نام و نام خانوادگی دانش آموز: فاطمه زهرا خلیلی
نام شهر، استان: تهران، تهران
رشته و منطقه کنکور: ۳۲ منطقه ۱ تجربی
سال های حضور در کانون: ۷ سال
تعداد آزمون: ۱۶۷ آزمون
تحصیلات و شغل مادر: لیسانس مدارک پزشکی - خانه دار
تحصیلات و شغل پدر: دکتری آموزش عالی - هیئت علمی
رتبه در کنکور تجربی ۱۴۰۱: ۳۲ منطقه ۱ و ۷۶ کشوری
مهمترین چیزی که در این سالها از کانون و آزمونها یاد گرقته اید چیست؟
پیوستگی، تسلیم نشدن، مواجهه با اشتباهات و اصلاح آنها که همگی بخشی از مسیر دستیابی به موفقیت هستند.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
برای من پیوستگی، هدف گذاری کوچک و بزرگ و درس گرفتن از اشتباهات را میتوان از دستاوردهای آزمونهای کانون نام برد.
نقاط قوت شما کدام درس ها بود؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
درس فیزیک و شیمی نقاط قوت من بودند که در کنکور به ترتیب ۹۳ و ۹۰ درصد زدم. در طول سال تحصیلی سعی کردم تمام تیپهای تستی ممکن را حل کنم، جایی برای عقب افتادگی در این دروس باقی نذارم و تست سرعتی زیادی کار کنم تا سرعت حل مسئلهام بالا رود.
در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید؟ (تغییر درصدها را ذکر کنید)
درس ریاضی در طول سالیان تحصیل برای من اسان بود به همین دلیل در ابتدای سال کنکور تمرکز کمتری به آن داشتم. این اتفاق سبب کاهش درصد من تا ۲۰ و ۳۰ شد و در دی و بهمن این اتفاق من را بسیار شوکه کرد. با افزایش ساعت مطالعه ریاضی در هفته، تعویض منبع و حل چندبارهی غلطهایم توانستم درصد ریاضیام را دوباره بالا بیاورم و به میانگین ۸۰ در آزمونها برسانم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت می کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله - سعی میکردم با برنامه ریزی شخصی و مرورهای سریع به بودجه بندی آزمونها و مدرسه برسم. عقب ماندگیها را با پیشخوانی و فراموشیها را با مرورهای چندباره و چند روزه پر میکردم. در سال کنکور همواره تلاشم بر این بود که جایی برای عقب افتادگی باقی نذارم.
کنکور و سوابق تحصیلی آیا شما این دو را دوگانه می بینید یا در یک مسیر است؟ لطفا توضیح دهید.
هر دو در یک مسیرند. نمیشود بدون پیشرفت در سوابق تحصیلی انتظار نتیجه کنکور فوق العاده را داشت. رها کردن هر یک از این دو اشتباه بزرگیست.
تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟
بعدازظهر روز آزمون همه غلطها و نزدهها را بررسی میکردم. در برخی دروس مانند زیست و شیمی شکدارهایی که درست زده بودم را نیز با پاسخنامه چک میکردم.
شما از چه منابع کانون استفاده می کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟لطفا با جزِئیات توضیح دهید.
تنها از سه سطحی ریاضی دوازدهم استفاده کردم. سوالات سخت و مطلوبی داشت و به آمادگی برای آزمون کمک میکرد. تنها ایراد آن پاسخنامه خیلی خیلی کوتاهش بود.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کرد؟
بله - دیدگاه من در برنامه ریزی هفتههای آتی و ارزیابی عملکردم را بهبود میبخشید.
تکنیک ها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کردید؟
بله - سوالات آسان را در دور اول حل میکردم و سوالات سخت و زمانبر را به دور دوم موکول میکردم. از تکنیک زمان نقصانی نیز استفاده میکردم.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟
من خواهر و برادر کوچکتر از خودم دارم و مادرم نقش پررنگی در آرام نگهداشتن محیط خانه برای درس خواندنم داشتند. همهی شرایط را برایم مهیا میکردند تا بتوانم در آرامش درس بخوانم. پدرم به من مشاورهی درسی و برنامهریزی میدادند تا بتوانم مسیر درستتری را انتخاب و طی کنم. مدام من را راهنمایی میکردند و اگر پدرم نبود نمیتوانستم این مسیر را به این خوبی طی کنم.
