گفت و گو با آراد علیزاده؛539 پاسخ صحیح و دانش آموز برتر 12 ریاضی

در نیم سال دوم می‌خواهم بیشتر آزمون حل کنم تا به قولی تجربه بیشتری کسب کنم و با این کار احتمال خطا در کنکور به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

گفت و گو با آراد علیزاده؛539 پاسخ صحیح و دانش آموز برتر 12 ریاضی

نام و نام خانوادگی: آراد علیزاده

پایه: دوازدهم ریاضی

نام شهر و استان: کرج-البرز

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس حسابداری-خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس مهندسی شیمی-آزاد

میانگین تراز: 7446

معدل: 20

تعداد پاسخ‌های صحیح: 539 پاسخ صحیح

سال‌های حضور در کانون: 2 سال(پایه یازدهم،دوازدهم)

تعداد آزمون ها: 74 آزمون 

مصاحبه‌گر : غزل سام خانیانی

 https://www.kanoon.ir/Article/318229


  1. 1.شما عضو باشگاه پانصدتایی و دانش آموز برتر دوازدهمی کانون هستید، روش موفق شما چه بوده است؟

در طول سال تحصیلی بیشتر تلاش کردم برای هر درس از روش های گوناگونی استفاده کردم تا روش خاص خودم را پیدا کردم و سرجلسه آزمون معمولا سوالات محاسباتی و سوالاتی که ممکن است اشتباه پاسخ دهم را علامت می زنم تا در دور دوم آنها را بررسی کنم و سوالاتی که برای آنها هیچ ایده ای ندارم را برای دور آخر می گذارم و وقتم را تلف نمی کنم.


  1. 2.با آغاز نیم سال دوم چه تغییراتی در برنامه‌تان ایجاد کردید؟ چرا؟

در نیم سال دوم می خواهم بیشتر آزمون حل کنم تا به قولی تجربه بیشتری کسب کنم و با این کار احتمال خطا در کنکور به مراتب کاهش پیدا می کند.


  1. 3.دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

بله-در نیم سال دوم چون بیشتر دانش آموزان از برنامه راهبردی جلوتر هستند این آزمون ها می تواند مفید باشد و من در این آزمون ها شرکت می کنم که بدانم چقدر از مطالبی که خوانده ام را یادم مانده است و به نوعی برایم تعیین سطح هستند و می توانم عملکرد خود در درس ها را ارزیابی کنم.


  1. 4.دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ چند ساعت مطالعه می کنید؟

بله-این دفتر برای من نقش تخلیه روانی دارد و فضای امنی برایم ایجاد می کند و دنیایی برایم می سازد که خیلی راحت تر می توانم به کار هایم فکر و رسیدگی کنم و از نظر درسی باعث می شود که زمان بیشتری را ذخیره کنم و وقت تلف نکنم همچنین سردرگم نباشم و استرس نداشته باشم و زمانی که یک درسی را می خوانم فکر درگیر این نباشد که در تایم بعد چه درسی را بخوانم. 


  1. 5.تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا نگاه کلی به سوالات اشتباه می اندازم و اگر اشتباهات محاسباتی باشد آن ها را بررسی می کنم ولی توجه بیشتری به سوالاتی که خطا های پایه ای دارند، می کنم و از این سوالات اسکرین می گیرم و یک فایلی از اول سال درست کرده ام و آن ها را به صورت مبحث به مبحث طبقه بندی کردم تا برای روز های جمع بندی از آنها استفاده کنم و سوالات درستی که شک دار هستند و سرجلسه آزمون علامت زدم را بررسی می کنم.


  1. 6.برنامه و منابع مطالعاتی شما برای دوران طلایی عید چیست؟
  2. من تلاش می کنم که به صورتی فکر کنم که این دوران فرقی با اوایل سال یا ... نداشته باشد و به صورت عادی پیش بروم و از کتاب های جمع بندی استفاده خواهم کرد و با مشاورم صحبت می کنم و قصد دارم از کنکور سال های 1398 تا 1401 به عنوان تعیین سطح کمک بگیرم.

 

  1. 7.برای دوران جمع بندی با چه روشی پیش می‌روید؟ از چه منابعی استفاده می‌کنید؟ توضیح دهید.

در دوران جمع بندی می خواهم خلا های درسی خود را پر کنم و اشکالات در درس ها را رفع کنم و فکر و ذکرم این نقاط ضعف هستند.

