گفتگو و مصاحبه با محمدرضا ناطقی دانش آموز پرتلاش پایه نهم

گفتگو و مصاحبه با محمدرضا ناطقی دانش آموز پرتلاش پایه نهم کانون قلمچی

گفتگو و مصاحبه با محمدرضا ناطقی دانش آموز پرتلاش پایه نهم

 نام و نام خانوادگی: محمدرضا ناطقی 

مقطع و رشته: پایه نهم 

نام شهر و استان:استان تهران،شهر تهران

میانگین تراز: ۶۸۰۰

سال‌های حضور در کانون: ۱ سال

چند آزمون شرکت کرده است: ۱۸ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: پیرایشگر، کارمند صرافی 

مصاحبه‌گر : سامان مالمیر

 

1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 

بله از نمونه سوالت موجود در سایت کانون استفاده می کنم زیرا فکر میکنم استفاده از این نمونه سوالات میتواند در فصل امتحانات نهایی  تاثیر گذارتر باشد و از آنجایی که نمرات این امتحان ها در قبولی من تاثیر دارد کسب نمره عالی در این امتحانات بسیار برای من مهم است و نمونه سوالات به من در این راه کمک می کند.

 

  • 2. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟ 
  • جمع بندی اول دروس در دی ماه بود و جمع بندی بعدی در آزمون هفت فروردین انجام می شود.به نظر من کتاب های نوروز و اگر برای تیزهوشان میخواهید هزار و پونصد سوال آمادگی آزمون تیزهوشان کتاب خوبی است و میتواند کمک کننده باشد زیرا از تمامی مباحث در این کتاب ها سوال وجود دارد.

 

  • 3.در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟
  • از آنجایی که در دوره امتحانات معمولا به مدرسه نمی‌رفتم در خانه اکثر اوقات ساعت مطالعه رو به هفت ساعت هم می‌رساندم تا بتوانم مباحث تستی و تشریحی را با یکدیگر پیش ببرم و بتوانم در آزمون های تستی و امتحانات تشریحی به یک اندازه علی ظاهر شوم.

 

  • 4. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  • پیوستگی در آزمون باعث شد که من بسیار بیشتر از قبل نسبت به درس هایم مسئولیت پذیر باشم و مطالعه منظم و مستمر را در برنامه ریزی خود قرار دهم و با برنامه ریزی دقیق و منظم بتوانم مباحث را به درستی و در زمان مناسب پیش ببرم و آن ها را برای لحظه آخر وشب امتحان نگذارم.

 

  • 5.شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 
  • مسلما تاثیر بسیار بسیار مثبتی بر من القا شد و تونستم که خودم را بیشتر به چالش بکشم و بنابراین بیشتر از قبل درس بخوانم. همچنین وضعیت رقابتی ای که برای من ایجاد شده بود باعث شده بود که بتوانم با انگیزه بیشتری درس بخوانم و نسبت به همکلاسی هایم از لحاظ درسی بسیار جلوتر باشم.

 

 

  • 6. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟
  • بله .ابتدا سعی میکنم دروس سنگین تر برای تیزهوشان رو با کتاب های جمع بندی تلنبار نکنم چون سطح بسیار بالایی دارند.و برای دروس دیگر تیزهوشان بیشتر درسنامه و تست زیاد تا ملکه ذهن بشه.ولی در عادی کتاب های آبی و یک ذهنیت درست از اینکه چه نوع سوالاتی رو مشکل دارم و ممکن هستش که بیان. بله از اون جهت مشکلی نیست.

 

  • 7. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  • فارسی ‌ ،عربی،زبان انگلیسی. ببینید همین نقاط قوت را من شاید براشون خیلی وقت کمی قائل میشدم ولی ضررش را هم دیدم توی یک آزمون. بعد از این فهمیدم که خب علاقه مند هستم و بگم که چرا بخونم من که بلد هستم.همین حرف باعث میشه که اون نقطه قوت را هم از دست بدی.

 

  • 8. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟
  • بله دفتر برنامه ریزی را از اول سال تهیه و از آن استفاده می کنم. تکمیل دفتر برنامه ریزی به من کمک می کند که میزان ساعات مطالعه درسی خود را تحت نظر بگیرم و همچنین بدانم چند ساعت به مطالعه دروس تخصصی و چند ساعت به مطالعه دروس عمومی اختصاص داده ام و همچنین کمک می کند برای هفته های آینده ام برنامه ریزی کنم.

 

  • 9. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟
  • بله این تکنیک ها و روش هارا که پشتیبانم به من آموخته است را از ابتدای سال در ازمون ها استفاده می کنم و پس از چند بار ازمون دادن کم کم به آن تکنیک ها مسلط شده و اکنون نیز آن ها را در آزمون ها استفاده می کنم که بسیار به رشد و پیشرفت تراز من در ازمون ها کمک کرده است.

 

  • 10. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  • تحلیل آزمون را به اینصورت انجام میدهم که با توجه به پاسخنامه روش حل آن را ارزیابی میکنیم و در آن مبحث آنقدر تمرین میکنیم که ملکه ذهنمان شود. سپس بعد از مدتی مجددا آن مبحث را مرور می کنیم و سعی می کنیم تست های مهم و نکته دار را با توجه به مطالبی که آموخته ایم از ابتدا دوباره حل کنیم.

 

 

مطالب مرتبط

Menu