نام و نام خانوادگی: مریم وحدانی
پایه: دهم انسانی
نام شهر و استان: بناب - آذربایجان شرقی
میانگین تراز: 5702
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال نهم - 28 آزمون
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: کارگر
مصاحبهگر : شیده شیرازی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
ازطریق راهنمایی معلمان آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
با انواع تستها و سوالات آشنا شدم و خودم را بوسیله آزمونها محک زدم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
اغلب شرکت میکردم چون به خاطر درس و امتحانات مدرسه زمان کافی نداشتم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه اصلی بیشترین استفاده را میکردم چون تراز و رتبه تعداد سوالات صحیح و غلط و نزده و درصد و چندازده را نشان میداد و میتوانستم خودم را با استفاده از آنها محک بزنم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
من در شیمی، پیام، مطالعات و عربی قوی تر بودم و ابتدا در زبان خوب بودم اما بعضی وقتها پیام و مطالعات را خیلی خوب نمیزدم چون شاید درس جدید بود یا مطالب رو فراموش کرده بودم من همیشه فارسی را خیلی کم میزدم اما در ایام تعطیلات نوروز با تستهای کتاب آبی کار کردم و این به من خیلی کمک کرد تا بعدا در فارسی خیلی پیشرفت کردم که به ۷۰ درصد رسیدم من بیشتر به فکر تست زدن بودم اما این کاملا کار اشتباهی بود چون مطالعه و تسلط کامل از کتاب میتواند به ما در تستهای آزمون کمک کند نه تست زیاد و تسلط کمتر از کتاب. من در درسهایی که خوب بودم خیلی زمان نمی گذاشتم و به فکر درسهای ضعیف بودم و توانستم دربعضیها پیشرفت کنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، همانطور که گفتم در فارسی در ابتدا خیلی ضعیف بودم اما با تستهای کتاب آبی توانستم پیشرفت کنم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
من بیشتر به فکر تست زدن بودم و به همین دلیل استرس و درگیری ذهن داشتم که چون بیشتر به فکر تست زدن بودم برای مطالعه کتاب زمان کمتری اختصاص میدادم اما این بزرگترین اشتباه من بود.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
من پیوستگی خود را در آزمونهاحفظ کردم تا با بهرهمندی از سوالات آزمون و متنوع بودن آنها با سوالات نهایی که در آزمونها داده میشود استفاده کنم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار میبرید؟
اگر امتحان ترم اول را خراب کردید نگران نباشید اما باید واقعا خودتان را ناامید نکنید و واقعا ارادهای قوی و مطالعهای حیرت انگیزی داشته باشید با مطالعه کامل درسها میتوانیم برای آزمون آمادگی داشته باشیم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از سال نهم شروع کردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
هر زمان وقت اضافی داشتم برای استعداد تحلیلی اختصاص میدادم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب آبی فارسی و سه سطحی عربی و زبان و فارسی و کتاب کار علوم کانون استفاده میکردم و هرگاه وقت کافی داشتم تستهای درسها را میزدم.
به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
به توصیههای خود کانون تهیه کردم.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخ نامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.
هر کدام برای یادگیری، منبع مناسبی بودند با درسنامهها درسها را مرور و با سوالها میزان یادگیری را تشخیص میدهیم و با پاسخنامهها درست و غلط بودن پاسخها و جوابهای صحیح و درست را میآموختیم.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
بعد از حل تستهای هر درس، پاسخنامه را نگاه میکردم و جوابهایی که غلط زده بودم را بررسی و نکتههای آنها را میآموختم و سوالاتی که شک داشتم و صحیح زده بودم هم پاسخ تشریحیاش را گاهی نگاه میکردم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ توضیح دهید.
همانطور که گفتم بزرگترین اشتباه من در این بود که به تست زدن خیلی توجه میکردم و همین باعث میشد کتاب را خوب نخوانم و تسلط کامل نداشته باشم بهترین روش این است که کتاب را خوب مسلط باشیم بعد تست بزنیم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
یکبار مطالعه میکردم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
استعداد تحلیلی وتحصیلی را زمانی که وقت اضافه داشتم مطالعه و تست میزدم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
بعد از پایان امتحانات خرداد به فیلمهای آموزشی حل سوالات آزمون نگاه میکردم و آزمونهای دوسال قبل را بررسی کردم.
