مهرداد زمانی
1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
خواهرم از قبل دو سال عضو کانون قلم چی دالاهو بود و با پدر و مادرم در جلسات کانون شرکت می کردیم با کانون آشنا شدم و سال گذشته خواهرم ساغر عزیزی در آزمون تیز هوشان نهم به دهم شرکت کرد و برگزیده شد
2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
دستاوردهای زیادی داشت از جمله نظم در مطالعه و داشتن برنامه ریزی و تقویت روحیه ی رقابت و آشنایی با سوالات تستی
3-آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بعضی از آزمون ها را شرکت می کردم هدف گذاری با هدف رشد علمی با معیار چند از ده و مشابه پارسال با هدف آمادگی برای آزمون های اصلی
4-مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
سعی من بر این بود که مطابق برنامه کانون پیش برم اما در بعضی موارد و به ندرت گاهی مجبور بودم با برنامه مدرسه پیش بروم البته در فکر جبران هم بوده ام و در فضاهای باز خودم را به برنامه راهبردی می رساندم
5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
در اکثر درس ها معمولاً خوب عمل می کردم و علوم و ریاضی از نقطه قوت های من بودند
6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
البته بعضی روش ها ضمن اینکه ممکن است خوب باشه ولی شاید کارایی زیادی نداشته باشه بنابراین لازمه که از نتیجه عملکرد خود ارزیابی داشته باشیم و لازم باشه تغییر هم داشته باشیم و من در درس فارسی این تجربه را داشته ام
7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟.
حدود 4 ساعت و روزی یک ساعت را به تست زدن اختصاص داده ام
8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله دفتر برنامه ریزی میتونه علاوه بر برنامه ریزی در دستیابی به روش درست مطالعه کمک زیادی داشته باشه
9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
ما باید به اهداف بزرگتری در زندگی توجه داشته باشیم
10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
بعد از هر آزمون سوالات غلط ، نزده و شک دار را بررسی می کردم و آموخته را در دفتری یادداشت می کردم
11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
سخت کوشی که آموختن آن در زندگی یک ضرورت است
12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
مطالعه مفهومی قبل از شروع امتحانات و در روزهای امتحان نمونه سوالات کانون را خواهم خواند
13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از اواسط سال تحصیلی
14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
تمام منابع تیزهوشان را که در کانون منتشر شده بود، تهیه کرده بودم و هر کدام را با همراهی مادرم خواندم و همیشه به دقت و هوش کلامی توجه ویژه داشتم
15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
کتاب های سه سطحی واقعا عالی بودن و به پیشرفت من کمک زیادی کرد
16-با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه بعد تست
17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
گاهی مطالب خوانده شده تکرار هم می کردم البته به اندازه و تا حدی که مطمئن بودم یادگیری من کامل شده
18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
بیشتر به استعداد تحصیلی توجه داشتن و طوری هم نبود که استعداد تحلیلی را کنار بگزارم هر دو برای موفقیت ضروری است
19-برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در دوران جمع بندی نوشته های خودم را بیشتر می خواندم
20-آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله اتفاقا این آزمون ها در آماده کردن من برای شرکت در آزمون تیزهوشان سهم زیادی داشت و انگیزه ی من را برای قبولی بیشتر نمود