 

  1. 8.برنامه و منابع مطالعاتی شما برای موفقیت در امتحانات نهایی چیست؟

از اوایل سال به صورت آرام و پیوسته دروس مهمی مثل فارسی، دینی و عربی را مطالعه کردم و با توجه به اینکه در امتحانات نهایی سال یازدهم هم نتیجه خوبی نگرفتم تلاش می کنم حتی در برهه ای که به کنکور اردیبشهت برمی خوریم هم دروس عمومی را حذف نکنم و به قولی در خرداد کاسه چه کنم چه کنم دستم نگیرم.

 

  1. 9.بهترین درس شما کدام است؟ روش مطالعه هر درس را توضیح می دهید؟

شیمی-در دور اول که درس را مطالعه می کنم خیلی پایه و اساس را جدی نمی گیرم و صرفا متن کتاب را روخوانی می کنم و بیشتر بر مفاهیم و مسائل تمرکز می کنم و بعد از درک مفاهیم تست های محاسباتی را حل می کنم و در پایان و قبل از آزمون بخش حفظیات را مطالعه می کنم چون بخش حفظی فرار هست و اگر از اول آن ها را مطالعه کنم باز هم 90% آنها را فراموش می کنم.

فیزیک-برای فیزیک هم مانند شیمی مباحث را می خوانم ولی چون مسائل فیزیک بیشتر هستند و مفاهیم ارجحیت دارند بیشتر تمرین می کنم و بخش حفظی فیزیک را خیلی نمی خوانم و می توان گفت برای هر دو درس بیشتر به صورت تست محور یاد می گیرم و درسنامه صرفا راه را نشان می دهد ولی در تست زنی متوجه می شوم که چقدر می توانم از دانشم استفاده کنم و خیلی با مطالعه درسنامه میانه خوبی ندارم.

 

  1. 10.آیا شما برنامه ی مطالعه ی متفاوتی در هفته ی اول و هفته ی دوم داشتید؟ اگر این گونه است لطفا تفاوت برنامه ی هفته ی اول و دوم را بنویسید. در هفته ی اول تاکیدات شما چه بود و در هفته ی دوم چه تاکیداتی داشتید؟  

من دسته بندی نمی کنم که یک هفته فقط کتاب محور و یک هفته فقط تست محور پیش بروم بلکه به صورت کلی با تست درس ها را یاد می گیرم و مطالعه می کنم مگر برای درسی مثل شیمی و در هفته اول بیشتر بر دروس دوازهم و در هفته دوم بر مباحث پایه تمرکز می کنم.

 

  1. 11.در کدام درس روش درس خواندن را تغییردادید و نتیجه ی بهتری گرفتید؟

در درس هندسه به خصوص هندسه پایه مشکل داشتم ولی متوجه شدم اگر سوالات مختلف با روش های گوناگون را ببینم و حل کنم و صبر و حوصله به خرج بدهم می توانم مشکلم را رفع کنم.

 

  1. 12.شما در 9 آزمون به صورت حضوری شرکت کردید و فقط  در 1 آزمون به صورت آنلاین شرکت کردید علت این که به صورت حضوری آزمون دادید چیست؟

در آزمون حضوری فضای شبیه ساز کنکور تا جایی که امکان دارد برقرار می شود و فضای حضوری تاثیر مستقیم بر عملکرد دارد و همانطور که می گویند هر فرد در آزمون حضوری از آن چیزی که هست همیشه ضعیف تر عمل می کند.


13.از کدام کارنامه در جعبه ابزار کارنامه استفاده بیشتری می‌کنید؟ 

کارنامه اشتباهات-با کمک این کارنامه نکاتی که اشتباه کردم را بررسی می کنم که بدانم متوجه شده ام یا نه و در کدام موارد ایراد دارم.


  1. 14.آیا در جلسه ی آزمون قدرت تشخیص سوال های ساده تر و دشوارتر را دارید؟ آیا قدرت نه گفتن و کنار گذاشتن سوال های وقت گیر را در جلسه ی آزمون دارید؟

معمولا برای دروس شیمی و فیزیک می توانم سوالات را از هم تشخیص بدهم ولی برای درس ریاضی این کار کمی سخت تر است و نمی توان همه سوالات را تشخیص داد و اوایل سال خیلی دوست داشتم به تمام سوالات پاسخ بدهم و برای حل سوالات وقت گیر خیلی لجاجت به خرج می دادم ولی رفته رفته با شرکت در آزمون های بیشتر توانستم مدیریت کنم.


  1. 15.تعداد اشتباهات شما در طی آزمون ها چقدر است؟ چه تغییری کرده است؟ در نیم سال دوم بیشتر شده یا کمتر؟

میانگین اشتباهاتم 10 الی 15 تا سوال است ولی به صورت کلی از اوایل سال تا همین الان هم سوالات اشتباهم به خصوص در درس ریاضی کاهش پیدا کرده است.

Menu