گفتگو و مصاحبه با دانش آموز پر تلاش نهم رادین قهرمان زاده

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز پر تلاش نهم رادین قهرمان زاده که هدف شرکت در آزمون‌های مدارس برتر را دارد.

گفتگو و مصاحبه با دانش آموز پر تلاش نهم رادین قهرمان زاده

نام و نام خانوادگی :رادین قهرمان زاده

مقطع و رشته : نهم

نام شهر و استان : تهران-تهران

میانگین تراز: 6200

سال‌های حضور در کانون : ۱ سال (نهم)

چند آزمون شرکت کرده است : 16

تحصیلات مادر : مقطع کارشناسی 

تحصیلات پدر : مقطع کارشناسی 

نام مصاحبه گر: مهدی دهقان مرد


1.آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

.بله برای تست زنی بعضی مواقع از نمونه سوالات و آزمون های قبلی کانون استفاده میکنم.این تست ها به عنوان منبع تست زنی عالی استبه خصوص آزمون های قبلی که آمادگی من را برای آزمون پیش رو افزایش می دهد و امکان آزمون خطا را به حداقل می رساند و با استفاده از آنها می توانم اشکالات خودم را قبل آزمون پیدا کنم تا سر جلسه آزمون تعداد غلط خیلی کمتری داشته باشم و در ادامه بتوانم درصد و تراز خوبی کسب کنم.

2.روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چه بود؟

از آنجایی که معلم های مدرسه امتحان های هفتگی زیادی از ما می گرفتند ما موظف بودیم هر هفته خودمان را برای امتحان آماده کنیم و چون از قبل بحث خوب کار کرده بودیم درس هارا به صورت تورق سریع مرور میکردم و دیگر شب امتحانی نمی خواندم در ضمن از دروس قبلی تست زنی هم میکردم تا هدف اصلی خودم که تیزهوشان بود را فراموش نکنم.

3.در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

با برنامه ریزی درست و اصولی این کارا انجام می دهم.چون تا حدودی آمادگی برای آزمون های مدرسه خودم دارم ولی سعی ام را میکنم تا در کنار برنامه راهبردی آزمون‌ها مطالعه کافی برای امتحانات میانترم اساتید هم داشته باشم و با استراتژی درست هم به مباحث آزمون برسم و به امتحانات خودم رو به نحوه احسن بدهم.

4.شرکت در آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه دارد؟

تاثیر مثبتی داشته است چون وقتی درسی را به صورت دقیق می خوانم و از آن تست زنی انجام می دهم تسلط بیشتری بر متن کتاب پیدا میکنم و تاثیر زیادی بر وضعیت درسی من نیز دارد چون فراتر از کتاب درس می خوانم و رشد خوبی در مدرسه دارم.

5.مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه؟

بله، با قرار دادن دروس در برنامه راهبردی در اولویت اول و قرار دادن تکلیف های مدرسه در اولویت دوم میتوانم مطابق برنامه راهبردی حرکت کنم به این صورت که هدف اصلی خودم را بر اساس بودجه بندی آزمون قرار می دهم و اهداف فرعی مثل تکلیف مدرسه،امتحانات میان ترم و ...را در اولویت بعدی قرار می دهم.

۶. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله مشاور و پشتیبان بنده به صورت کامل و دقیق این موضوع را توضیح دادند و بنده در آزمون‌ها از این روش استفاده می کنم این تکنیک به من کمک می کند تا از اتلاف وقت سر جلسه آزمون جلوگیری کنم و بتوانم از ثانیه به ثانیه وقت خودم بهترین استفاده را داشته باشم.در ضمن می توانم با تمرکز بالا به سوالات جواب بدم چون دیگر نگران از دست دادن تایم آزمون نیستم و می توانم آن را به راحتی مدیریت کنم.

۷. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 بعد از آزمون ما با ۳نوع سوال مواجه هستیم سوالاتی که پاسخ آنها اشتباه بوده است و روش ما برای تحلیل پیدا کردن علت اشتباه و یادداشت کردن نکته آن است سوالات صحیح از دیگر سوالات آزمون است که ما باید برخی از آنها را که با دقت بررسی کنیم تا نکته پنهانی باقی نماند معمولا سوالات دو به شک و چند موردی را بررسی میکنیم.در آخر سوالات نزده ای که باقی مانده را نگه داشته و در طول هفته در حین مطالعه هر درس به آن پاسخ می دهیم.

 ۸.نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آنها چگونه است؟

علوم و ریاضی و زبان نقاط قوت من هستند زبان چون کلاس آموزشگاه می‌روم برایم راحت است و سر جلسه به راحتی به سوالات پاسخ می دهم علوم هم بخش های مختلفی دارد که بر اساس هر بخش روش جداگونه ای را دارم مثلا زیست را به صورت حفظی و فیزیک را به صورت مفهومی می خوانم در رابطه به ریاضی هم بیشتر تست میزنم تا مسلط بشوم.

Menu