گفت و گو با اشکان مام فتاحی از تراز 5000 تا قبولی تیزهوشان

در منابع استعداد تحصیلی کتاب‌های سه سطحی را برای تمام دروس تهیه کردم.

گفت و گو با اشکان مام فتاحی از تراز 5000 تا قبولی تیزهوشان

«در منابع استعداد تحصیلی، کتاب های سه سطحی را برای تمام دروس تهیه کردم.»


نام و نام خانوادگی: اشکان مام فتاحی

پایه: دهم ریاضی

نام شهر و استان: مهاباد استان آذریایجان غربی

میانگین تراز: 5800

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید: از سال نهم و در 51 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: مکانیک

 

مصاحبه‌گر : سیامند محمدکریمی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  2. من از طریق دوستانم در مدرسه با کانون آشنا شدم و در آزمون های کانون ثبت نام نمودم و نیز برای رقابت با دوستانم در مدرسه در آزمون های کانون شرکت می کردم.

  

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 
  2. اولین دستاورد من از شرکت در آزمون های کانون تسلط بیشتر در دروس مدرسه و پیشرفت در نمرات مدرسه بود و نیز به کمک شرکت در آزمون های کانون مرور بیشتر دروس را داشتم و همچنین مهم ترین دستاورد من قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان بود.

 

 از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

از کارنامه اصلی برای شناخت وضعیت خود در کانون استفاده می کنم و نیز از کارنامه اشتباهات برای شناخت اشتباهات خود استفاده می کنم تا در آزمون های کانون اشتباهات خود را تکرار نکنم.

  

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ 
  2. بلی من مطابق برنامه راهبردی مطالعه دارم. برنامه ریزی من در هفته اول و هفته دوم منتهی به آزمون متفاوت بود. من در هفته اول درس های جدید مطابق برنامه راهبردی را مرور و تست زنی می نمایم و در هفته دوم فقط تست زنی انجام می دادم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 
  2. نقطه قوت اصلی من دروس ریاضی و فیزیک می باشد. روش مطالعه من در این دروس، بعد از آموزش در مدرسه و تمرین و یادگیری فقط روی تست زنی تمرکز دارم.

 

 در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

بلی در درس علوم نهم و درس شیمی امسال این وضعیت را داشتم. تغییر روش من در این دروس ابتدا تسلط کامل بر کتاب درسی با مرور و یادداشت برداری بود و سپس استفاده از کتاب سه سطحی برای تسلط بر تست ها را انجام دادم.

  

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ 
  2. روزانه حداقل 5 ساعت مطالعه داشتم. 2 تا 3 ساعت صرف تست زنی می گردد البته بستگی به روز مطالعه نیز دارد. به این معنا که در روزهای تعطیل تست زنی بیشتر و زمان بیشتری را صرف تست زنی و مطالعه می کردم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 
  2. نقطه قوت اصلی من از شرکت در آزمون های کانون تسلط و پیشرفت در دروس بود و برای آن که بتوانم در مدرسه تیزهوشان نیز پیشرفت داشته باشم، نیاز مبرم به آزمون وجو دارد. لذا در آزمون های کانون پیوستگی خود را حفظ مودم و هدف نهایی هم قبولی در کنکور می باشد.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 
  2. در همان روز آزمون تحلیل را انجام می دهم. ابتدا سوالات اشتباه را بررسی می کنم و سپس سوالات نزده و در نهایت سوالات صحیح را از این لحاظ که اگر نکته جدیدی در سوال داشته باشد آن را یاد می گیرم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ 
  2. من در زمینه مهارت های غیردرسی، در مسابقات قرآنی در سطح شهرستان و کنگره مدارس سمپاد حضور دارم و در ژیمناستیک نیز مقام اول استانی را در کارنامه ورزشی خود دارم. در زمینه برنامه نویسی و همچنین در زبان نیز فعالیت دارم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ 
  2. بازیابی و یادگیری در حد تسلط، اصلی ترین روش من می باشد. از سایت کانون نمونه سوالات بسیاری برای تسط در دروس دانلود و حل می کردم. مرور آزمون ها دومین کار من برای هر درس و در نهایت یک مرور تشریحی از کتاب درسی را انجام می دادم. البته در طول سال تحصیلی نیز مطالب را به خوبی تمرین می کردم و در این دوران امتحانات بیشتر برای پیشرفت و بهبود فعالیت دارم.
  3.  
  4. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 
  5. از ابتدای سال نهم من مطالعه برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را شروع کردم ولی به صورت جدی از نوروز مرور و مطالعه تیزهوشان را شروع کردم.

  

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 
  2. در منابع استعداد تحصیلی کتاب های سه سطحی را برای تمام دروس تهیه کردم و بعد از تسلط بر کتاب درسی و تست زنی از کتاب سه سطحی برای تست زنی و تسلط بیشتر استفاده می کردم.


گفت و گو با اشکان مام فتاحی از تراز 5000 تا قبولی تیزهوشان  


  1. به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟ 
  2. به توصیه کانون و مشاوران کانونی این منابع را تهیه کردم و از آن ها استفاده می کردم. 

 

  1. کدام قسمت کتاب‌ها (درس‌نامه، سوال‌ها و پاسخ‌نامه) برای‌تان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید. 
  2. از بین این سه تقسیم بندی، قسمت مربوط به سوالات برای من از سایر قسمت ها جالب تر بودند. 

 

  1. روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه می‌کردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را می‌خواندید؟
  2. بلافاصله تست و پاسخ را با هم بررسی نمی کنم! بلکه همیشه در ابتدا یک تعداد سوال مشخص برای مثال یک پیمانه را انتخاب و تست زنی می نمایم. برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را بررسی می کنم و هدف من از این کار یکی برای یادگیری نکات جدید و دیگری و برای آمادگی در امتحانات تشریحی مدرسه می باشد.

  

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟توضیح دهید. 
  2. من اول درس نامه را مطالعه می کنم و به خوبی آن را مطالعه و مرور می نمایم و سپس تست زنی را انجام می دهم. 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ 
  2. معمولا یک بار به صورت کامل منابع را تست زنی می نمایم ولی در طول سال تحصیلی مطابق با برنامه راهبردی، منابع را مرور می کنم.

  

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ 
  2. مطالعه مربوط به استعداد تحلیلی از ابتدای سال نهم داشتم. در مقطع نهم و در مدرسه نیز بعد از خواندن دروس مدرسه با آزمون های کانون با سوالات استعداد تحصیلی نیز آشنا می شدم. از نوروز روند کار جدی تر گردید و همزمان با هم استعداد تحصیلی و استعداد تحصیلی را بیشتر می خواندم و تمرین می کردم البته با توجه به اینکه استعداد تحلیلی را در مدرسه کار نمی کنیم لذا برای مباحث استعداد تحلیلی بیشتر کار می کردم.

 

برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ 

برنامه اصلی من مبتنی بر مرور آزمون محور می باشد. برای جمع بندی آزمون های کانون مرور می کردم و در بین آزمون ها، سوالات اشتباه و فراموش شده را مرور می کردم.

 

  1. در انتها برای دوستان خوبم یک توصیه مهم دارم که دقت داشته باشند، تداوم و پیوستگی بسیار مهم است. برای مثال برخی اوقات در آزمون های کانون تراز پایین داشتم ولی به جای نامید شدن و غیبت، بیشتر کار می کردم تا بتوانم در آزمون بعد و آزمون های آینده بهتر باشم و این تداوم باعث شد که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول شوم. 
Menu