گفتگو و مصاحبه با امیرعلی کاظم زاده دانش آموز پرتلاش پایه نهم

گفتگو و مصاحبه با امیرعلی کاظم زاده دانش آموز پرتلاش پایه نهم کانون قلمچی

گفتگو و مصاحبه با امیرعلی کاظم زاده دانش آموز پرتلاش پایه نهم

نام و نام خانوادگی:امیر علی کاظم زاده

 مقطع و رشته:پایه نهم

 نام شهر و استان:استان تهران شهر تهران

 میانگین تراز : ۶۵۰۰ 

سالهای حضور در کانون:اولین سال 

چند آزمون شرکت کرده است : ۱۴آزمون 

شغل و تحصیلات مادر:معلم دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر:لیسانس کارمند 

مصاحبه گر : سامان مالمیر 


1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟ 

بله هم در زمان امتحانات چه مدرسه و چه آزمون های آمادگی از سوالا￿ت تشریحی مدارس نمونه در سایت قلم چی و همچنین شرکت در آزمون های آمادگی که روزهای قبل از آزمون دوهفته یکبار قلم چی برگزار می شود استفاده می کنم.


2. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟ 

من سعی می کنم که مطالبی را که هر معلم در هر روزی یاد می دهد در همان روز مرور کنم و همچنین بعضی از روز هارو به مرور و جمع بندی کتابها اختصاص میدم بنابر این در هفته های پایانی نیم سال اول بیشتر روز ها را صرف جمع بندی و مرور دروس نیم سال اول کردم اما آزمون های قلم چی نیز نقش بسیار زیادی در جمع بندی من داشتند 


3. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟ 

در فاصله دو امتحان با هم حدود ۲ هفته وقت است من برای ایجاد تعادل هفته اول را به مطالعه دروس جدید انجام تکالیف و مطالب جدید می پرداختم و هفته دوم را به بودجه بندی برنامه راهبردی و مرور دروس می پردازم


4. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی پشت هم و منظم آزمون ها موجب شد که در بین فاصله آزمونی با آزمون بعدی خود یک هفته به مرور دروس بپردازم و از لحاظ جمع بندی دروس به من کمک کرد و همین مستمر درس خواندن باعث پیشرفت من در دروس مدرسه نیز شد.


5. شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

به مرور دروس و ایجاد علاقه بیشتر برای آماده شدن در آزمون ها به دانش آموزان کمک می کند همچنین که باعث ایجاد ترقیب برای پیشرفت را فراهم می سازد و همچنین حس اجباری بوجود می آورد که نظم درسی به فرد می دهد . باعث می شود درس ها به صورت مدام خوانده شود.

 

6. مطابق برنامه ی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامه ی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟ 

در سوال ۳ به این موضوع پاسخ دادم اما نکات تکمیلی شامل ۲ موضوع است اولین موضوع آزمون ها در بعضی مواقع با آزمون های مدارس هماهنگ نیستند و بودجه بندی آنان نیز هماهنگ نیستند و این موضوع باعث به هم خوردن برنامه درسی و نظم فکری می شود و دوم بودجه بندی امتحانی قلم چی با زمان درس دادن معلم ها استاندارد است یعنی ما حدود یک تا یک هفته و نیم پس از توضیحات معلم راجب دروس جدید وارد ازمون قلم چی می شویم که این نکته ای مثبت است 


7. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

من تقریبا در تمام آزمون ها دو درس هدیه و مطالعات رو ۱۰۰ میزدم همچنین تراز عربی و فارسی من نیز بالاتر از ۷۰ بودند اما دروس علوم و ریاضی از ۴۵ درصد تا ۷۰ درصد متغیر هستند. روش مطالعه این دروس نیز به این صورت هست که جزوه آن ها را میخوانم و سپس به حل تست و تحلیل آن ها مشغول می شوم.


8. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟ 

بله دفتر برنامه ریزی را از ابتدای سال به توصیه پشتیبان خود تهیه نموده ام و آن را به صورت منظم کامل می کنم. تکمیل دفتر برنامه ریزی به من کمک کرده است که بتوانم ساعات درسی و غیر درسی خود را متوجه شوم و سعی کنم که هر هفته میزان ساعات مطالعه خود را افزایش داده و از ساعات تلف شد خود بکاهم.

 

9.  تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟

بله سعی می کنم که برای آزمون ها زمان بندی دقیق داشته باشم اما به دلیل شرکت در آزمون های آنلاین بین ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت بعضی وقت ها از تایم بیشتری استفاده می کنم اما یک دوباری که به صورت حضوری در ازمون ها شرکت کرده ام سعی کرده ام به درستی زمان خود را مدیریت کنم.


10. تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟ 

من برای تحلیل آزمون ها ابتدا یک بار آزمون رو کامل میدم سپس سوال به سوال با پاسخ نامه آزمونم رو تحلیل می کنم و آنهایی را که به طور کامل متوجه نمی شم علامت می زنم تا بعدا چک کنم و همچنین از پشتیبان خود برای حل یک سری از سوالات کمک می گیرم تا بتوانم آن ها را به درستی تحلیل کنم.

مطالب مرتبط

Menu