گفت وگو با سیده مریم اصلانی؛ قهرمان پیوستگی

به آینده و هدف و انتهای کار نگاه میکنم و این باعث می‌شود نقش و اهمیت ادامه دادن برایم پر رنگ شود

گفت وگو با سیده مریم اصلانی؛ قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: مریم اصلانی 

استان و شهر: گیلان،لاهیجان

پایه تحصیلی: دوازدهم انسانی

تعداد سال کانونی: چهار سال 

میانگین تراز: 6400

نام مدرسه: فرزانگان امام رضا

تحصیلات و شغل پدر: فوق لیسانس باستان شناسی، بازنشسته میراث فرهنگی

تحصیلات و شغل مادر: فوق لیسانس پژوهش هنر، دبیر گرافیک


مصاحبه گر:  پروانه نباتی

پشتیبان: سودابه زارع



  1. چگونه با آزمون های کانون آشنا شدید و چه زمانی تصمیم گرفتید در آزمون ها ثبت نام کنید؟

از زمان دبستان با آزمون های کانون آشنا بودم و از راهنمایی بخاطر جو مدرسه و صحبت با بچه ها آشنایی ام بیشتر شد و در آزمون ها ثبت نام کردم. 


  1. مهمترین دستاورد خود را از شرکت در آزمون های کانون چه می دانید؟

 بنظرم مهم ترین دستاورد شرکت در آزمون های کانون فرصت مرور و رساندن مطالب آزمون است.دانش آموز مجبور می شود که خودش را طبق بودجه بندی پیش ببرد و مطالب را بار دیگر مرور کند و یا فرصت یادگیری درس های جدید را زودتر داشته باشد 


  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟

تصمیم دارم که شرکت کنم اما فعلا به دلیل تغییر رشته دادن به رشته انسانی به زمان بیشتری برای رساندن مطالب طبق بودجه بندی نیاز دارم اما در این آزمون ها شرکت خواهم کرد چون آمادگی آزمون بیشتر خواهد شد


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ دلیل استفاده را توضیح دهید

از کارنامه اصلی آزمون برای بررسی دقیق سوالات و پیدا کردن دام ها استفاده میکنم

 

  1. آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ برای پوشش دادن تفاوت های احتمالی طی دو هفته چه کاری انجام می دهید؟

بله.سعی میکنم طبق بودجه بندی هر آزمون مطالب را برسانم و اگر تفاوتی بود با برنامه ریزی دقیق تر در طول یک هفته بتوانم مبحث مورد نظر را بخوانم و تست بزنم

 

  1. برنامه‌ریزی مطالعاتی خود را چگونه انجام می‌دهید؟ روزانه، هفتگی یا بعد از هر آزمون؟

 طریقه برنامه ریزی من هفتگی است ولی مباحثی که قرار است خوانده شود هر هفته متفاوت است 


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

  فکر میکنم جامعه شناسی و فلسفه 

برای درس جامعه شناسی اول کتاب و نکاتش را به دقت میخوانم و زیر نکات مهم خط میکشم و اگر چیزی لازم باشد یادداشت میکنم و بعد از تمام شدن مبحث مورد نظر تست های آموزشی آن قسمت را میزنم و در روز های بعد قبل مطالعه درس های جدید تر با تست زدن درس های قبلی را مرور میکنم

برای درس فلسفه هم همین کار را انجام می دهم اما با این تفاوت که به نظرم برای فلسفه باید تست های بیشتری زده شود چون تنوع و مفهوم سوالات میتواند بیشتر باشد


  1. آیا درسی بوده که در آن ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت خود تبدیل کرده باشید؟ کدام درس و چه کاری انجام دادید؟

بله در درس های تماما حفظی مثل جغرافیا مطالب فراموش میشد ولی با زدن تست های مروری تا حد زیادی از فراموش شدن مطالب جلوگیری می شود 


  1. آیا تاکنون در آزمون‌های کانون غیبت کرده‌اید؟ چند آزمون و دلیل غیبت شما چه بوده است؟

 اوایل تابستان درگیر امتحانات تغییر رشته ای بودم و در یک یا دو آزمون غیبت کردم


  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می دهید و روش شما چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

بعد از ظهر بعد از آزمون سوالات نزده یا غلط را تحلیل میکنم سوالات با پاسخ های درست هم نگاه میکنم 

 

  1. از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را کردید؟ چگونه و در چه زمان‌هایی از آن استفاده می‌کنید؟

بیشتر از کتاب های کمک درسی و از مجموعه ی قلمی از کتاب های سه سطحی استفاده میکنم.بعد از خواندن مطالب به سراغ تست ها میروم تا در ذهنم بمانند و روزهای بعد هم برای مرور تست هایش را میزنم

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله.ساعت های مطالعه را در آن ثبت میکنم و در هفته تعداد ساعات مطالعه دروس را نگاه میکنم تا اگر در درسی کم کاری شده و یا تست های کمتری زده شده بتوانم کمبودشان را جبران کنم 

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بطور ویژه پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 پدر و مادرم محیط آرامی را فراهم کردند تا بتوانم درس بخوانم 


  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

 بله فوتبال و فوتسال بازی میکنم 


  1. وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟

 به آینده و هدف و انتهای کار نگاه میکنم و این باعث می شود نقش و اهمیت ادامه دادن برایم پر رنگ شود و خستگی از تنم بیرون برود 


  1. معمولا با خودتان رقابت می‌کنید یا دوستانتان؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره‌ یا ترازتان در آزمون؟

 با خودم رقابت میکنم که هر بار از بار قبل بهتر باشم و ناخودآگاه به همین دلیل با بقیه هم وارد رقابت درسی می شویم و سعی میکنم اگر در درسی ضعف دارم با افزایش ساعت مطالعه و تست های بیشتر جبران کنم


  1. کدام بخش مجله آزمون برای شما جالب تر است؟

 مصاحبه با رتبه برترها را مطالعه می کنم

Menu