نام و نام خانوادگی: مهدی علم بیگی
مقطع و رشته: نهم
نام شهر و استان:استان قزوین شهرستان تاکستان
میانگین تراز: 6278
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1403- 13 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد-دیپلم
مصاحبهگر :نرگس رحمانی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
پاسخ: از طریق آشنایان –بله برادرم عضو کانون بود
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
پاسخ: نزدیک به یکسال-از سال1403
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
پاسخ: 13 آزمون اصلی شرکت کرده ام و در آزمون های هدیه شرکت نکرده ام
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
پاسخ: کسب مهارت تست زنی و آشنایی با انواع تیپ سوالات
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
معیارها این موارد است:
- من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
د) منابع من کانونی بود.
پاسخ: من در تمامی این موارد دانش آموز کانونی بوده ام – (کم غیبت-شرکت درآزمون های هدفگذاری و...)
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ (فرض مصاحبه با قهرمانان پیوستگی می باشد)
پاسخ: خیر خسته نشده ام چون باعث پیشرفت من شده است
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
پاسخ: بله در دو آزمون که یکی را در موسسه دیگر بودم و دیگری در مسافرت بودم
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پاسخ: باعث شد که تجربه کسب کنم و نکاتی را یادبگیرم
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
پاسخ: خیر در آزمون های هدفگذاری شرکت نمیکنم
10- آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
پاسخ: بله جهت آشنایی بیشتر با سواات در این آزمون ها شرکت میکنم
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
پاسخ: از کارنامه آزمون ها و هر از چند گاهی کارنامه بازیابی و کارنامه آزمون ها
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
پاسخ: سعیم را میخواهم بکنم تا با شخصی سازی از طریق هماهنگی برنامه برنامه مدرسه و برنامه راهبردی وارد آزمون شوم
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
روش مطالعه من تند خوانی است و از دوباره خوانی هم استفاده میکنم
15-در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
پاسخ:در درس ریاضی به روش بازیابی نزدیک ترم
16-روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
پاسخ: سعی میکنم علاوه بر سوال های غلط و بدون پاسخ سوالات درست را نیز در آنها شک دارم را تحلیل میکنم
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
پاسخ: بله. کمی نارراحت شدم و تصمیم گرفتم از غرور کاذب پرهیز کنم خانواده ام به من دلداری دادند
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
پاسخ: مادرم است که نکات مهم را گوشزد میکرد
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
پاسخ: فارسی-عربی-مطالعات-پیامها-ریاضی- روشم برای ریاضی حل سوالات تستی و برای فارسی و عربی آموزش مفهومی و مابقی تند خوانی
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
پاسخ: بله درس ریاضی با کمک معلم و حل سوالات مربوطه
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
پاسخ: 4 ساعت تست و 1-2 ساعت تشریخی خوانی با نزدیکی به آزمون این مدت بیشتر میشود و البته در تابستان تاکنون اینگونه نبوده است که تست بزنم
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
پاسخ: پاییز نیمسال دوم و انشالله امتحانات نهایی و خرداد
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
پاسخ: نقش سنجشی و آموزشی زیرا سوالات هم آموخته هایم را محک میزند و هم نکات جدید می آموزد
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
پاسخ : تقریبا موفق به شناخت سوالات ساده نشده ام
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
پاسخ: دقیق نمیدانم اما حدودا 18 تا
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سؤالهای ساده
پاسخ: بررسی اشتباهات اولویتم است
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
پاسخ : مدرسه و به خصوص معلم ها مرا در رسیدن به هدفم مصمم کردند
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
پاسخ: بله آنها سعی میکنند علت را بدانند و سپس از من میخواهند که در مسیر پیشرفت قدم بردارم
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
پاسخ: خیر نمیبینند
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
پاسخ: بله باعث برنامه ریزی و پیشرفت بهتر من میشود
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
پاسخ: سه سطحی علوم – و کتاب آبی ریاضی سوالات مناسبی دارد
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
1) قهرمان پیوستگی
2) قهرمان پیشرفت
من خود را جزو هر دو میدانم
