نام و نام خانوادگی: آرش آهنگری
مقطع و رشته تحصیلی: دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان: تهران-تهران
میانگین تراز در آزمون های برنامه ای کانون: 6900
سالهای حضور در کانون: یک سال ( دوازدهم )
در چند آزمون شرکت کرده اید: 26 آزمون
نام مصاحبه گر: محمدرضا آقانقی
1- اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
در اولین آزمون ( ابتدای پایه یازدهم ) با تراز 6100 شروع کردم و در آزمون های آخر ( جمع بندی پایه دوازدهم ) به تراز 6900 دست یافتم.
2- مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
انسجام روند مطالعاتی، داشتن برنامه ریزی طبق برنامه راهبردی آزمون ها، اولویت قرار دادن تست زنی و شرکت مستمر در آزمون های کانون از مهم ترین عوامل حفظ تراز و پیشرفت من بودند.
3- برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
جمع بندی پایه با محوریت پایه یازدهم، مرور یادگیری های ناقص و جمع بندی نیمسال اول دوازدهم محوریت عملکرد من در دوران نوروز بود.
هم چنین در دوران نوروز به سراغ آزمون های جمع بندی سال های اخیر کانون رفتم و آنها را مجددا بررسی نمودم.
4- منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟
اولین منبع من در دوران نوروز کتاب نوروز بود بدین ترتیب که ابتدا با آزمون های کتاب نوروز و روش بازیابی نقاط ضعف خود را شناسایی می کردم سپس بر اساس اهمیت و تعداد تست هر مبحث در کنکور سراسری، طبقه بندی مباحث را انجام می دادم و به سراغ رفع اشکال هر مبحث می رفتم.
5- شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
از طریق کارنامه مبحثی و پنج نوع درس اشکالاتم را استخراج کردم و اقدام به پوشش آن مباحث و حل تست های بیشتر کردم.
6- از چه زمانی جمعبندی را شروع کردید و روشتان چگونه بود؟
از اوایل اسفندماه جمع بندی خود را آغاز کردم.
ابتدا پایه های دهم و یازدهم را به طور کامل مرور کردم و سپس با تست های زیاد (هم درس به درس و هم جامع) اقدام به پوشش تمام مباحث کردم و بعد از آن، پایه دوازدهم و کنکور های سال های گذشته را جمع بندی کردم.
7- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
تحلیل آزمون های گذشته و برنامه ریزی برای آزمون های آینده باعث می شود درس خواندن هدفمند باشد و چون در آزمون ها با برنامه ریزی و به صورت مرتب شرکت کردم این موضوع باعث پیشرفت من شد.
8- تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
بله، استفاده از تکنیک ضربدر منها و زمان های نقصانی را خیلی دوست داشتم و مرتبا در آزمون ها استفاده کردم و به همین دلیل در کنکور به صورت مسلط آنها را به کار گرفتم.
9- آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله
الف) انگیزهتان چه بود؟
آمادگی برای آزمون پیش رو و همچنین آشنایی با ایده طراحان متعدد.
ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
باعث می شد طی دو هفته ای که تا آزمون بعدی زمان دارم با برنامه ریزی پیش بروم و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنم.
10- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
. کارنامه اشتباهات=> به دلیل مشاهده سوالات غلط و نزده به صورت یکجا
. کارنامه پنج نوع درس=> مشاهده روند پیشرفت یا پسرفت در دروس مختلف
11- روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤالهای ساده؟
همه سوالات را تحلیل می کردم اما از مباحث غلط و نزده، تست های بیشتری حل می کردم.
ابتدا سوالات ساده ای را که غلط پاسخ دادم بررسی می کردم و سپس سراغ بقیه سوالات می رفتم.
12- به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
هرچه به کنکور نزدیک می شدیم زمان تست زنی بیشتر می شد، مثلا پس از نوروز در هر روز 7 تا 9 ساعت را به تست زنی اختصاص می دادم و 2 تا 3 ساعت را به مطالعه.
13- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، از لحاظ انسجام و عمل به برنامه باعث پیشرفت می شود و در کل باعث منظم شدن داوطلب می گردد.
14- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
. کتاب آبی=> ارائه تعداد سوالات مناسب از هر مبحث، مناسب برای زمان دو هفته ای بین آزمون ها
. کتاب زرد=> کنکور های سال های گذشته
