نام و نام خانوادگی: مهدیه آقاسرشار
رتبه کنکور 1402 : 8527
رتبه کنکور 1403 : 917منطقه دو
رشته و دانشگاه قبولی : روان شناسی دانشگاه قم
تراز کنکور : 8661
تراز سوابق تحصیلی: 9557
معدل : 17.27
نام شهر و استان: قم
میانگین تراز: 5500
سالهای حضور در کانون: 2 سال. سال یازدهم و دوزادهم
چند آزمون شرکت کرده است: 45 مرحله آزمون
شغل و تحصیلات مادر: ابتدایی. خانه دار.
شغل و تحصیلات پدر: سیکل. راننده
درصد دروس در کنکور 1403:
ریاضی 18٪ فنون 34٪ علوم اجتماعی 49٪ روانشناسی 58٪ عربی 45% تاریخ و جغرافیا 21٪ فلسفه و منطق 10٪ اقتصاد 73٪
مصاحبهگر : معصومه فقیه خرم
سوالات ثابت:
- اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
از 4100 تا ۵5۰۰.
- مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
جمع بندی درست و استفاده از کنکورهای سال های گذشته.
- چه تغییراتی امسال نسبت به سال گذشته داشتید که باعث شد به هدف خودتان برسید؟
پارسال اصلا به شکل کنکوری مطالعه نداشتم و امسال تصمیم گرفتم هدفگذاری های کوتاه مدت داشته باشم و با استمرار برای پیشرفت هدفگذاری نمایم.
- برنامه شما برای دوران امتحانات چه بود؟
عمده تمرکزم روی امتحانات نهایی است و سعی کردم زمان و کیفیت مطالعه و یادگیری تشریحی را با حل کردن نمونه سوالات امتحانی تقویت نمایم.
- منابع شما برای دوره امتحانات چه بود؟
اصلی ترین منبع من کتاب درسی بوده و در کنار آن حتما برای حل نمونه سوال امتحانی هم وقت گذاشته ام.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی به آزمونها باعث شد که مدیریت زمان را یادبگیرم و بتوانم به خوبی در هر آزمون سرعت عملم برای حل سوالات بیشتر در زمان محدودتر را تقویت نمایم.
- تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
تکنیک ضربدر و منها باعث شد حدود ۲۰ دقیقه زمان اضافه بیاورم و در استراتژی بازگشت بتوانم سوالات بیشتری حل کنم. بله در کنکور هم استفاده کردم.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اصلی که برای بررسی کارنامه به همراهم مشاورم استفاده می کردم و کارنامه هدفگذاری.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله طبق برنامه راهبردی پیش می رفتم و باتوجه به توان مطالعاتی ام اول اولویتم را روی دروس دوازدهم می گذاشتم و بعد در هفته دوم روی دروس پایه که توانمندتر بودم. معمولا حل تست و مرور هم در هفته دوم انجام می دادم.
- در آزمونهای دوهفته یکبار به صورت حضوری شرکت میکردید یا آنلاین؟ چرا؟
اکثرا آنلاین شرکت می کردم. چون روزهای جمعه رفت و آمد برایم سخت بود.
- روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤالهای ساده ؟
ابتدا سوالات غلط را تحلیل می کردم و بعد سوالات نزده را. درنهایت سعی می کردم روی سوالاتی که نکاتش برایم مهمتر بود وقت بگذارم و آن ها را به شکل جداگانه بنویسم و بررسی کنم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله. دفتر کمک کرد بتوانم مدیریت بیشتری روی برنامه روزانه ام داشته باشم و بتوانم به شکل بهینه از توانمندی های خودم بهره مند شوم.
- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب زرد و آبی کانون استفاده می کردم.
کتاب زرد که شامل کنکورهای سال های قبل است برای دوران جمع بندی منبع مناسبی است. و کتاب آبی شامل تست های شناسنامه دار کنکورهای سال قبل و آزمون های سال های قبل کانون است.
- اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردیبهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
بله افزایش تراز داشتم. چون بعد از کنکور اردیبهشت هنوز زمان داشتم برای مطالعه ی دروسی که ضعف بیشتری داشتم و چون با سوالات کنکور اردیبهشت آشنا شده بودم اولویت های مطالعاتی ام روشنتر شده بود.
- برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
به صورت ترکیبی بین مطالعه ی دروس دوازدهم، دروس پایه را هم گنجانده بودم.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
تمرکز اصلی ام را روی امتحانات نهایی گذاشتم که با تاثیر سوابق تحصیلی بتوانم رتبه ی بهتری کسب نمایم.
- فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
انتظار رتبه ی بالای 1000 داشتم و زمان اعلام نتایج از کسب رتبه 3 رقمی خیلی شوکه شدم اما لحظه ی خیلی خوشحال کننده ای بود.
